Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 23 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план UA-P-2025-04-23-002719-a на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї, реєстр пропозицій, протокол розкриття пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «СТМ-Фарм» (в частині правомірності відхилення), тендерну пропозицію переможця торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРІН ЛОДЖИСТІК» (далі – ТОВ «ГРІН ЛОДЖИСТІК»), протоколи засідання Уповноваженої особи від 09.05.2025 №35, від 12.05.2025 №36, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 19.05.2025 №22, пояснення Замовника з додатками до них надане 21.05.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питань розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, та аналізу відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено наступне.
Відповідно до вимог п.31 Особливостей тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Додатком №4 до Тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Так, підпунктом 4.4 пункту 4 Додатку 4 до Тендерної документації передбачено подання учасником тендерної пропозиції згідно із Додатком №3 до Тендерної документації.
Додаток 3 до Тендерної документації передбачає внесення інформації щодо найменування товару, кількості, ціни за одиницю, загальної вартості, а також містить інформацію щодо загальної вартості пропозиції – «Разом з ПДВ, грн», «ПДВ, грн.».
Подана в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм ціна пропозиції учасника-переможця ТОВ «ГРІН ЛОДЖИСТІК» становить 1762793,09 гривень.
В складі тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «ГРІН ЛОДЖИСТІК» поданий файл у форматі PDF «13.Тендерна пропозиція.pdf», що містить Тендерну пропозицію (лист вих.№1839 від 30.04.2025), в якій вказано вартість пропозиції (Разом з ПДВ) – 1762793,09 грн.
Проведеним перерахунком загальної вартості лікарських засобів в розрізі найменування товару встановлено, що загальна вартість лікарських засобів по позиціях 5, 7-12, 14-22, 24, 26-29 файлу «13.Тендерна пропозиція.pdf» після проведеного перерахунку відрізняється від вартості, зазначеної в колонці «Загальна вартість, грн» по цих же позиціях даного файлу.
З урахуванням проведеного перерахунку загальна вартість пропозиції (позиція «Разом з ПДВ») становить 1743146,09грн.
Таким чином, загальна вартість пропозиції 1743146,09 грн (після проведеного перерахунку) не відповідає ціні пропозиції ТОВ «ГРІН ЛОДЖИСТІК», поданій в електронній формі через електронну систему закупівель та вказаній учасником у файлі «13.Тендерна пропозиція.pdf».
При цьому, Замовник не розмістив вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Викладені вище невідповідності пропозиції учасника ТОВ «ГРІН ЛОДЖИСТІК» не відносяться до формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції.
З огляду на зазначене вище, помилка зроблена учасником процедури закупівлі під час унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції та розміщення інформації в електронній системі шляхом завантаження документів впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та призводить до її спотворення.
За результатами процедури закупівлі Замовником укладено договір про закупівлю від 19.05.2025 №122 на суму 1762793,09 грн з урахуванням ПДВ.
Відповідно до вимог пункту 18 Особливості умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Таким чином, вартість укладеного договору про закупівлю від 19.05.2025 №122 з учасником ТОВ «ГРІН ЛОДЖИСТІК» не відповідає тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі поданій в складі пропозиції (після проведеного перерахунку), у тому числі за результатами електронного аукціону, чим не дотримано вимоги п.18 та п. 49 Особливостей.
Пояснення надані Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі щодо викладених у висновку порушень не спростовують виявлені порушення.
В ході моніторингу Замовником розірвано договір про закупівлю від 19.05.2025 №122 згідно додаткової угоди №1 від 20.05.2025.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення норм пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення пункту 18, пункту 49 Особливостей.
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.