Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ТЕПЛОВОДСЕРВІС» МИРГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі ? замовник) UA-P-2025-05-05-007616-a на 2025 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.05.2025 № 050/25-Т; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОЛТАВАБУДТЕХНІКА»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.05.2025 № 050/25-П; повідомлення про намір укласти договір від 14.05.2025; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 23.05.2025 та 25.05.2025 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме:
- абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей;
- абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей в частині невідхилення учасника процедури закупівлі, як такого, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, встановлено, що відповідно до пункту 1 додатку 2 до тендерної документації замовника на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. На виконання цієї вимоги учасником ТОВ «ПОЛТАВАБУДТЕХНІКА» завантажено файл: «Довідка МТБ Pdf.pdf». При цьому, вищевказана довідка надана не за формою 1 додатку 2 до тендерної документації замовника.
З метою підтвердження або спростування встановлених порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 21.05.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Замовником 25.05.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявлених порушень. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що ТОВ «ПОЛТАВАБУДТЕХНІКА» завантажено файл «Довідка МТБ Pdf.pdf», який: - виконаний на фірмовому бланку учасника; - містить таблицю, структурно та змістовно тотожну тій, що передбачена у формі 1 додатку 2 до тендерної документації; - охоплює усю необхідну інформацію щодо техніки, як передбачено вимогами тендерної документації. Єдиною формальною відмінністю є відсутність вступного речення: «Учасник ________ на виконання вимог тендерної документації надає інформацію про наявність обладнання...» проте, відповідно до змісту самої довідки, її назви, форми подання, а також мети, з якою вона подана, суть наданої інформації не викликає жодного сумніву — вона подана саме на виконання вимог тендерної документації замовника. У зв’язку з цим не було об’єктивної підстави застосовувати пункт 43 Особливостей.
Однак, замовник в пункті 1 додатку 2 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання довідки саме за формою 1 (яка викладена в цьому ж додатку), а не в довільній формі.
Також встановлено, що відповідно до пункту 1 додатку 2 до тендерної документації замовника для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПОЛТАВАБУДТЕХНІКА» наявна довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника, в якій міститься інформація щодо: «Гусеничний екскаватор з подовженою стрілою Doosan DX300 Long Reach», також завантажено файл: «Копія технічного паспорта Doosan.pdf», в якому зазначено, що власником є Скородєлов Олександр Миколайович, але при цьому, не завантажено підтвердних документів, щодо права користування вищевказаною технікою, як це вимагалось пунктом 1 додатку 2 до тендерної документації замовника.
З метою підтвердження або спростування встановлених порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 21.05.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Замовником 25.05.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявлених порушень. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що у складі пропозиції ТОВ «ПОЛТАВАБУДТЕХНІКА» надано: - довідку про наявність обладнання, де зазначено гусеничний екскаватор Doosan DX300 Long Reach; - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, в якому вказано власника — Скородєлова О.М.; - Договір про надання послуг, укладений з власником техніки, згідно з яким техніка надається учаснику для виконання відповідних робіт. Більше того, тендерною документацією (пункт 1 додатку 2) прямо передбачена можливість залучення техніки третіх осіб через договір про надання послуг, що і було зроблено. Відповідно учасник дотримався усіх вимог тендерної документації, договір про надання послуг є достатнім і прийнятним способом підтвердження права користування технікою, що також узгоджується з усталеною практикою АМКУ та органів оскарження. Вимоги до учасника були виконані у повному обсязі, а підстав для вимоги про усунення невідповідності або відхилення пропозиції не було.
Щодо твердження замовника слід зазначити наступне.
В наданому у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПОЛТАВАБУДТЕХНІКА» договорі про надання послуг спецтехнікою від 04.11.2024 № 04/11/24 міститься інформації, щодо машин і механізмів: «Послуги бульдозера CAT D6; послуга перевезення спецтехніки», але в зазначеному переліку машин і механізмів відсутня інформація щодо Гусеничного екскаватора з подовженою стрілою Doosan DX300 Long Reach.
Отже, наданий у складі тендерної пропозиції учасника вищевказаний договір, не підтверджує наявність Гусеничного екскаватора з подовженою стрілою Doosan DX300 Long Reach на підставі договору про надання послуг, або оренди.
У разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику учасника ТОВ «ПОЛТАВАБУДТЕХНІКА» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Також, моніторингом даного питання встановлено наступне.
Відповідно до пункту 8 додатку 1 до тендерної документації замовника учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі гусеничного екскаватора JCB JS 260 та гусеничного екскаватора з подовженою стрілою Doosan DX300 Long Reach
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчіть, що учасником ТОВ «ПОЛТАВАБУДТЕХНІКА завантажено файл: «Технічні характеристики предмету закупівлі.pdf», в кому міститься інформація, зокрема, щодо маси гусеничного екскаватора JCB JS 260 – 27т, що не відповідає вимогам додатку 4 до тендерної документації замовника, в частині маси – 28т. Також, у завантаженому вищевказаному файлі відсутня інформація, щодо довжини/ширини/висоти гусеничного екскаватора JCB JS 260 та гусеничного екскаватора з подовженою стрілою Doosan DX300 Long Reach, як це передбачено додатком 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі».
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З метою підтвердження або спростування встановлених порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 21.05.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Замовником 25.05.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявлених порушень. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що учасник ТОВ «ПОЛТАВАБУДТЕХНІКА» у складі тендерної пропозиції: надав файл «Технічні характеристики предмету закупівлі.pdf», де зазначено масу JCB JS260 — 27 т, але також в складі пропозиції надано документ (Техпаспорт JCB.pdf) в якому зазначено, що маса машини становить 27920 кг, що можна округлити до 28 т.; - у поданому файлі дійсно відсутні окремі характеристики (довжина, ширина, висота) для зазначених моделей, однак вимога щодо цих параметрів не була критичною (не була кваліфікаційною або суттєвою), оскільки: - технічна придатність та відповідність предмета закупівлі підтверджена в інших документах; - подана комерційна пропозиція перед процедурою містила ці характеристики; - відсутність зазначених характеристик не спотворює суть тендерної пропозиції та не порушує принцип добросовісної конкуренції.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Тобто, тендерна документація створюється безпосередньо Замовником і останній самостійно зазначає інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики щодо предмета закупівлі.
Надана Замовником відповідь не спростовує порушення в частині відсутності в складі пропозиції учасника окремих характеристик предмету закупівлі. Вимоги щодо довжини/ширини/висоти, м: 9,96/3,09/3,05 гусеничного екскаватора JCB JS 260 та довжини/ширини/висоти, м: 10,74/3,2/3,47 гусеничного екскаватора з подовженою стрілою Doosan DX300 Long Reach – це одні із вимог технічних характеристик для надання послуг, які визначені самим замовником в Додатку № 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристикам предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі».
Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОЛТАВАБУДТЕХНІКА», як такого, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.