Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178, Особливості); надання роз’яснень до процедури; дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі ? Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-04-22-013930-a; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.04.2025 б/н; тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 25.04.2025 б/н; перелік змін до тендерної документації, оприлюднений 26 квітня 2025 о 22 год.44 хв.; запит до процедури потенційного учасника від 24.04.2025 та відповідь замовника від 25.04.2025; тендерну пропозицію учасника ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД»; протокольне рішення уповноваженої особи замовника від 02.05.2025 б/н; повідомлення про намір укласти договір від 02.05.2025; договір від 14.05.2025 № 10-25 на суму 4293000,00 грн, в тому числі ПДВ 715500,00 грн, укладений з ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД» (далі - Договір № 10-25); відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 21.05.2025 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині ненадання учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Так, відповідно до пункту 2 Розділу 3 тендерної документації замовником, встановлено вимогу, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір разом з банківською гарантією.
На виконання вимог пункту 2 Розділу 3 тендерної документації, учасником ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД» в складі тендерної пропозиції завантажено файл «ПП ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД_47221_p7s.7z», в якому містяться документи щодо надання електронної банківської гарантії, а саме: ліцензія банку, витяг з державного реєстру банків, витяг з наказу 207-О Павлюк Г.Г., довіреність Павлюк Г.Г., гарантія 47221, лист чинність 47221, довідка про грошове покриття до 47221 та виписка 152450,00.
Поряд з цим, учасником ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД» у складі тендерної пропозиції надано документ, зокрема, Електронну банківську гарантію № 47221, видану Акціонерним товариством «Комерційний банк «Глобус» від 29.04.2025 № 47221, яка містить інформацію проте, що «…Електронна Банківська Гарантія № 47221 від «29» квітня 2025 року видана відповідно до Договору про надання гарантії № 47221/ЮГ-25 від «29» квітня 2025 року.».
Разом з цим, учасником ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД» у складі тендерної пропозиції не надано документ, зокрема, договір про надання гарантії, який вказаний в електронні банківській гарантії № 47221, що не виконує вимоги пункту 2 Розділу 3 тендерної документації.
Також, моніторингом даного питання встановлено, що Замовник в тендерній документації (пункт 2 розділу 2 Додатку 3 «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановлених замовником кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону» та підпункт 2 пункту 2 розділу 1 Додатку 5 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» до тендерної документації) вказав вимогу, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема: на персонал учасника (директор або/та головний інженер або/та інженер з охорони праці або/та начальник виробництва (або особа яка виконує такі функції) та інші), які повинні мати знання з охорони праці, пожежної безпеки, гігієни праці та надання першої допомоги потерпілим, на підтвердження чого надаються їх посвідчення, видані уповноваженими органами (підприємствами) та протокол (-ли) засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, на підставі яких було видано посвідчення.
На виконання цієї вимоги учасником ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД» в складі тендерної пропозиції надано витяги: з протоколу засідання комісії з перевірки знань правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів від 06.09.2024 № 06-89-2024/3, витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 20.09.2024 № 20-94-2024/1 та копії посвідчень про перевірку знань з охорони праці на працівників ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД».
Проте, в наданих витягах з протоколів від 06.09.2024 № 06-89-2024/3 та від 20.09.2024 № 20-94-2024/1, а також посвідченнях про перевірку знань з охорони праці на працівників учасника ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД» відсутня інформація щодо проходження навчання працівниками перевірки знань з питань пожежної безпеки, гігієни праці та надання першої допомоги потерпілим, як це передбачено вимогами тендерної документації, що не виконує вимоги тендерної документації замовника.
У разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Отже, Замовник на порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Моніторингом питання оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922 в частині не оприлюднення договору та додатків до нього в машинозчитуваному форматі.
Нормами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Згідно із пунктом 13 Особливостей за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922.
Відповідно до абзацу другого пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922 у разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону № 922 Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону № 922 до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Замовник 14.05.2025 уклав з ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД» Договір № 10-25, предметом якого є середньо-поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Олександрівська в м. Лубни Полтавської області (ДК 021:2015:ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), який оприлюднив в електронній системі закупівель та всі додатки до нього 14.05.2025 у форматі PDF.
Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за №610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Однак, Договір № 10-25 та всі додатки до нього Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель лише у форматі PDF.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 20.05.2025 через електронну систему закупівель замовнику надано відповідний запит.
Замовником 21.05.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. Зокрема у своїй відповіді замовник зазначив, що «…4. Пунктом 15 чинного Наказу МЕРТУ № 1082 від 11.06.2020 року «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» затверджено порядок оприлюднення договору про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. На вимогу Лубенського УДКС, для взяття юридичних зобов’язань за договором проводиться звіряння поданих паперових екземплярів з сканованими розміщеними в системі Прозорро.».
Таким чином, на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Договір та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі.