Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції на дату проведення процедури закупівлі (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2025 рік Відділу освіти, молоді та спорту Казанківської селищної ради Миколаївської області (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 18.04.2025 № 131; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція фізичної особи-підприємця Коноваленко Сергія Володимировича (далі – ФОП Коноваленко С.В.); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.04.2025 № 138; повідомлення про намір укласти договір; договір від 14.05.2025 № 104 (далі – Договір про закупівлю); пояснення, інформація та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено, що на порушення абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація не містить перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та перелік документів та інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі оформлених, як окремі додатки до тендерної документації.
Також на порушення вимог абзаців шостого та восьмого пункту 28 Особливостей в пункті 5 розділу «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку № 2 до Тендерної документації в інформації щодо підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлених пунктом 47 Особливостей, та в інформації про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення Замовник посилається на умови пункту 47 Особливостей в редакції, що не діяла на дату оголошення цієї процедури закупівлі, а саме: в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382, яка не застосовується на дату проведення процедури закупівлі.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Коноваленко С.В. встановлено наступне.
Згідно пункту 1 розділу 1 «Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі» Додатку № 2 до Тендерної документації для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник надає, зокрема: «Довідку про наявність матеріально-технічної бази (наявність обладнання, складу /офісу необхідних для виконання робіт, визначених у технічному завданні) відповідно до форми». У формі Замовник зазначив про надання інформації щодо опису технічних характеристик обладнання, машин та механізмів, які будуть задіяні у виконанні договору та місцезнаходження бази/офісу.
Учасник ФОП Коноваленко С.В. надав у складі тендерної пропозиції довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника від 21.04.2025 № 37 за формою, яка не містить інформації, передбаченої умовами Тендерної документації.
Отже, в тендерній пропозиції ФОП Коноваленко С.В. наявна невідповідність, визначена пунктом 43 Особливостей.
Проте, Замовник не виявив вищезазначену невідповідність та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідності щодо надання довідки про наявність матеріально-технічної бази за встановленою в Тендерній документації формою.
Моніторингом процедури закупівлі також встановлено, що в пункті 5 розділу «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації зазначено наступне: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту».
Так, в розділі «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі встановлені пунктом 47 Особливостей та спосіб документального підтвердження відповідності» Додатку № 2 до Тендерної документації Замовник визначив спосіб підтвердження відповідності переможцем шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому Особливостей:
- «повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», про те, що керівника учасника процедури закупівлі / фізичну особу, яка є учасником до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває».
Замовник визнав ФОП Коноваленко С.В. переможцем процедури закупівлі та оприлюднив 29.04.2025 в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти з ним договір.
При цьому, ФОП Коноваленко С.В., як переможець процедури закупівлі, на порушення вимог пункту 47 Особливостей після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме: з 29.04.2025, не оприлюднив в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 5 і 12 пункту 47 Особливостей.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Проте, Замовник на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Коноваленко С.В., як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 5 і 12 пункту 47 цих Особливостей та 14.05.2025 уклав з цим учасником Договір про закупівлю.
За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено наступне.
Абзацом першим пункту 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Разом з тим, вимогами пункту 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Замовник 14.05.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель Договір про закупівлю та додатки до нього, в тому числі Підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису № 2-1-1 та Підсумкову відомість ресурсів, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Разом з цим, зазначена інформація про ціни на матеріальні ресурси оприлюднена у форматі PDF, який не має властивостей машинозчитувального формату.
Таким чином, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель інформацію про ціни на матеріальні ресурси не у машинозчитувальному форматі.