Обгрунтування використання процедури
Відповідно до абзацу 5 підпункту 5 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу
Відповідно до п 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії», універсальна послуга-постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до Закону, на всій території України.
Відповідно до п. 42 ч.1 ст. 1 цього ж Закону, малий непобутовий споживач -споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50кВт.
Філія Державної установи «Центр пробації» в Одеській області в розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії» відноситься до малих непобутових споживачів (що підтверджується листом АТ ДТЕК Одеські електромережі від 11.01.24р. №101/19/03-256, копія додається) та має право бути забезпеченою електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених ст. 63 Закону, а саме на умовах універсальної послуги.
Закупівля електричної енергії на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону, а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживання. Корупційні дії та зловживання пов’язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки всі складові ціни затверджуються уповноваженими державними органами. Відповідно до частини 3 статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тариф) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу. «Методика розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг затверджена Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 року №1176 «Про затвердження Методики розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг», «Порядок формування цін на універсальні послуги» затверджений Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 року №1177 (з наступними змінами та доповненнями).
Таким чином, тариф на універсальну послугу є державним регульованим тарифом, всі складові вартості електричної енергії, що поставляється за універсальною послугою, підлягають державному регулюванню.
У відповідності до норм п. 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії», під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб’єкт господарювання, електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання.
Відповідно до постанова НКРЕКП від 14.06.2018 р №429 ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія» отримала ліцензію на постачання електричної енергії споживачу. ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія» включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» №1268 від 26.10.2018 року.
Відповідно до ч.2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Таке ж положення міститься і в п. 3.1.1 «правил роздрібного ринку електричної енергії», які затверджені постановою ПКРЕКП №312від 14.03.2018 року (зі змінами та доповненнями).
ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія» виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території- території Одеської області, а тому є єдиним постачальником універсальних послуг на постачання електричної енергії на території розташування замовника.