Звернення:
За тендером : Капітальний ремонт тротуару по вул. С. Бандери від вул. О. Нижанківського до вул. Б. Лепкого (непарна сторона) м. Стрий Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Тема:
Щодо акту обстеження
Зміст:
Шановний Замовнику, розділом 4 додатка 1 тендерної документації передбачено: «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинні в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Підписаний акт обстеження надати в складі тендерної пропозиції. Витрати на відвідування об’єкту несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування (надати відповідний гарантійний лист).»
Вимога про відвідування/обстеження учасниками обєкту виконання робіт та складання акту обстеження є безпідставною та необгрунтованою. Користуючись таким обовязком, замовник ще до моменту розкриття тендерних пропозицій буде мати інформацію про учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, що порушує принцип «обєктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі».
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, тому просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації!
Дата оприлюднення звернення:
24.04.2025 11:16
Добрий день! Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, чинним законодавством України не встановлено заборони щодо зазначення в тендерній документації даної вимоги.
Зазначаємо, що недискримінація учасників проявляється в тому, що зазначена вимога встановлена не для конкретного учасника, а для всіх потенційних учасників, які бажають взяти участь у торгах.
Замовник наголошує на тому, що уповноважена особа Замовника (відповідальна за проведення закупівель) ніяким чином не буде приймати участь в обстеженні об’єкту, так як це не є колом її обов’язків, уповноважена особа не веде прийом та реєстраціію офіційних запитів установи та не є відповідальною за надання відповіді на такі, вказані функції виконує інший адміністративний персонал, який не має впливу на роботу уповноваженої особи. Тому, твердження про корупційні ризики, розкриття імен учасників для уповноваженої особи під час огляду об’єкту є взагалі недоречними!
Замовник зацікавлений у такому огляді, що прямо впливатиме на якісне у майбутньому виконання робіт, що є неможливим без ознайомлення виконавця з реальними обсягами, об’ємами та умовами при виконанні робіт згідно даної закупівлі. Це, зокрема, підтверджується і нижчевикладеним.
Відповідно до п.1.1 ДСТУ 9273:2024 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінювання їхнього технічного стану. Механічний опір та стійкість» цей стандарт встановлює вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд для визначення та оцінювання їхнього технічного стану. Під час обстеження та оцінювання технічного стану об’єктів, що регламентовано окремими будівельними нормами чи нормативними документами, рекомендовано брати до уваги також вимоги цього стандарту. Згідно п. 4.3 цього ДСТУ обстеження об’єкта (планові та позапланові) й моніторинг окремих показників його технічного стану є елементами нагляду, які визначають технічний стан об’єкта. Результати цих робіт ж інформаційною базою для формування раціонального складу й термінів виконання заходів з догляду за об'єктом, якими підтримують його експлуатаційну придатність (технічне обслуговування, поточні та капітальні ремонти, реставрація), пристосовують до зміни умов використання (реконструкція) або припиняють експлуатацію (консервація, ліквідація).
Отже, вимога щодо попереднього обстеження об’єкта є нормативно визначеним обов’язком, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути об’єкт і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування та завищення, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у статті 5 Закону. Таким чином дана вимога не порушує права Учасників так як і вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог встановлених Тендерною документацією.
Дата оприлюднення відповіді:
25.04.2025 14:57