Звернення:
За тендером : «Реконструкція комплексу будівель та споруд для створення відділення паліативної допомоги за адресою вул. Мушака, 54 у м.Львові» (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)
CPV: 45454000-4 Restructuring work
Тема:
Щодо усунення дискримінаційної вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику!
У Тендерній документації, а саме в пункті 3.5 Критерію 3 Розділу 1 Додатку №1 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ/ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА», міститься вимога щодо надання сертифіката, що підтверджує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації (надалі – «Сертифікат»), як доказу виконання аналогічного договору.
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є дискримінаційною, надмірною та такою, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема частині 3 статті 5, згідно з якою: «Замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників закупівель. Тендерна документація не повинна містити умов, що обмежують конкуренцію».
Вимога про надання Сертифіката також порушує принципи пропорційності та об’єктивної необхідності вимог, передбачені частиною 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отримання такого Сертифіката є обов’язком замовника будівництва, а не підрядної організації. Підрядник не має повноважень ані ініціювати, ані завершити процедуру прийняття об’єкта в експлуатацію, а несе відповідальність лише за якісне виконання робіт згідно з договором та проектною документацією. Відповідно, учасник закупівлі не може відповідати за наявність чи відсутність Сертифіката у замовника будівництва, а тим більше – додавати його у складі своєї тендерної пропозиції.
Вимога надання у складі тендерної пропозиції Сертифіката ставить учасників у залежність від дій третіх осіб.
Додатково, надання такого Сертифіката взагалі не є законодавчо передбаченим способом підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. Вимога підтверджується достатнім пакетом документів – договором, формами КБ-3, та платіжними документами.
У своїх численних рішеннях Антимонопольний комітет України неодноразово зазначав, що вимога до учасника про надання документів, які: оформляються іншими особами; залежать від дій третіх сторін (інших замовників, органів нагляду, технічного контролю тощо); не видаються безпосередньо підряднику – є дискримінаційною (рішення АМКУ № 1060-р/пк-пз від 23.06.2021, № 1524-р/пк-пз від 04.09.2020 тощо).
У зв’язку з вищевикладеним, просимо Вас внести зміни до Тендерної документації шляхом повного виключення вимоги про надання Сертифіката. Наявність такої вимоги порушує принципи добросовісної конкуренції, дискримінує учасників та суперечить нормам чинного законодавства України.
У разі відмови залишаємо за собою право звернутися до АМКУ зі скаргою згідно зі статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо надати обґрунтовану відповідь по суті.
Дякуємо за розгляд.
Дата оприлюднення звернення:
02.05.2025 23:17
У відповідь на вашу вимогу повідомляємо про те, що по даному предмету закупівлі «Реконструкція комплексу будівель та споруд для створення відділення паліативної допомоги за адресою вул. Мушака, 54 у м.Львові» (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція) CPV: 45454000-4 Restructuring work - Клас наслідків об’єкта будівництва – СС2.
Згідно із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» (ст. 39-1), введення об’єкта в експлуатацію без відповідного дозволу передбачає адміністративну відповідальність. Таке порушення кваліфікується за статтею 96 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Процедура видачі сертифікату регулюється Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів (затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 461 від 13.04.2011).
Сертифікат засвідчує факт завершення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта та його готовність до подальшої експлуатації.
Згідно абз 2 п.3 ПОРЯДКУ прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів ЗАТВЕРДЖЕНОГО постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 750) Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
Згідно п. 15. ПОРЯДКУ прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів ЗАТВЕРДЖЕНОГО постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461
Реєстрація декларації або видача сертифіката здійснюється з використанням Реєстру будівельної діяльності (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України “Про державну таємницю”) з дотриманням вимог Законів України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” та “Про адміністративні послуги”.
Доступ до даних Реєстру будівельної діяльності здійснюється безоплатно через портал Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Відкритий доступ у режимі реального часу користувачів до інформації, що міститься в Реєстрі будівельної діяльності, здійснюється безоплатно.
https://e-construction.gov.ua/
Однією з підстав для відмови у видачі сертифіката є: невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм.
Згідно ст . 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено можливість для Замовника встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), та відсутні обмеження щодо переліку документів які замовник може прописувати в умовах документації на підтвердження відповідності учасників даному кваліфікаційному критерію.
Відтак, дана вимога, як і будь яка інша з п. 3 Розділу 1 Додатку №1 до Тендерної документації замовником встановлена в тому числі згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 та. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
З повагою.
Дата оприлюднення відповіді:
05.05.2025 13:07