Звернення:
За тендером : Придбання та встановлення камер відеоспостереження на кладовище «Західне» у місті Одеса
Тема:
Дискримінаційна вимога
Зміст:
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Дата оприлюднення звернення:
30.04.2025 10:23
ШАНОВНИЙ УЧАСНИКУ!
На Вашу вимогу щодо нібито дискримінаційного характеру положення тендерної документації стосовно надання авторизаційного листа повідомляємо наступне.
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від виробника або офіційного дистриб’ютора продукції, що пропонується до постачання, є обґрунтованим та необхідним заходом, який має на меті забезпечення належної якості товару, його автентичності, відповідності технічним характеристикам, а також гарантійного та післягарантійного обслуговування. Зазначена вимога жодним чином не порушує принципів недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та відкритості, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки прямо пов’язана з предметом закупівлі та викликана необхідністю захисту законних інтересів замовника.
Предметом закупівлі є обладнання, що буде використовуватись для цілей забезпечення безпеки та безперервного функціонування системи відеоспостереження. Замовник, як розпорядник бюджетних коштів, зобов’язаний у межах своєї компетенції вживати усіх можливих заходів для уникнення ризиків постачання неоригінальної, фальсифікованої або такої продукції, що не підлягає технічній підтримці.
У свою чергу, надання авторизаційного листа підтверджує, що учасник має офіційно підтверджені повноваження щодо реалізації продукції конкретного виробника, що, у свою чергу, гарантує можливість належного сервісного обслуговування, підтримки програмного забезпечення (у разі його наявності), оновлень, консультацій виробника тощо. Це також виключає ризики придбання товарів, що ввезені в Україну неофіційно, або втрати чинності гарантійних зобов’язань виробника через порушення ланцюга дистрибуції.
Зазначена умова не встановлює жодних переваг окремим учасникам процедури закупівлі, а є універсальною для всіх суб’єктів господарювання, які мають відповідні договірні відносини з виробником або уповноваженими дистриб’юторами. Таким чином, вона не суперечить чинному законодавству та не порушує конкурентне середовище.
Враховуючи викладене, вимога про надання авторизаційного листа є правомірною, обґрунтованою, прямо пов’язаною з предметом закупівлі та не є дискримінаційною.
Дата оприлюднення відповіді:
02.05.2025 11:18