Закупівля ДК 021:2015: 16340000-0 - Збиральні та обмолочувальні машини (Пристрій для збирання ріпаку (ріпаковий стіл) (ДК 021:2015: 16340000-0 - Збиральні та обмолочувальні машини)) від ІНСТИТУТ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА КАРПАТСЬКОГО РЕГІОНУ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ АГРАРНИХ НАУК УКРАЇНИ.
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.04.2025 №137
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 29.04.2025 №137.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-04-22-008296-a, 22.04.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу:14 травня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правомірності та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; укладання договору, його оприлюднення та відповідності вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Інституту сільського господарства Карпатського регіону національної академії аграрних наук України, (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-04-22-006929-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; договір про закупівлю від 22.04.2025 №14/2025; затверджене керівником Замовника (наказ від 22.04.2025 №33) обґрунтування проведення закупівлі на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178; наявну в електронній системі закупівель інформації щодо процедури закупівлі UA-2025-03-21-007622-a; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з врахуванням Особливостей №1178; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 укладення договору про закупівлю та його оприлюднення та відповідності вимогам законодавства – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2025-04-22-008296-a, яка проведена Інститутом сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук України, виникла необхідність в наданні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
2. Надати інформацію, яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано ТОВ «Агрегат Агро», з яким укладено договір поставки від 22.04.2025 № 14/2025.
Згідно з оприлюдненим обгрунтуванням Замовником визначено підставу для здійснення закупівлі підпункт 6 пункту 13 Особливостей №1178.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 придбання замовниками товарів може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом.
При цьому, предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання
3. Надати інформацію з документальним підтвердженням, щодо дотримання вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 в частині підтвердження відповідності суб’єкта, з яким укладено договір про закупівлю (ТОВ «Агрегат Агро») вимогам, що були визначені Замовником у тендерній документації за відміненими торгами (UA-2025-03-21-007622-a)
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
1. Пристрій для збирання ріпаку (ріпаковий стіл) для комбайну ДОН 1500 Б – 2 шт.
Технічні характеристики:
- Ширина захвату – 6,3 м
- Сумісність з комбайном ДОН 1500 Б (2006, 2007 року випуску)
- Сумісність з жаткою: «Жатка зернова навісна ПКРБ 272.98.00.00.00.00.00»
- Привід - механічний
Товар має бути новим.
Місце поставки товару: 81115, Львівська область, Львівський район, село Оброшине, вул. Грушевського, 5.
Мета використання товару: для проведення сезонних польових робіт (згідно наявної господарської потреби Замовника).
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована на основі: визначення потреби замовника в товарі; формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик; моніторингу цін суб’єктів господарювання, які безпосередньо реалізують предмет закупівлі (шляхом отримання трьох цінових пропозицій постачальників даного виду товару) до оголошення проведення відкритих торгів із особливостями (Постачальник 1 – ціна за 1 шт. - 283 500 грн.; Постачальник 2 - ціна за 1 шт. - 283 500 грн.; Постачальник 3 - ціна за 1 шт. – 298 000 грн. Середня ціна за 1 шт. - 288333,33 грн.; Середня очікувана вартість за 2 шт. - 576666,67 грн. з ПДВ.
Обгрунтування закупівлі на сайті Замовника
https://docs.google.com/document/d/1S51PPUWe1qxduApPzqsABolKVesxj82e/edit?tab=t.0
2. Замовником було направлено запити не менше ніж двом постачальникам товару перед укладенням Договору (з обраних найнижчих цінових пропозиції, які використовувались Замовником для визначення очікуваної вартості). ТОВ «Агрегат Агро» надало згоду з Проєктом договору, що був поданий у Тендерній документації, інший постачальник ПП «Агродім - Центр» подав лист, що не погоджується з Проєктом Договору згідно Тендерної документації та відповідно відмовляється від укладення (скани додаються).
3. Документи що поданні Постачальником до укладення Договору про закупівлю (визначені Замовником у тендерній документації за відміненими торгами) подаються у прикріпленому файлі.