Не відбулась закупівля із застосуванням електронного каталогу або в електронному каталозі відсутній необхідний замовнику товар (для замовників в інтересах яких попередньо проводили відкриті торги/закупівлю за рамковою угодою ДУ 'Професійні закупівлі')
Обгрунтування використання процедури
КП "Південно-Західні тепломережі", як Замовником 13.03.02025р. було оголошено процедуру закупівлі відкриті торги у порядку визначеному Особливостями на закупівлю «Автомобіль Hyundai Kona Electric або еквівалент» (Код ДК 021-2015 -34110000-1 - Легкові автомобілі) за № UA-2025-03-13-001322-a, яка була відмінена через неподання жодної тендерної пропозиції, що підтверджується звітом про результати проведення процедури закупівлі № UA-2025-03-13-001322-a , що додається. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для здійснення закупівлі за предметом: «Автомобіль Hyundai Kona Electric (Код ДК 021-2015 - 34110000-1 - Легкові автомобілі)» очікуваною вартістю - 860000.00 грн без ПДВ, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування процедури закупівлі відкритих торгів, за умов, що технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не відрізнятимуться від вимог, що були визначені Замовником при проведенні процедури закупівлі - відкриті торги: UA-2025-03-13-001322-a, яка відмінена через неподання жодної тендерної пропозиції.
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 0
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 0
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 0
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 0
Опціональні параметри закупівлі
Обґрунтування звіту:
Шаблон договору:
Позиція
Опис предмета закупівлі
Автомобіль Hyundai Kona Electric
Код ДК 021:2015
34110000-1 -
Легкові автомобілі
Кількість
1
Одиниця виміру
штуки
Адреса постачання
29025, Україна, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Шухевича 17/1
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Контактна особа
Відповідальний за закупівлю
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. ( обл.)
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ.
Країна
Ukraine
Населений пункт
Хмельницький
Рішення про початок моніторингу
Опис підстав для здійснення моніторингу
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.04.2025 № 38-з
Хмельницький
Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Світлана ЧОРНІЙ
Додаток до наказу від 28.04.2025 № 38-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель
дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
2. UA-2025-04-17-007210-a 17.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Ковальчук Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «Південно-Західні тепломережі» (далі – Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю від 17.04.2025 № 5604 (далі – Договір), додаткову угоду від 17.04.2025 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 17.04.2025, пояснення та документи від 02.05.2025, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.
Згідно пояснень від 02.05.2025, отриманих від Замовника через електронну систему закупівель, Замовником здійснено закупівлю автомобіля Hyundai Kona Electric шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а саме: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом.
Відповідно до пункту 13 Особливостей за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Згідно пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Поряд з цим, пунктом 13 Особливостей визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Під час здійснення моніторингу закупівлі виявлено, що Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області Замовником 02.05.2025 надано через електронну систему закупівель пояснення, в якому, зокрема, зазначено наступне: «Замовником під час публікації звіту про укладення договору про закупівлю без застосування процедури відкритих торгів було випадково допущено технічну помилку, унаслідок чого не було оприлюднено скановану копію самого договору та обґрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 6 пункту 13 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178; наразі замовником самостійно виявлено зазначене порушення, і воно булу усунуто шляхом завантаження відповідних документів до електронної системи закупівель в межах строків, визначених абзацом 1 пункту 3? розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі».
Поряд з цим, під час здійснення моніторингу Замовник 01.05.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
У межах проведення моніторингу закупівлі автомобіля Hyundai Kona Electric (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-17-007210-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів):
1) Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2) Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3) Яким чином та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та обрано для його постачання фізичну особу Болюх Ірину Валеріївну, з якою укладений договір від 17.04.2025 № 5604 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
1) Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Закупівля за Договором № 5604 від 16.04.2025 була здійснена шляхом укладення договору про закупівлю без застосування процедури закупівлі відкритих торгів згідно з підпунктом 6 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами.
Очікувана вартість предмета закупівлі – 860 000,00 грн – була сформована на підставі аналізу ринкових цін на електромобілі марки Hyundai Kona Electric з відповідними технічними характеристиками, що були визначені в тендерній документації по закупівлі за предметом «Автомобіль Hyundai Kona Electric або еквівалент» (Код ДК 021-2015 -34110000-1 - Легкові автомобілі) за № UA-2025-03-13-001322-a, яка була відмінена через неподання жодної тендерної пропозиції. Зокрема, у відповідності до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, до уваги бралися комерційні пропозиції від потенційних постачальників електромобілів як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.
Технічні характеристики предмета закупівлі були сформовані на підставі аналізу модельного ряду Hyundai Kona Electric, що відповідає вимогам до безпеки, екологічності, економічності та функціональності для службових цілей замовника.
Під час визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі – електромобіля Hyundai Kona Electric (або еквівалента) – замовником були враховані такі ключові фактори:
Предмет закупівлі призначений для виконання службових завдань, пов’язаних із забезпеченням мобільності структурних підрозділів комунального підприємства в межах міста та області. Враховуючи сучасні екологічні вимоги, економічну доцільність та потребу в ефективному використанні власних коштів підприємства, було прийнято рішення про закупівлю саме електромобіля з достатнім запасом ходу для щоденного використання без необхідності частого заряджання.
Вимоги до енергоефективності та екологічності. У зв’язку з переходом державних та комунальних структур на екологічно чистий транспорт, як це передбачено стратегією сталого розвитку, було обрано електромобіль, який не має викидів CO? і забезпечує зниження експлуатаційних витрат на паливо та технічне обслуговування. Hyundai Kona Electric має запас ходу до 305 км, що є достатнім для щоденних потреб підприємства.
Характеристики було сформовано з урахуванням стандартних заводських параметрів моделі та можливості забезпечення безпеки руху. Було встановлено граничні параметри для пробігу (до 88 200 км) та року випуску (не раніше 2020 року), що дозволяє отримати транспортний засіб у належному технічному стані, придатному до тривалої експлуатації без необхідності негайного обслуговування або модернізації. Характеристики були сформовані на підставі доступності таких автомобілів в Україні, з урахуванням типових специфікацій наявних у продавців автомобілів з Європи. Такий підхід дозволяє забезпечити реальну можливість постачання у визначені строки, без ризиків зриву закупівлі. Комерційні пропозиції, що відповідають визначеним вимогам, додаються як підтвердження обґрунтованості вартості та комплектації.
2) Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
КП "Південно-Західні тепломережі"13.03.2025 було оголошено процедуру закупівлі відкриті торги у порядку визначеному Особливостями на закупівлю «Автомобіль Hyundai Kona Electric або еквівалент» (Код ДК 021-2015 -34110000-1 - Легкові автомобілі) за № UA-2025-03-13-001322-a, яка була відмінена через неподання жодної тендерної пропозиції, що підтверджується звітом про результати проведення процедури закупівлі № UA-2025-03-13-001322-a.
Враховуючи викладене, у Замовника були наявні підстави для здійснення закупівлі за предметом: «Автомобіль Hyundai Kona Electric (Код ДК 021-2015 - 34110000-1 - Легкові автомобілі)» очікуваною вартістю – 860 000,00 грн без ПДВ, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування процедури закупівлі відкритих торгів, за умов, що технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не відрізнятимуться від вимог, що були визначені Замовником при проведенні процедури закупівлі - відкриті торги: UA-2025-03-13-001322-a, яка відмінена через неподання жодної тендерної пропозиції.
Замовником під час публікації звіту про укладення договору про закупівлю без застосування процедури відкритих торгів було випадково допущено технічну помилку, унаслідок чого не було оприлюднено скановану копію самого договору та обґрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 6 пункту 13 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178; наразі замовником самостійно виявлено зазначене порушення, і воно булу усунуто шляхом завантаження відповідних документів до електронної системи закупівель в межах строків, визначених абзацом 1 пункту 3? розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі».
3) Яким чином та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та обрано для його постачання фізичну особу Болюх Ірину Валеріївну, з якою укладений договір від 17.04.2025 № 5604 без використання електронної системи закупівель?
Після відміни процедури відкритих торгів, замовником було проведено аналіз наявних пропозицій на ринку (відповідно до наявних комерційних пропозицій) з метою укладення договору без застосування електронної системи закупівель відповідно до умов Особливостей.
Під час аналізу розглядалися такі критерії:
• відповідність технічним, якісним та кількісним вимогам, визначеним у тендерній документації;
• наявність підтвердження поставки аналогічного товару;
• вартість, що не перевищує очікуваної.
Фізична особа Болюх Ірина Валеріївна надала комерційну пропозицію, яка повністю відповідала вимогам тендерної документації та очікуваній вартості, що була найнижчою серед усіх наявних пропозицій. Пропозиція містила технічну специфікацію, підтвердження відповідності, строк поставки та повний пакет документів. За результатами аналізу пропозиція була визнана прийнятною, та з нею був укладений договір № 5604 від 17.04.2025.