Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план КП "Петрівка-Агро" Петрівсько-Роменської сільської ради (далі ? замовник) UA-P-2025-05-01-013984-a на 2025 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.05.2025 № 23; тендерну пропозицію учасника ФГ "Юхименко Агро"; протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 13.05.2025 № 27.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником вимоги абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині не надання вимоги про усунення невідповідностей.
Відповідно пункту 3 розділу 3 тендерної документації замовника, а саме «…учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку 6 тендерної документації...».
При цьому, відомості електронної системи закупівель свідчать, що учасником ФГ "Юхименко Агро" в складі тендерної пропозиції надано документ на фірмовому бланку про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, який не містить коментарів до кожного пункту, що пропонуються учасником та зазначено наступне: пункт 4 Таблиці «Калькуляція розрахунку вартості послуги за лотом №1 послуги, пов’язані з виробництвом сої» (далі таблиця) - посів насіння Хайстар, насіння Хардін з внесенням добрив Сульфоамофос 20:20 - 100 кг/га або аналог; пункт 6 таблиці - Обприскування - Кампус 2 л/га, Фіксаж 400 гр/га, Еквінокс 100 гр/га або аналог: пункт 8 таблиці - Обприскування - Глайдер 0,06 л/га, Грінфорт 3л/га або аналог; пункт 4 Таблиці «Калькуляція розрахунку вартості послуги за лотом №2 послуги, пов’язані з виробництвом ріпаку» (далі таблиця) - Посів Насіння ріпаку ярого Цебра КЛ з внесенням добрив Сульфоамофос 20:20 - 100 кг/га або аналог; пункт 6 таблиці - Обприскування - Імамекс 40 SL 1л/га, Октан Турбо 200 гр/га або аналог; пункт 7 - Обприскування - Ікарус Турбо 430 400 гр/га, Грінфорт АС 800 гр/га, Глайдер 60 гр/га або аналог; пункт 8 - Обприскування - Віарес, Інсектицид 600 гр/га, Грінфорт АС 800 гр/га, Смартгроу (SmartGrow) Borum добриво 1,1 л або аналог. Так учасником ФГ "Юхименко Агро" не підтверджено відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документаці, зокрема технічнічним, якісним та кількісним характеристикам до предмета закупівлі.
Підпунктом 1.2 пункту 1 розділу 1 додатку 2 тендерної документації, встановлена вимога в частині надання: копії щонайменше одного документу, яким встановлено наявність діючих прав власності (або користування) об’єктом(ами) матеріально-технічної бази або технології(й), необхідно для безпосереднього виконання зобов’язань за результатом укладеного договору; а у підпункті 3.2 пункту 3 розділу 1 додатку 6 зазначено: «Для якісного та своєчасного надання послуг Виконавець повинен мати достатню кількість техніки та спец обладнання, достатню кількість персоналу відповідної кваліфікації», однак в тендерній пропозиції учасника ФГ "Юхименко Агро" відсутня вищезазначена інформація.
Нормою абзацу 1 пункту 43 Особливостей встановлено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
При цьому, замовником не надано вимоги про усунення невідповідностей учаснику ФГ "Юхименко Агро".
З метою підтвердження або спростування встановленого порушеня, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 20.05.2025 та 21.05.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит Замовнику.
Однак, замовником станом на дату завершення моніторингу відповідь не надана, як це передбачено абзацом 1 частини 5 статті 8 Закону.
Моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення замовником абзацу 1 частини 5 статті 8 Закону в частині ненадання відповіді замовником на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до абзацу 1 частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
В ході моніторингу органом державного фінансового контролю 20.05.2025 та 21.05.2025 в електронній системі закупівель було надано запити.
Однак, відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником на порушення абзацу 1 частини 5 статті 8 Закону не надано відповіді на запити органу державного фінансового контролю від 20.05.2025 та 21.05.2025.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.