Звернення:
За тендером : Годинники ТМ "Клейнод"
Тема:
Уточнення/Вимога
Зміст:
Шановний Замовнику!
Учасники ринку прикро вражені тим, що в умовах війни та нагальної необхідності економії бюджетних коштів, Замовник - Військова частина А3628 не лише протиправно вимагає ВИКЛЮЧНО годинники торгової марки «kleynod» (не допускаючи аналоги даній торговій марці!) конкретних моделей та конструкцій в інтересах конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» (у засновниках якого до недавнього часу перебували особи держави-агресора Російської Федерації), що автоматично унеможливлює участь інших постачальників та створює прецедент закупівлі за ВДВІЧІ-ВТРИЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ, під що без жодних підстав прописується завищена очікувана вартість закупівлі), але й також абсолютно протиправно вдається до СПРОЩЕНОЇ процедури закупівлі, не маючи жодних на це підстав, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», тим самим позбавляючи учасників ринку можливості оскаржити протиправні дії Замовника до Антимонопольного комітету, а також, навіть, до самого Замовника (останнім для потенційних учасників передбачено лише звернення за роз’ясненнями)
Більш того, зазначені торги Замовник не має жодного права оголошувати та робить це з грубим порушенням чинного законодавства (на що мають звернути увагу відповідні перевіряючі установи). Насправді, Замовник не має потреби у даному товарі, що підтверджено Протоколом уповноваженої особи N 100/770/269 від 30.04.2025р., коли Замовник скасовує через «відсутність потреби» попередню процедуру закупівлі
UA-2025-04-23-012616-a оголошену на такий самий товар та на таку ж саму суму( Годинники ТМ «Клейнод» К134-523, КТ-503.SL, КТ-803.TR | ProZorro ), та ПОВТОРНО розміщує дане Оголошення вже під номером
UA-2025-04-30-010999-a
Вважаємо подібні незаконні дії Замовник здійснює з метою ухилитися від відповідальності та не задовольняти законні вимоги учасників ринку щодо приведення документації однакової закупівлі
UA-2025-04-23-012616-a (оголошену на такий самий товар та скасовану через відсутність потреби) у
відповідність до вимог чинного законодавства
При цьому, документацію на закупівлю
UA-2025-04-30-010999-a, Замовник так само протиправно пристосував в інтересах виключно одного конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод», вимагаючи годинники торгової марки «kleynod» (не допускаючи аналоги даній торговій марці!) конкретних моделей та конструкцій за ВДВІЧІ-ТРИЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ, повністю виключаючи конкуренцію та дискримінуючи інших виробників
Зазначене повністю підтверджують наступні факти:
«Основні технічні вимоги» (Додаток №3 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі) прописана Замовником ВИКЛЮЧНО під товар ТОВ «Київський годинниковий завод» - годинники “клейнод” конкретних моделей та конкретної конструкції
1. Замовник, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію ПРОТИПРАВНО ВИМАГАЄ конкретну марку годинника “клейнод” та конкретні моделі зазначеної марки, а саме годинники “клейнод” моделі K 134-523, КТ-503.SL, КТ-803.TR, тим самим дискримінуючи інших виробників
2. Замовник, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію ПРОТИПРАВНО ВИМАГАЄ конкретну марку механізмів годинників RONDA конкретних калібрів конкретної країни виробництва – Швейцарії, тим самим дискримінуючи інших виробників механізмів
3. Замовник вводить ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ щодо конструкцій корпусів годинників, детально прописуючи всі параметри, які вимагаються: конкретні розміри корпусів з точністі до мм, особливості дизайну та конструкції корпусів, марку сталі та тип обробки, тип скла, вимоги щодо циферблатів та їх специфічного дизайну, тощо
Вимога виключно конкретних моделей виключно конкретної торгової марки «Клейнод» з абсолютно нічим необґрунтовано та протирічить вимогам чинного законодавства, так само як і протиправна вимога конкретної марки механізмів годинників RONDA конкретних калібрів конкретної країни виробництва – Швейцарії, так само як і протиправне обмеження Замовником конструкції предмета закупівлі специфічними параметрами, властивими лише контрактним моделям годинників «клейнод», які жодним чином не впливають ані на якість, ані на функціональні особливості предмета закупівлі.
Встановлюючи подібні протиправні та маніпулятивні обмеження щодо властивим лише конкретним моделям параметрам, які не представляють жодної естетичної або функціональної цінності, Замовник порушує чинне законодавство та закладає у бюджет ВДВІЧІ-ВТРИЧІ завищену ціну, позбавляючи інших виробників, які здатні запропонувати годинники з набагато кращими технічними характеристиками (наприклад, з багатофункціональними швейцарськими механізмами дорожчих марок) права надати свою продукцію
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги конкретної торгової марки, конкретних моделей та конструкцій годинників, у тому числі встановлення згаданих дискримінаційних обмежень
Крім того, Замовник має керуватись принципами публічних закупівель, передбаченими ст.5 Закону, які він порушує:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія, ефективність та пропорційність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників та рівне ставлення доних;
• об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник порушує також ч.2 ст. 5 Закону, яка визначає, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах, протиправні дії Замовника ведуть до обмеження конкуренції та дискримінації учасників, внаслідок чого порушуються права Скаржника як потенційного учасника на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію його як учасника, об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі, тощо
Зазначене свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну торгову марку. конструкцію або тип предмету закупівлі, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, крім того має місце порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Такими діями Замовник грубо порушує не лише закон «Про публічні закупівлі», але й ст.7 Бюджетного Кодексу України та один з основних принципів здійснення публічних закупівель – забезпечення максимальної економії та ефективності.
Також звертаємося до Вас щодо надання наступних РОЗ’ЯСНЕНЬ
(заздалегідь вдячні за надання розгорнутих роз’яснень ПО СУТІ поставлених питань, по кожному пункту окремо, та приведення оголошення у відповідність до чинного законодавства України. На превеликий жаль, у попередньо оголошеному аналогічному тендері не отримали від Замовника жодних роз’яснень на жодне з поставлених запитань, а тільки відписку, що лише може підтверджувати факт змови з названим постачальником):
1.Пояснити на якій підставі, всупереч ЗУ «Про публічні за купівлі», Замовник протиправно оголошує торги
UA-2025-04-30-010999-a , якщо НЕ має потреби в товарі, який збирається закуповувати, що повністю підтверджується Протоколом уповноваженої особи N 100/770/269 від 30.04.2025р. та скасованням Замовником через «відсутність потреби» попередньої процедури закупівлі
UA-2025-04-23-012616-a оголошену на такий самий товар та на таку ж саму суму( Годинники ТМ «2. Пояснити на якій підставі, всупереч ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не заохочує конкуренцію та навмисно обмежує права учасників ринку, протиправно застосовуючи процедуру спрощеної закупівлі?
3.Які юридичні підстави застосування Замовником процедури спрощеної закупівлі для такої великої суми як 515 160,00 грн.?
4.Які юридичні підстави відмови від відкритих торгів з особливостями, які дозволять всім зацікавленим учасникам взяти у них участь на конкурентних умовах (і, відповідно, оскаржити протиправне прописання Замовником документації в інтересах одного конкретного учасника - ТОВ «Київський годинниковий завод»)?
5.Надати економічне обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі у розмірі 515 160,00 грн. всього за 60 годинників, при середній ціні на ринку на еквівалентні годинники ВДВІЧІ-ТРИЧІ НИЖЧЕ!
6.Надати обґрунтування протиправної вимоги годинників ВИКЛЮЧНО торгової марки «kleynod» (навіть БЕЗ еквівалентів даній торговій марці!) конкретних моделей в інтересах конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод»Клейнод» К134-523, КТ-503.SL, КТ-803.TR | ProZorro )
7.Надати обґрунтування встановлення обмежень (з точністю до мм!) параметрів конструкції годинників – діаметру (навіть БЕЗ допустимих відхилень, коли, навіть, відхилення в декілька міліметрів є візуально непомітними та такими, які неможливо навіть точно виміряти без спеціального професійного обладнання!)
8.Пояснити яким чином зазначення розмірів діаметру корпусів до мм можуть впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі
9.Надати обґрунтування вимоги саме швейцарських механізмів RONDA (при наявності більш якісних та багатофункціональних швейцарських механізмів), хоча встановлена очікувана вартість закупівлі це цілком дозволяє
10.Надати обґрунтування вимоги саме швейцарських механізмів RONDA саме зазначених калібрів 763 та 715 для конкретних моделей, при існуванні у даного виробника Ronda широкої лінійки «swiss made»
11.Надати обґрунтування вимоги саме швейцарських механізмів (при наявності більш якісних та багатофункціональних механізмів інших країн виробництва)
12.Надати обґрунтування вимоги до марки сталі та типу обробки
13. Пояснити примітивні вимоги до жіночих годинників у порівнянні з чоловічими та чому інші виробники не можуть запропонувати більш якісні жіночі годинники набагато кращих технічних характеристик
14.Надати обґрунтування вимог циферблатів та їх специфічного дизайну
15.Пояснити, що мається на увазі під «накладними значками сріблястого кольору», з якого матеріалу вони мають бути виконані, за якою технологією та яким чином «накладатися» на циферблат
16.Пояснити яким чином «накладні значки сріблястого кольору» можуть впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі
17.Пояснити чому замість «значків» не можуть бути запропоновані цифри –арабські або римські
18.Надати роз’яснення щодо визначення ременів «натуральна шкіра природньої структури (цільна, не пресована), а саме: яким методом/способом, за якою технологією ці ремені з ЦІЛЬНОГО шмату шкіри мають бути виготовлені та яким ГОСТам вони мають відповідати
19.Надати роз’яснення на якій підставі Замовник вимагає годинники “клейнод” з ременямиз «натуральної шкіри природньої структури (цільна, не пресована), у той час як у годинниках цієї марки такі ремені відсутні, що неодноразово було доведно при розгляді відповідних справ Антимонопольним комітетом
20.Чому Замовник не вважає за потрібне у важких економічних умовах, викликаних широкомасштабною війною та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента та Прем’єр - міністра України, максимально ефективно та економно використовувати бюджетні кошти та збирається здійснити закупівлю за ВДВІЧІ-ВТРИЧІ завищеною ціною у конкретного постачальника (зрозуміло, що ділери/інші посередники з продажу торгової марки цього постачальника конкурувати з останнім не зможуть), свідомо обмежуючи конкуренцію встановленими вимогами й позбавляючи інших учасників права надати свою продукцію, а також оскаржити його протиправні дії до АМКУ шляхом обрання спрощеної процедури закупівлі
Також наполягаємо на обов’язковому приведенні відкритих торгів та приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства шляхом усунення згаданих вище порушень, у зв’язку з чим просимо роз’яснити публічну позицію командувача Військової частини А3628, а також Міністра оборони України
Дата оприлюднення звернення:
05.05.2025 23:26
Дякуємо за звернення! По суті звернення від 05.05.2025 по предмету закупівлі наручні годинники за номером тендеру UA-2025-04-30-010999-a повідомляємо наступне. Замовником була визначена необхідність змінити технічні характеристики даного Товару. На той момент період уточнень було завершено, тому у Замовника не було можливості внести зміни в оголошення про проведення спрощеної закупівлі . У зв’язку з чим було прийняте рішення про відміну закупівлі (Протокол від 30.04.2025 №100/770/ 269).
Замовник проводить дану закупівлю відповідно до п.п.2.п.8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів від 11.11.2022 № 1275 у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Розмір очікуваної вартості сформований з урахуванням ринкових цін, включаючи податки, транспортування та гарантію. При цьому використовувалась як загальнодоступна інформація щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайті виробників та постачальників відповідної продукції, спеціалізованих інтернет-магазинах, в електронній системі закупівель "Prozorro"), так і інформація щодо попередньо здійснених закупівель та отримана шляхом проведення ринкових консультацій. Вартість не перевищує середньоринкову для продукції відповідного класу.
Предмет закупівлі у Оголошенні для проведення спрощеної закупівлі визначено, враховуючи норми частини 4 статті 14 Закону “Про публічні закупівлі” (зі змінами), з умовою конкретного виробника, назви, моделі. Експлуатація саме такого товару задовольняє вимоги та потреби замовника, зокрема за своїми якісними, технічними та експлуатаційними характеристиками, зручністю та термінами використання.
Обмеження щодо параметрів конструкції годинників (з точністю до мм) обґрунтовані необхідністю уніфікації виробів для потреб військової служби
Визначення точного діаметру корпусу необхідне для забезпечення уніфікованого зовнішнього вигляду та посадки на зап’ясті. Це важливо як з естетичної, так і з практичної точки зору для використання в уніфікованій формі ССО ЗСУ.
В процесі вибору наручного годинника основна увага приділяється годинниковому механізму. Механізми RONDA обрані через їх надійність, точність, довговічність, доведену ефективність в умовах інтенсивної експлуатації. Інші механізми можуть не мати аналогічного рівня точності або гарантії у складних умовах експлуатації
Вибрані калібри 763 та 715 механізмів RONDA застосовуються виключно у конкретних моделях годинників, які вже допущені до експлуатації. Інші калібри вимагають нового технічного погодження та тестування.
Вимога щодо швейцарського походження механізмів пояснюється їх визнаною якістю та довговічністю. Це критично важливо для забезпечення точності часу під час виконання бойових або службових завдань.
Вимога до марки сталі (нержавіюча сталь 316L) та обробки визначена з міркувань корозійної стійкості, гіпоалергенності та зовнішньої відповідності військовим стандартам.
Жіночі моделі мають простіші технічні параметри через менші габарити. Проте всі вони забезпечують необхідну функціональність та відповідність стандартам якості.
Дизайн годинника включає символіку, кольорову гамму, логотипи та емблеми ССО ЗСУ.
«Накладні значки сріблястого кольору» — це елементи оформлення циферблата, виготовлені з металу з гальванічним покриттям, що надає їм візуально урочистого вигляду. Дані значки мають виключно естетичну функцію.
Заміна значків на цифри не допускається, оскільки це змінює естетичну концепцію виробу.
Ремені з натуральної шкіри природної структури (цільної, не пресованої) мають бути виготовлені методом прямого вирізання з цілісного шматка шкіри без додаткового пресування. Це забезпечує довговічність та зовнішній вигляд, відповідний до статусу аксесуару.
Всі моделі, зазначені в тендерній документації, постачаються виробником із відповідними ременями. У разі відсутності — постачальник зобов'язаний комплектувати годинники згідно з ТЗ.
Очікувана вартість визначена на підставі аналізу цін виробника та врахуванням усіх супутніх витрат (гарантії, доставки, податків). Замовник діє виключно в межах чинного законодавства та з урахуванням особливостей, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану».
Дата оприлюднення відповіді:
06.05.2025 18:36