Обгрунтування використання процедури
для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 4 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості)
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: Шахівська сільська військова адміністрація, 85050, Донецька область, Покровський район, с. Шахове, вул.. М.Ф. Чернявського,14, ЄДРПОУ 44905109.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Комплекс радіоелектронних завад Т-4F (з`єднаний) ТУ У 26.3-45639725-002:2024 код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.
Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): закупівля без використання електронної системи закупівель
Розмір бюджетного призначення: 270000,00 грн. згідно з Кошторисом.
Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 07.08.2025 року.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких, у тому числі, входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 4 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період 2025 року.
Відповідно до Протоколу № 14 від 22 квітня 2025 року засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Шахівської сільської військової адміністрації, враховуючи Протокол засідання Ради оборони Донецької області № 56 від 12.09.2024 року, Протокол засідання Ради оборони Донецької області № 38 від 16.05.2024 року, Протокол засідання Ради оборони Донецької області № 17 від 17.04.2025 року, існує нагальна потреба у здійсненні Закупівлі.
У Замовника виникла необхідність термінового придбання засобів радіоелектронної боротьби для виконання заходів з забезпечення ефективного захисту від ворожих БПЛА, збереження життя та здоров`я співробітників та цивільного населення, мінімізації ризиків від ворожих повітряних атак, підвищення темпів та ефективність виконання робіт з будівництва оборонних рубежів та проведення евакуаційних заходів, забезпечення виконання заходів з територіальної оборони в умовах постійної загрози з повітря, успішного виконання покладених завдань щодо закупівлі та обладнання службового транспорту засобами радіоелектронної боротьби.
Враховуючи обмежений час, знаходження громади в безпосередній близькості до зони активних бойових дій, постійні загрози з боку ворожих сил, використання ними сучасних технологій ведення війни, зокрема безпілотних літальних апаратів різного типу, які становлять серйозну небезпеку для життя та здоров`я працівників та цивільного населення до настання погіршення погодних умов, у Замовника відсутня можливість проведення цієї закупівлі у строки, встановлені Особливостями.
При цьому Протоколом № 14 від 22.04.2025 року засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Шахівської сільської військової адміністрації підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підпункту 4 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Протокол № 14 від 22.04.2025 року засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Шахівської сільської військової адміністрації.
2. Протокол Ради оборони Донецької області № 38 від 16.05.2024 року.
3. Протокол Ради оборони Донецької області № 17 від 17.04.2025 року.
4. Протокол засідання Ради оборони Донецької області № 56 від 12.09.2024 року.