Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров'я України» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 18.04.2025 (протокол № 158) (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Центр служби крові «Біофарма плазма» (далі – ТОВ «Біофарма плазма»), рішення уповноваженої особи від 28.04.2025 (протокол № 180), повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 05.05.2025 № 144/2025Т (далі – Договір) та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 15.05.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником в підпункті 1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи та інформацію згідно з додатком 5 «Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації.
При цьому, в підпункті 1.6. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлена вимога, що всі документи, повинні бути дійсні на дату розкриття пропозицій (28.05.2025), якщо умовами тендерної документації не встановлені інші вимоги.
Пунктом 2 додатку 5 до тендерної документації передбачено надання учасником у складі тендерної пропозиції інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Зокрема, в підпункті 2.2. пункту 2 додатку 5 Замовник встановив вимогу про надання учасником торгів копій сертифікатів на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ EN ISO 13485:2018 (щодо заготівлі донорської крові та виготовлення її компонентів).
Учасником ТОВ «Біофарма плазма» у складі тендерної пропозиції надано сертифікат відповідності умов виробництва лікарських засобів вимогам належної виробничої практики (далі – Сертифікат GMP, файл «Сертифікат GMP.pdf»), виданий Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі – Держлікслужба) 29.07.2022, строк дії якого визначено до 24.02.2025.
Згідно з наведеною у Сертифікаті GMP інформацією ТОВ «Біофарма плазма», за результатами проведеного інспектування Держлікслужбою в період з 21.02.2022 по 24.02.2022, відповідає: «вимогам належної виробничої практики, зазначеним в Настанові СТ-Н МОЗУ 42-4.0:2020 «Лікарські засоби. Належна виробнича практика», що відповідають вимогам належної практики при виробництві і контролі системи співробітництва фармацевтичних інспекцій (PIC/S), директивам ЄС та рекомендаціям Всесвітньої організації охорони здоров’я відносно продукції, що призначена для торгівлі та дистрибуції в країні походження або для експорту. Цей Сертифікат відображає стан виробничої дільниці на момент інспектування, зазначеного вище, і не може використовуватися для підтвердження відповідності, якщо з моменту проведення цього інспектування пройшло більше ніж 3 роки».
Отже, наданий учасником ТОВ «Біофарма плазма» Сертифікат GMP не може слугувати підтвердженням відповідності системи якості, оскільки з моменту проведення інспектування Держлікслужбою пройшло більше ніж 3 роки, а також внаслідок закінчення строку його дії станом на дату розкриття тендерних пропозицій (28.05.2025), чим не дотримано вимоги підпункту 1.6. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області щодо виконання учасником ТОВ «Біофарма плазма» вимог підпункту 2.2. пункту 2 додатку 5 Замовник пояснив, шо зазначені вимоги вказаним учасником виконані, оскільки ним у складі тендерної пропозиції надано Сертифікат GMP, що є профільним стандартом якості у сфері фармацевтичного виробництва, зокрема компонентів донорської крові, та який охоплює більший обсяг вимог, ніж ISO 9001:2015, і повністю підтверджує наявність системи управління якістю.
Водночас Замовник в тендерній документації встановив вимоги щодо підтвердження учасником відповідності його системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ EN ISO 13485:2018, що прийняті як національні стандарти, згідно з наказами Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 та від 17.12.2018 № 495 за позначеннями ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (далі – Стандарт ISO 9001:2015) та ДСТУ EN ISO 13485:2018 (EN ISO 13485:2016, IDT; ISO 13485:2016, IDT) «Медичні вироби. Система управління якістю. Вимоги до регулювання» (далі – Стандарт ISO 13485:2016).
З огляду на вищевикладене, учасник ТОВ «Біофарма плазма» у складі своєї тендерної пропозиції не надав копій сертифікатів на систему управління якістю відповідно до національнгих стандартів, а саме: Стандарту ISO 9001:2015 та Стандарту ISO 13485:2018 (щодо заготівлі донорської крові та виготовлення її компонентів), чим не дотримався вимоги підпункту 2.2. пункту 2 додатку 5 до тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178.
Однак, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Біофарма плазма», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а обрав його переможцем та уклав з ним Договір.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Біофарма плазма» установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.