Обгрунтування використання процедури
Згідно частини 8 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Постанова), замовник укладає договір про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, якщо у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, у того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. 22 квітня 2024 року між Департаментом будівництва Черкаської обласної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "ФАВОРИТ ІНВЕСТ БУД" було укладено договір підряду № 25 на виконання капітального ремонту, а саме «Капiтальний ремонт семиповерхового і триповерхового корпусів та переходу між ними КНП „Черкаська обласна лікарня Черкаської обласної ради“ по вул. Менделєєва, 3 в м. Черкаси. ІІ черга», 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація, на суму 23 731 232,40 грн. з ПДВ, з урахуванням останньої додаткової угоди. Однак у ході виконання робіт за даним договором, у зв’язку із виникненням потреби у закупівлі додаткових будівельних робіт, не передбачених проектом, виникла необхідність у проведенні коригування проекту з закупівлі робіт на капітальний ремонт, а саме «Капiтальний ремонт семиповерхового і триповерхового корпусів та переходу між ними КНП „Черкаська обласна лікарня Черкаської обласної ради“ по вул. Менделєєва, 3 в м. Черкаси. ІІ черга». Вищевказані додаткові роботи збільшують обсяг та вартість робіт по даному об’єкту. Зважаючи на те, що частина робіт по об’єкту виконана в рамках попереднього договору, виникає проблема забезпечення сумісності з уже виконаними роботами, оскільки заміна попереднього виконавця робіт може призвести до виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням, в тому числі до виникнення суперечностей в рамках зміненого проекту. Проведення процедури відкритих торгів в таких умовах є неможливим, тому настають підстави для проведення процедури закупівлі без застосування відкритих торгів шляхом укладання прямого договору. Крім цього, заміна підрядника передбачає тимчасове зупинення виконання робіт, що може призвести до пошкодження, псування, погіршення якісних та технічних показників окремих елементів будівництва, що в свою чергу може призвести до надлишкового витрачання коштів для відновлення таких якісних та технічних показників. Залучення до виконання підрядника, який вже виконував роботи з будівництва вказаного об’єкту надасть можливість забезпечити сумісність нових робіт з тими, що виконувалися цим підрядником, а при закінченні робіт забезпечить належним чином усі випробувальні роботи та передачу об’єкта в експлуатацію в цілому. Окрім того, законодавство України передбачає отримання дозволу на виконання будівельних робіт і при зміні підрядника - відповідно внесення змін до нього. В свою чергу роботи, що є розрізненими (та які виступають продовженням вже розпочатих та виконаних робіт) і внесення змін до дозволу (у разі заміни попереднього виконавця робіт) суттєво ускладнить виконання робіт, збільшить строки їх виконання, що призведе до підвищення їх вартості, і може вплинути на якість виконаних робіт, а також може призвести до їх несумісності та певних порушень в частині уніфікації будівельних матеріалів відповідно до проектних рішень. У разі зміни підрядної організації, можливе виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією, а саме: втрати гарантій якості на вже виконані роботи, досягнення яких визначено у проектній документації, та можливості їх експлуатації протягом гарантійного строку, що передбачені основним Договором, тобто призведе до втрати гарантій на велику кількість виконаних будівельно-монтажних робіт, що передбачено Договором підряду та Цивільним кодексом України, оскільки вони не будуть закінчені попереднім виконавцем, що є неприпустимим. З урахуванням вказаного вище встановлено, що додаткові будівельні роботи тощо не були включені у початковий проект, однак в ході виконання основних робіт було встановлено необхідність виконання таких робіт для забезпечення реалізації проекту в цілому. Відповідно, замовник може здійснити закупівлю таких робіт шляхом укладання прямого договору за наявності підтверджених обставин та умов, передбачених частиною 8 пункту 13 Постанови. Отже, за наявності експертного звіту щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Капiтальний ремонт семиповерхового і триповерхового корпусів та переходу між ними КНП „Черкаська обласна лікарня Черкаської обласної ради“ по вул. Менделєєва, 3 в м. Черкаси. ІІ черга» , та необхідності виконання додаткових та інших робіт, які стали необхідними для виконання проекту в цілому вже в ході виконання основних робіт, так само за умови, що договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, такі роботи технічно чи економічно пов’язані з головним (первинним) договором; загальна вартість додаткових робіт (1 740 091,93 грн) становить 7,33 % відсотка від вартості головного (первинного) договору (23 731 232,40 грн з урахуванням останньої додаткової угоди), що не перевищує 50 відсотків вартості головного (первинного) договору, прийнято рішення для закупівлі зазначених додаткових будівельних робіт застосувати процедуру закупівлі без застосування відкритих торгів шляхом укладення прямого договору з підстав, визначених згідно частиною 8 пункту 13 Постанови. Враховуючи, що виконавець первинного договору Товариство з обмеженою відповідальністю "ФАВОРИТ ІНВЕСТ БУД " має можливості виконати додаткові роботи по даному об’єкту, доцільно в якості виконавця вищевказаних додаткових і таких, що витікають з них, залишкових будівельних робіт, що встановлені в ході проведення обстежень, обрати саме Товариство з обмеженою відповідальністю "ФАВОРИТ ІНВЕСТ БУД", що дозволить: - дотриматись якості виконаних робіт в цілому; - забезпечити сумісність матеріалів та дотримання технологічних правил виконання робіт (зазначені додаткові роботи виконати неперервним технологічним процесом силами і засобами підрядника, який здійснював основні обсяги робіт); - підвищити ефективність гарантійного та післягарантійного обслуговування результатів виконаних робіт. Враховуючи вищезазначене, є підстави здійснити закупівлю шляхом укладання договору на закупівлю робіт загальною вартістю додаткових робіт 1 740 091,93 грн) становить 7,33 % відсотка від вартості головного (первинного) договору 23 731 232,40 грн з урахуванням останньої додаткової угоди, та не перевищує 50 відсотків. Відповідно до частини 8 пункту 13 Постанови - необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника протягом трьох років після укладення договору про закупівлю та якщо загальна вартість таких робіт не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера уповноваженою особою було прийнято рішення про укладання договору без застосування відкритих торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту згідно робочого проекту «Капiтальний ремонт семиповерхового і триповерхового корпусів та переходу між ними КНП „Черкаська обласна лікарня Черкаської обласної ради“ по вул. Менделєєва, 3 в м. Черкаси. ІІ черга».