Обгрунтування використання процедури
ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ
для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості)
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Сумській області, юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади, ЄДРПОУ 24014538.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):
Послуги з технічного нагляду за виконанням робіт на об’єкті «Реконструкція залізничного вокзалу та привокзальної площі в м. Тростянець, Охтирського району, Сумської області». Додаткові роботи (ДК 021:2015: 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)
Очікувана вартість закупівлі: 25 654,78 грн. без ПДВ, відповідно до заявки вхідний № 114/з від 22.04.2025 р. ініціатора закупівлі С.Краснікова.
Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Посилання на закупівлю, до якої виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт:
Послуги з технічного нагляду за виконанням робіт на об’єкті "Реконструкція залізничного вокзалу та привокзальної площі в м. Тростянець, Охтирського району, Сумської області" (ДК 021:2015: 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт) ProZorro, UA-2023-11-23-016075-a
При цьому С.Красніковим підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі
Послуги з технічного нагляду за виконанням робіт на об’єкті «Реконструкція залізничного вокзалу та привокзальної площі в м. Тростянець, Охтирського району, Сумської області». Додаткові роботи (ДК 021:2015: 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт).
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 07.08.2025 р.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом (далі - Особливості), визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 3-8 цього розділу.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 8 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування на 2025 , а також з урахуванням потреби замовника на 2025 р.
Обґрунтування проведення закупівлі
Відповідно розробленої ТОВ «ТЕРРА ПРОДЖЕКТ» проектної документації по об’єкту «Реконструкція залізничного вокзалу та привокзальної площі в м. Тростянець, Охтирського району, Сумської області», затвердженої Наказом Агентством відновлення та розвитку інфраструктури України № 4247 від 20.03.2025р., для реалізації експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації затвердженого постановою КМУ №382 від 25.04.2023р. та в межах фінансування згідно постанови КМУ від 7 березня 2025 р. № 251, відділом проектів відновлення проектів соціальної інфраструктури опрацьовано «Відомість обсягів робіт для укрупнених показників вартості. Додаткові роботи» для проведення закупівлі на послуги з технічного нагляду за виконанням робіт на об’єкті «Реконструкція залізничного вокзалу та привокзальної площі в м. Тростянець, Охтирського району, Сумської області». Додаткові роботи.
Відповідно до Протоколу №13 від 24.05.2024 року Технічної ради, щодо врахування додаткових робіт при здійснені коригування проектної документації, та Протоколу №29 від 18.04.2025 року, щодо необхідності ініціації з заключення договору на додаткові роботи (які були виявлені при виконанні підготовчого етапу будівництва, розглянуті автором та розробником проектної документації і погоджені балансоутримувачем) з підрядною організацією Консорціум «Будівельно-Дорожній Консорціум», яка здійснює будівельні роботи згідно укладеного основного Договору №19РС-2023 від 24.11.2023 року, вбачаємо потребу в заключені договору з ТОВ «Пальчиков П.М.» на здійснення технічного нагляду по об’єкту «Реконструкція залізничного вокзалу та привокзальної площі в м. Тростянець, Охтирського району, Сумської області». Додаткові роботи., враховуючи виконання першочергових додаткових робіт, які є частиною проектих рішень затвердженої (відкоригованої) документації та на пряму пов’язано з виконанням основних робіт, для подальшої можливості здійснити розрахунки між Замовником та Виконавцем за виконані роботи, в межах виділеного фінансування на 2025 рік.
Враховуючи, що додаткові роботи безпосередньо пов’язані з предметом закупівлі основного Договору № 151-2023 від 22 грудня 2023 року виконання , якого здійснюється ФОП ПАЛЬЧИКОВ ПАВЛО МИКОЛАЙОВИЧ та не перевищують 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами закупівлі, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право провести закупівлю у того самого виконавця робіт, при цьому існує також нагальна потреба в проведенні закупівлі додаткових робіт.
Необхідні технічні , якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у відповідності до проекту "Реконструкція залізничного вокзалу та привокзальної площі в м. Тростянець, Охтирського району
Сумської області". Коригування.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі Послуги з технічного нагляду за виконанням робіт на об’єкті «Реконструкція залізничного вокзалу та привокзальної площі в м. Тростянець, Охтирського району, Сумської області». Додаткові роботи (ДК 021:2015: 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт) та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 8 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у формі цього файлу «Обґрунтування підстави ТН ЗВ».
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. UA-2023-11-23-016075-a-report;
2. Заявка 114/з від 22.04.2025 р.;
3. Протокол 13 Технічної ради від 24 05 2024;
4. Протокол №29 Технічної ради 18.04.2025р.