Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 16 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СЛУЖБИ КРОВІ» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи Протокол від 18.04.2025 № 18/04-4А, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товари?ства з обме?женою відповіда?льністю «ІНСТАМЕД» (далі – ТОВ «ІНСТАМЕД»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.04.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 02.05.2025 № №02/05-1А, повідомлення про намір укласти договір від 05.05.2025, договір від 15.05.2025 № 2А (далі – Договір), пояснення Замовника від 03.06.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНСТАМЕД встановлено наступне.
Згідно підпункту 1.1 пункту 1 Додаток № 2 до тендерної документації Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», учасник подає у складі своєї тендерної пропозиції, довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (подається Учасником у відповідності до Таблиці 1 передбаченій у Додатку 8 до тендерної документації, що підтверджують виконання договору видатковою накладною та/або товаро-транспортною накладною.
При цьому, учасником ТОВ «ІНСТАМЕД» надана довідка у відповідності до Таблиці 1 про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), (файл. Кваліфікація. pdf), у якій за номером договору від 09.04.2024 № 70 вказана вартість договору 2 867 493,00 грн. (Два мільйони вісімсот шістдесят сім тисяч чотириста дев’яносто три гривні 00 копійок) з ПДВ, в тім щодо підтвердження виконаного договору про закупівлю товару від 09.04.2024 р № 70 та видаткових накладних від 22.04.2025 №75, від 07.06.2024 №151, від 20.08.2024 №258 та від 04.09.2024 № 278 вказана інша сума 3 476 216,00грн. (Три мільйони чотириста сімдесят шість тисяч двісті шістнадцять гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ: 227 416,00 грн. (Двісті двадцять сім тисяч чотириста шістнадцять гривень 00 копійок).
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 03.06.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Замовник 06.06.2025 надав пояснення наступного змісту: «Зазначена арифметична помилка у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) не впливає на зміст документів що підтверджують критерій документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівлі ТОВ «ІНСТАМЕД» вимог тендерної документації.
Відповідно з пунктом 43 Особливостей: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ІНСТАМЕД», що вимагалися підпунктом 1.1 пункту 1 Додаток № 2 тендерної документації, тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності.
Однак, зазначене не спростовує факт наявності порушень пункту 43 Особливостей, оскільки Замовником самостійно визначено вимогу в тендерній документації про надання у складі тендерної пропозиції учасника підписаного уповноваженою особою учасника та завіреного печаткою проекту Договору. Щодо формування за результатами аукціону, з урахуванням уточнених даних про обсяги поставки Спеціфікації, умови договору не передбачають.
Отже, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності у поданих учасником документах в цій частині та на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість Учаснику ТОВ «ІНСТАМЕД» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Слід зазначити що, згідно з інформацією відображеною в електронній системі закупівель Замовником вже було розміщено повідомлення Учаснику ТОВ «ІНСТАМЕД» вимогу про усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином, Замовник на порушення абзацу першого пункту 43 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію Учасника ТОВ «ІНСТАМЕД» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а проколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.05.2025 № №02/05-1А визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір.