Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 06 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління освіти, молоді і спорту Долинської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 24.04.2025 № 31 (із змінами), тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЕУ – СОЛАР Україна» (далі - ТОВ «ЕУ – СОЛАР Україна»), роз’яснення від 23.04.2025, 24.04.2025 на звернення за роз’ясненнями до тендерної документації від 23.04.2025, 24.04.2025, протокольне рішення уповноваженої особи від 05.05.2025 № 32, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 05.05.2025, договір про закупівлю товарів від 15.05.2025 № 44/2025 на суму 700 000,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «ЕУ – СОЛАР Україна» (далі – Договір), додаткові угоди від 20.05.2025 № 1, від 30.05.2025 № 2 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення надані 26.05.2025, 29.05.2025 Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозицій учасника ТОВ «ЕУ – СОЛАР Україна» установлено наступне.
У пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі та іншим вимогам згідно із Додатком № 2 до тендерної документації».
У розділі «Вимоги щодо предмету закупівлі» Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації (далі – Додаток № 2 до тендерної документації») зазначено, що учасник обов’язково повинен надати інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні характеристики предмету закупівлі зазначені за змістом Додатку № 2 до тендерної документації.
Так, згідно із пунктом 2 таблиці, наведеної у розділі «Вимоги щодо предмету закупівлі» Додатку № 2 до тендерної документації, однією з технічних характеристик товару «гібридний інвертор (трьохфазний, низьковольтний) 30 кВт», визначених замовником, є діапазон напруги акумулятора (В): 40-60.
На виконання вищевказаних вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕУ - СОЛАР Україна» надано інформацію у формі Додатку № 2 до тендерної документації за підписом директора ТОВ «ЕУ - СОЛАР УКРАЇНА», якою не підтверджено відповідність запропонованого до постачання гібридного інвертора (трьохфазного, низьковольтного) 30 кВт, що не відповідає вимогам пункту 6 розділу 3 тендерної документації, Додатку № 2 до тендерної документації.
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕУ - СОЛАР УКРАЇНА» надана порівняльна таблиця, в якій також відсутня інформація, підтверджуюча відповідність запропонованого до постачання гібридного інвертора (трьохфазного, низьковольтного) 30 кВт.
На запит Держаудитслужби від 27.05.2025 щодо відсутності у складі тендерної пропозиції учасника «ЕУ - СОЛАР УКРАЇНА» підтвердження відповідності вищевказаній вимозі Замовника до технічної характеристики предмета закупівлі гібридного інвертора (трьохфазного, низьковольтного) 30 кВт, Замовником через електронну систему закупівель 29.05.2025 надана відповідь в якій зазначено, що учасником торгів, у відповідності до вимог тендерної документації, завантажено в систему Прозоро додаток 2 до тендерної документації, який підписано уповноваженою особою, в якому вказано, що у разі визначення переможцем та укладання із Замовником договору про поставку товару, згодні та підтверджують свою можливість і готовність виконувати усі технічні вимоги Замовника, зазначені у цій тендерній документації. На законодавчому рівні не встановлено обов’язку щодо деталізації технічних характеристик предмета закупівлі, розділом 3 пункту 6 тендерної документації встановлено, що «У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Так, проведеним аналізом установлено, що в «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», наданої у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕУ - СОЛАР УКРАЇНА», дійсно зазначено: «Ми, товариство з обмеженою відповідальністю «ЕУ - СОЛАР УКРАЇНА» надаємо інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», однак по гібридному інвертору (трьохфазному, низьковольтному) 30 кВт відсутня інформація щодо технічної характеристики - діапазон напруги акумулятора (В): 40-60.
Також, відповідно до вимог частини 4 статті 23 Закону, технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Однак, діапазон напруги акумулятора (В): 40-60 є технічною характеристикою предмета закупівлі, визначеною Замовником, та згідно із Додатком 2 до тендерної документації, учасник обов’язково заповнює, та надає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі – діапазон напруги акумулятора (В): 40-60.
Вищезазначена інформація відсутня в «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» за підписом Власова А.В., наданій у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕУ - СОЛАР УКРАЇНА».
Отже, вищевказане ствердження Замовника у поясненні не спростовує суті виявленого порушення.
Згідно із абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Внаслідок вищевказаного, Замовник, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію учасника «ЕУ - СОЛАР УКРАЇНА» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, натомість, згідно із протокольним рішенням уповноваженої особи від 05.05.2025 № 32, визнав даного учасника переможцем торгів та уклав з ним Договір.