Закупівля Транспортні послуги: спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 433362 із машиністом автовишки та автогідропідіймача від КП "Управляюча компанія "Жилкомсервіс" Вільногірської міської ради Дніпропетровської області.
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
12.05.2025 № 121
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 12.05.2025 № 121
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
7 UA-2025-05-01-001970-a 01.05.2025 КП "Управляюча компанія "Жилкомсервіс" Вільногірської міської ради Дніпропетровської області виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності підстав для проведення закупівлі без використання електронної системи, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі - Закон № 922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до вимог Закону № 922 та Особливостей.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП "Управляюча компанія "Жилкомсервіс" Вільногірської міської ради Дніпропетровської області (далі - Замовник) на 2025 рік, у тому числі UA-P-2025-05-01-002534-a, оголошення про проведення процедури закупівлі, протокол розкриття, Договір про надання транспортних послуг від 28.04.2025 № 18/ПС2, пояснення Замовника на запити Східного офісу Держаудитслужби отримані 19.05.2025 та 23.05.2025 через електронну систему закупівель.
З пояснення Замовника на запит Східного офісу Держаудитслужби отриманого 23.05.2025 через електронну систему закупівель установлено, що закупівля ID: UA-2025-05-01-001970-a проведена відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
При цьому разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа, підготовлене уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджене (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, не розміщено, чим порушено вимоги пункту 13 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону № 922 та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, наявності підстав для проведення закупівлі без використання електронної системи, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до вимог Закону № 922 та Особливостей - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
У відповідності до вимог Східного офісу Держаудитслужби, КП "Управляюча компанія "Жилкомсервіс" Вільногірської міської ради Дніпропетровської області встановлене порушення щодо пункту 13 Особливостей - усунуто шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у формі розпорядчого рішення замовника (Протокольне рішення уповноваженної особи), (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-05-01-001970-a).
У межах проведення моніторингу закупівлі «Транспортні послуги: спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 433362 із машиністом автовишки та автогідропідіймача» за ДК 021:2015: 34140000-0: Великовантажні мототранспортні засоби (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-01-001970-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частин першої та п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступного питання:
яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачена відповідальність відповідно до статті 351? Кримінального кодексу України.
Державній аудиторській службі України
Про надання пояснень на запит від 14.05.2025 року.
У межах проведення моніторингу закупівлі «Транспортні послуги: спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 433362 із машиністом автовишки та автогідропідіймача» за ДК 021:2015: 34140000-0: Великовантажні мототранспортні засоби (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-01-001970-a),
НАДАЄМО ПОЯСНЕННЯ із наступного питання:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
визначено його очікувану вартість ?
ВІДПОВІДЬ:
Запитання №1.
Постанова № 710 визначає виключно категорії замовників, які мають обов’язок виконувати відповідні норми, а саме:
• головні розпорядники бюджетних коштів;
• розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня;
• суб’єкти господарювання державного сектору економіки
Комунальне підприємство «Управляюча компанія «Жилкомсервіс» Вільногірської міської ради Дніпропетровської області не є органом місцевого самоврядування із правовим статусом юридичної особи публічного права, не належить до кола бюджетних установ.
Комунальне підприємство «Управляюча компанія «Жилкомсервіс» Вільногірської міської ради Дніпропетровської області має власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено внутрішнім замовником, відповідно до потреб зазначених у Службовій записки інженера СУЖ від 14.03.2025 року (Сканована копія додається).
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена Замовником шляхом проведення аналізу (моніторингу) вартості аналогічних закупівель. Замовником були використані ціни виконаних аналогічних договорів за предметом закупівлі: «Транспортні послуги: спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 433362 із машиністом автовишки та автогідропідіймача», які укладались і виконувались у 2024 рік та 2025 рік, інформація про які міститься в електронній системі закупівель «Prozorro».
У межах проведення моніторингу закупівлі «Транспортні послуги: спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 433362 із машиністом автовишки та автогідропідіймача» за ДК 021:2015: 34140000-0: Великовантажні мототранспортні засоби (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-01-001970-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частин першої та п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Просимо надати інформацію та її документальне підтвердження відповідно до яких саме підстав, передбачених пунктом 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції станом на дату початку проведення закупівель), Вами прийнято рішення про укладення договору про закупівлю без застосування процедури відкритих торгів?
2. Просимо пояснити, яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГИДРОСПЕЦМОНТАЖ» (ЄДРПОУ 35394983), з яким укладений Договір про надання транспортних послуг від 28.04.2025 № 18/пс 2?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачена відповідальність відповідно до статті 351? Кримінального кодексу України.
Державній аудиторській службі України
Про надання пояснень на запит від 20.05.2025 року.
У межах проведення моніторингу закупівлі «Транспортні послуги: спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 433362 із машиністом автовишки та автогідропідіймача» за ДК 021:2015: 34140000-0: Великовантажні мототранспортні засоби (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-01-001970-a),
НАДАЄМО ПОЯСНЕННЯ із наступного питання:
1. Просимо надати інформацію та її документальне підтвердження відповідно до яких саме підстав, передбачених пунктом 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції станом на дату початку проведення закупівель), Вами прийнято рішення про укладення договору про закупівлю без застосування процедури відкритих торгів?
2. Просимо пояснити, яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГИДРОСПЕЦМОНТАЖ» (ЄДРПОУ 35394983), з яким укладений Договір про надання транспортних послуг від 28.04.2025 № 18/пс 2?
ВІДПОВІДЬ:
На запитання №1.
Для задоволення потреби на 2025 рік у послугах за предметом закупівлі «Транспортні послуги: спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 433362 із машиністом автовишки та автогідропідіймача» (класифікація за ДК 021:2015: 34142100-5 – «Вантажні автомобілі з підіймальними платформами»), проведено закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженому постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості)
Згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Відповідно до пункту 14 Особливостей закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Абзацом 3 частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) передбачено, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Так, 17.03.25року КП "Управляюча компанія "Жилкомсервіс" Вільногірської міської ради Дніпропетровської області було оголошено відкриті торги у порядку визначеному Особливостями на закупівлю Транспортні послуги (класифікація за ДК 021:2015: 34142100-5 - Вантажні автомобілі з підіймальними платформами) за № UA-2025-03-17-012357-a, які були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції, що підтверджується звітом про результати проведення процедури закупівлі № UA-2025-03-17-012357-a.
У порядку визначеному Особливостями (пп.6 п.13), КП "Управляюча компанія "Жилкомсервіс" Вільногірської міської ради Дніпропетровської області проведено закупівлю Транспортні послуги: спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 433362 із машиністом автовишки та автогідропідіймача, (класифікація за ДК 021:2015: 34142100-5 - Вантажні автомобілі з підіймальними платформами) за № UA-2025-05-01-001970-a.Відповідно до цієї закупівлі, предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, укладений договір про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю є тотожною до закупівлі, що не відбулася (№ UA-2025-03-17-012357-a) та не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
ВІДПОВІДЬ:
На запитання №2.
1. Керуючись Стаття 5. Закона України «Про публічні закупівлі», враховуючи та застосовуючи принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, оцінку можливих потенційних виконавців послуг здійснено виходячи з економічних причин та географічного розташування Виконавця послуг (м.Вільногірськ) та замовника,а також часу та відстані слідування до об’єкту, що потребує ремонтних робіт (не більше 5 км). Таким чином замовник зміг уникнути додаткових затрат коштів та часу щодо використання для замовлених потреб цієї техніки. Законодавство у сфері закупівель не регулює питання доцільності вибору надавача послуг у прямих договорах про закупівлю. При цьому статтею 5 Закону, закріплені принципи здійснення закупівель, серед яких максимальна економія, ефективність та пропорційність що й було дотримано замовником.
Оскільки закупівля не відбулася далі замовник вже самостійно шукає потенційного надавача послуг.
Так, Замовником здійснено пошук надавача послуг шляхом аналізу місцевого ринку (місто Вільногірськ), де знаходиться замовник.
Замовником отримано комерційну пропозицію від надавача послуг.
Отже, договір, укладений без використання електронної системи, тобто без проведення конкурентних торгів, відповідає принципам максимальної економії коштів підприємства (власна господарська діяльність), добросовісної конкуренції та запобігання корупційним діям і зловживанням.