Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Вінницької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.04.2025 № 101 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «ЛЮКСБУДСЕРВІС» (далі – ТОВ «Будівельна компанія «ЛЮКСБУДСЕРВІС»), вимога про усунення невідповідностей до 09.05.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.05.2025 № 125 про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 09.05.2025, договір підряду від 19.05.2025 № 19/05-25 на суму 43 861 456,00 гривень з ПДВ, додаткова угода від 26.05.2025 № 1, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 02.06.2025, 05.06.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовником визначено вимогу про усунення невідповідностей відносно учасника ТОВ «Будівельна компанія «ЛЮКСБУДСЕРВІС» до 09.05.2025, а саме: надати інформацію щодо залучення чи не залучення до виконання робіт субпідрядної організації; надати антикорупційну програму Учасника та інформацію про уповноваженого з її реалізації.
Згідно п.п. 5, п. 3 Додатку 1 до тендерної документації передбачено вимогу: якщо окремі види робіт будуть виконуватися субпідрядними організаціями, учасник процедури закупівлі може надати відповідні документи дозвільного характеру субпідрядника разом з інформацією про його залучення на відповідні види робіт.
Згідно п. 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Також згідно Додатку 1 тендерної документації Замовник вказав підстави для відмови учаснику в участі в процедурі закупівлі, в тому числі: якщо юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом) – підтвердження не вимагається.
Слід зазначити, що учасник ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЛЮКСБУДСЕРВІС» під час подання своєї тендерної пропозиції самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Держаудитслужба 03.06.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника із запитом щодо надання інформації стосовно підстав встановлення невідповідностей в документах учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЛЮКСБУДСЕРВІС».
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 05.06.2025 надав пояснення, зокрема про те, що учасник не надав інформацію, отже субпідрядників він не планує залучати до виконання робіт.
Учасник на виконання вимог законодавства у сфері публічних закупівель надав антикорупційну програму в складі своєї пропозиції. Разом із тим шляхом самостійного декларування в електронній системі підтвердив її наявність на підприємстві.
Отже, Замовник безпідставно встановив невідповідності відносно учасника ТОВ «Будівельна компанія «ЛЮКСБУДСЕРВІС» тим самим порушив пункт 43 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатом встановлення Замовником невідповідностей виявлено порушення пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям № 1178, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Будівельна компанія «ЛЮКСБУДСЕРВІС», своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує вжити заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.