Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.04.2025 року № 98 зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 30.04.2025, тендерну пропозицію ФОП «Сваткова Владислава Сергіївна» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця від 06.05.2025 № 121 та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 06.05.2025, пояснення та документи, надані Замовником від 12.05.2025 та від 20.05.2025 на запити Північного офісу Держаудитслужби.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ФОП «Сваткова Владислава Сергіївна» з ціновою пропозицією 1 742 688,00 гривень.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно пункту 28 Особливостей № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Разом з тим, відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Так, аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що відповідно до умов ТД зі змінами № 1 затвердженими протокольним рішенням уповноваженої особи філії «ВП «Управління справами» АТ «НАЕК «Енергоатом» від «24» квітня 2025 р. № 102 визначено наступний перелік Додатків до ТД, а саме: Додаток 1 «Тендерна пропозиція (цінова)»; Додаток 2 «Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі»; Додаток 3 «Технічна специфікація»; Додаток 4 «Таблиця підтвердження відповідності технічних характеристик запропонованої продукції Технічній специфікації до предмету закупівлі»; Додаток 5 «Проєкт договору»; Додаток 6 «Довідка про відсутність підстав, визначених у п. 47 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178» (для учасника об’єднання); Додаток 7 «Анкета»; Додаток 8 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»; Додаток 9 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі»; Додаток 10 «Перелік формальних (несуттєвих) помилок».
Відповідно до частини 1 статті 22 Закону № 922-VIII, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Крім того, згідно пункту 24 Особливостей № 1178, замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Однак, аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником оприлюднено такі Додатки до ТД, як: Додаток 8 до ТД - Перелік документів які подаються Учасником.docx, Додаток 9 до ТД Довідка про досвід виконання договорів.docx, Додаток 10 до ТД - Перелік документів які подаються переможцем.docx, Додаток 11 до ТД - Перелік формальних (несуттєвих) помилок.doc.
Отже, Замовником в під час оприлюднення оголошення про закупівлю, а також тендерної документації на закупівлю товарів, оприлюднено інформацію, що містить суперечливі відомості, які не передбачені умовами тендерної документації, а також додатками до неї (затвердженим протокольним рішенням уповноваженої особи філії «ВП «Управління справами» АТ «НАЕК «Енергоатом» від «24» квітня 2025 р. № 102), чим порушено вимоги частини 1 статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 24 Особливостей № 1178, в частині оприлюднення інформації в оголошенні про закупівлю та тендерній документації.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу оприлюднення інформації щодо закупівлі моніторингом встановлено, порушення вимог частини 1 статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 24 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляду тендерної пропозиції - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.