Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 27 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.04.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Путивльської міської ради «Путивльські міські ресурси» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (без дати та без номера), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.04.2025, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО ДУБОВИЧІ» та Фермерського господарства «Славія - 2020» (далі – ФГ «Славія-2020»), вимоги про усунення невідповідностей до 30.04.2025 та до 20.05.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 30.04.2025 №3, від 15.05.2025 № 4 та від 21.05.2025 № 7, повідомлення про намір укласти договір від 21.05.2025, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 16.05.2025.
1. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником у пункті 13 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» (далі - Додаток 1) до тендерної документації, зокрема, визначив, що учасник під час подання тендерної пропозиції має накласти кваліфікований електронний підпис особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника.
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Тендерна пропозиція учасника ФГ «Славія-2020» містить накладений електронний підпис Коленкової Наталії Василівни.
Відповідно до наказу від 24.03.2025 № 3, що міститься у складі тендерної пропозиції учасника ФГ «Славія-2020» (файл «Наказ на призначення голови.pdf»), Коленкова Наталія Василівна призначена головою ФГ «Славія-2020» згідно рішення засновників № 1 з правом підпису на всіх фінансово-господарських документах, отже є особою уповноваженою на підписання тендерної пропозиції учасника.
При цьому, за результатами перевірки електронного підпису на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», тип носія особистого ключа «незахищений», тобто накладений електронний підпис Коленкової Наталії Василівни не може вважатися кваліфікованим, що не відповідає вимогам пункту 13 Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Вимогами пункту 41 Особливостей встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Однак, Замовник не виявив вищезазначену невідповідність та не встановив вимогу щодо її усунення шляхом накладення на тендерну пропозицію ФГ «Славія-2020» кваліфікованого електронного підпису особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника (Коленкової Наталії Василівни) у розміщеному повідомленні з вимогою усунення невідповідностей до 20.05.2025, і тим самим не надав можливість цьому учаснику її усунути, чим порушив пункт 43 Особливостей.
Слід зазначити, що учасником ФГ «Славія-2020» на виконання вимоги про усунення невідповідностей 20.05.2025 завантажено відповідні документи, на які накладено кваліфікований електронний підпис Коленкова Вячеслава Вікторовича, який відповідно до наказу від 24.03.2025 № 3, звільнений з посади голови ФГ «Славія-2020».
При цьому, пунктом 6.3 Статуту ФГ«Славія-2020», затвердженого рішенням засновника від 24.03.2025 № 1, визначено, що голова фермерського господарства укладає від імені фермерського господарства угоди та вчиняє інші юридично значимі дії відповідно до законодавства України.
Таким чином, тендерна пропозиція ФГ«Славія-2020» (з урахуванням документів, наданих на вимогу про усунення невідповідностей) не містить кваліфікованого електронного підпису особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника, що не відповідає вимогам пункту 13 Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Слід зазначити, що відповідно до абзацу третього пункту 43 Особливостей замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
2. Окрім того, відповідно до пункту 3 розділу «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Додатку 1 до тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник процедури закупівлі повинен надати довідку за формою 3 та для підтвердження інформації, наведеної у довідці, учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі.
На виконання вищезазначених вимог учасником ФГ «Славія-2020» у складі тендерної пропозиції надано лише відповідну довідку (файл «Довідка про наявність в учасника досвіду.pdf»), в якій зазначено про виконання трьох договорів, при цьому, копій цих договорів та документів, що підтверджують їх виконання в повному обсязі не надано, що не відповідає пункту 3 розділу «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Замовником в електронній системі закупівель розміщено до учасника ФГ «Славія-2020» повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зокрема, шляхом надання копій договорів та актів виконаних робіт, підтверджуючих наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
На виконання вимоги про усунення невідповідностей учасником надані два договори оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем від 08.10.2023 № 1 та від 07.07.2024 № 2.
Однак, договори оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем не є аналогічними за предметом закупівлі, оскільки предметом закупівлі є послуги, пов’язані з виробництвом сільськогосподарської продукції, а саме: вирощування соняшника, а не оренда техніки.
Крім того, ФГ «Славія-2020» надано договір підряду від 22.04.2025 № 1 з ФГ «Йар», в якому зазначено, що предмет договору – це сільськогосподарські послуги: оприскування, дискування, посів, збирання та інші сільськогосподарські роботи за завданням Замовника. Строк дії договору до 31.12.2025.
Також, учасником ФГ «Славія-2020» надані акти прийому передачі виконаних робіт та наданих послуг від 25.04.2025 № 1-А та від 12.05.2025 № 1 щодо дискування на загальну суму 1 800,00 гривень та щодо посіву кукурудзи на загальну суму 16 000,00 гривень.
Однак учасником ФГ «Славія-2020» не надано документів, що підтверджують виконання договору підряду від 22.04.2025 № 1 з ФГ «Йар» в повному обсязі, а саме підтвердження виконання таких робіт, визначених у договорі, як: оприскування, збирання та інші сільськогосподарські роботи, оскільки зазначений договір є триваючий.
Таким чином, учасником не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» у спосіб, визначений у тендерній документації Замовника та не усунуто виявлені Замовником невідповідності.
Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Однак Замовник на порушення абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ФГ «Славія-2020» та визначив його переможцем торгів.