Обгрунтування використання процедури
Відповідно до ст. 4 та 11 Закону та з урахуванням Особливостей, керуючись Положенням про уповноважених осіб, що затверджене наказом Головного управління ДПС у Київській області від 25.01.2022 № 2-г (зі змінами), згідно з наявною потребою та техніко-економічним обґрунтуванням існує потреба у здійсненні Закупівлі. Пунктом 13 Особливостей встановлено, що придбання замовниками: - товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень; - послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень; - робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконанні, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до п.13 Особливостей. Обсяг закупівлі визначається на підставі внесення змін до річного плану закупівель, а також з урахуванням наявної потреби замовника на період січень – грудень 2025 року та становить – 54,637 метри кубічні. Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження пра і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: 1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режим у военного стану в Україні; 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів пов'язаних із запровадженням правового режиму воснного стану на території України. Стаття 121 Закону України «Про правовий режим военного стану» передбачас, що Кабінет Міністрів України в разі введення военного стану в Україні або окремих її місцевостях: 1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану; 2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму военного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася. Відносини, що виникають у процесі надання споживачами послуг з централізованого водопостачання та послуг з централізованого водовідведення, зокрема, регулює Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189 – VIII (надалі – Закон № 2189). Адже відповідно до пункту 2 частини 1 статті 5 Закону № 2189 послуги з централізованого водопостачання та послуги з централізованого водовідведення належать до житлово-комунальних послуг. Державна політика у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується, зокрема, на принципах забезпечення контролю у сфері діяльності природних монополій та регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги у випадках, визначених законом (ч.1 ст.3 Закону № 2189). Органом державного регулювання у сфері комунальних послуг є НКРЕКП (ст. 2 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» від 09.07.2010 № 2479-VI; надалі – Закон № 2479). НКРЕКП застосовує, зокрема такі засоби регуляторного впливу на суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання на суміжних ринках, як ліцензування господарської діяльності, контроль за дотримання ліцензійних умов та встановлення тарифів на комунальні послуги для суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках. Централізоване водовідведення - господарська діяльність у сфері збирання, транспортування, очищення та скидання стічних вод за допомогою системи централізованого водовідведення (ст. 1 Закону України «Про водовідведення та очищення стічних вод» від 12.01.2023 № 2887-IX; надалі – Закон № 2887). Господарська діяльність у сфері водовідведення охоплює: централізоване водовідведення; нецентралізоване водовідведення; транспортування стічних вод та осадів стічних вод спеціальним транспортом (ч. 1 ст. 14 Закону № 2887). Господарська діяльність із централізованого водопостачання та централізованого водовідведення підлягає ліцензуванню у порядку, встановленому законом (п. 28 ч.1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII). Так, НКРЕКП проводить ліцензування господарської діяльності з централізованого водопостачання (виробництво та/або очищення стічної води), якщо системи централізованого водопостачання та/або водовідведення (відведення суб’єктів господарювання розташовані в одному чи кількох населених пунктах у межах території однієї або більше областей (включаючи Київ), сукупна чисельність населення яких становить більше ніж 100 тис. осіб та обсяги реалізації послуг яких становлять відповідно: з централізованого водопостачання – більше ніж 300 тис. м куб. на рік; з централізованого водовідведення – більше ніж 200 тис. м куб. на рік (п. 1.4 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 № 307; надалі – Ліцензійні умови). Відповідно до статті 1 Закону України «Про природні монополії», природна монополія – це стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв’язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб’єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв’язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Державний контроль за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції у сферах природних монополій здійснюється Антимонопольним комітетом України у відповідності з частиною другою статті 4 Закону України «Про природні монополії». Відповідно до частини другої статті 5 Закону України «Про природні монополії» та Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого Розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 № 874-р, Антимонопольний комітет України складає Зведений перелік суб’єктів природних монополій. До Зведеного переліку включаються суб’єкти господарювання (юридичні особи), які виробляють (реалізують) товари на ринках, що перебувають у стані природної монополії та включені до реєстрів суб’єктів природних монополій у відповідних сферах органами, що здійснюють державне регулювання у сфері природних монополій. Згідно зі Зведеним переліком суб’єктів природних монополій станом на 31.01.2025 р. який оприлюднено на офіційному сайті Антимонопольного комітету України (www.amcu.gov.ua) Комунальне підприємство "Комбінат комунальних підприємств м. Василькова" є природним монополістом на території м. Васильків Київської області в частині «ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОВІДВЕДЕННЯ», що підтверджується Зведеним переліком суб’єктів природних монополій АМКУ та займає монопольне (домінуюче) становище та входить до Зведеного переліку природних монополій під № 90. Головним управлінням ДПС у Київській області з метою забезпечення потреби з постачання централізованого водовідведення для об’єктів інфраструктури ГУ ДПС у Київській області за адресою: 08600, Київська область, м. Васильків, проспект Київський Шлях, 45, було прийнято рішення укласти новий договір. Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин, єдиним надавачем послуг, що є предметом закупівлі, виступає Комунальне підприємство "Комбінат комунальних підприємств м. Василькова". У даному випадку закупівля може здійснюватися шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідно до абзацу четвертого підпункту 5 пункту 13 Особливостей. Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): - Витяг зі Зведеного переліку суб’єктів природних монополій на 31.01.2025р ; - Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VIII (зі змінами) ; - Закон України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III (зі змінами) ; - Закон України «Про природні монополії» 20.04.2000 № 1682-III (зі змінами). - Закон України «Про водовідведення та очищення стічних вод» від 12.01.2023 № 2887-IX. З огляду на зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями.