Обгрунтування використання процедури
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), а саме абзацу четвертого підпункту 5 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків, а саме – відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Координаційний центр з надання правничої допомоги (далі – Координаційний центр) утворений з метою формування та забезпечення функціонування в Україні ефективної системи безоплатної правничої допомоги, забезпечення її доступності та якості.
Координаційний центр є державною установою і належить до сфери управління Міністерства юстиції України.
Наказом Міністерства юстиції України від 18 лютого 2025 року № 450/5 «Про перегляд рішення про встановлення відповідності та визначення Координаційного центру з надання правничої допомоги критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період» було підтверджено відповідність Координаційного центру критеріям, визначеним підпунктами 4, 5, 6 пункту 2 Порядку та критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час», та визначено його критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Електронні комунікаційні послуги, які отримує Координаційний центр з надання правничої допомоги, дають змогу забезпечити надання послуг, серед яких:
надання консультацій та роз’яснень з актуальних для громадян правових питань, правової інформації, а також роз’яснень з питань, пов’язаних з отриманням безоплатної вторинної правничої допомоги, роз`яснень щодо порядку звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій
отримання контактної інформації бюро правничої допомоги та інших відомостей у сфері отримання правничих послуг;
можливість повідомлення уповноваженими правоохоронними органами про затримання осіб за вчинення кримінального або адміністративного правопорушення.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу» (далі – Закон), право на безоплатну правничу допомогу – гарантована Конституцією України можливість громадянина України, іноземця, особи без громадянства, у тому числі біженця, чи особи, яка потребує додаткового захисту, отримати в повному обсязі безоплатну первинну правничу допомогу, а також можливість певної категорії осіб отримати безоплатну вторинну правничу допомогу у випадках, передбачених цим Законом.
Державна політика у сфері надання безоплатної правничої допомоги ґрунтується на принципах, закріплених у статті 5 Закону, а саме:
? верховенство права;
? законність;
? доступність безоплатної правничої допомоги;
? забезпечення якості безоплатної правничої допомоги;
? гарантоване державне фінансування.
Відповідно до статті 15 Закону суб'єктами надання безоплатної вторинної правничої допомоги в Україні є:
? центри з надання безоплатної правничої допомоги;
? адвокати, включені до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правничу допомогу.
Відповідно до статті 16 Закону регіональні (республіканський (Автономної Республіки Крим), обласні, Київський та Севастопольський міські), місцеві (районні, міжрайонні, міські, міськрайонні, міжрайонні та районні у містах) та міжрегіональні (повноваження яких поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць) центри з надання безоплатної правничої допомоги є територіальними відділеннями Координаційного центру і утворюються з урахуванням потреб відповідних адміністративно-територіальних одиниць та забезпечення доступу осіб до безоплатної правничої допомоги.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 № 1363 затверджено Порядок інформування центрів з надання безоплатної правничої допомоги про випадки затримання, адміністративного арешту або застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою (далі – Порядок), яким визначено загальні вимоги та механізм інформування центрів з надання безоплатної правничої допомоги про випадки затримання за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, затримання на підставі ухвали слідчого судді, суду про дозвіл на затримання з метою приводу, застосування адміністративного затримання чи адміністративного арешту або обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відповідно органами (посадовими особами), уповноваженими здійснювати адміністративне затримання, органами досудового розслідування, слідчими, дізнавачами, прокурорами, службовими особами, відповідальними за перебування затриманих, іншими уповноваженими службовими особами (далі - суб’єкти подання інформації), а також особами, затриманими за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, затриманими на підставі ухвали слідчого судді, суду про дозвіл на затримання з метою приводу, особами, до яких застосовано адміністративне затримання, адміністративний арешт або обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, близькими родичами та членами їх сімей, перелік яких визначено Кримінальним процесуальним кодексом України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, його представниками чи регіональними представництвами.
Починаючи з 01.01.2013 та відповідно до пункту 2 Порядку, суб’єкт подання інформації негайно повідомляє за допомогою телефонного, факсимільного зв’язку на єдиний контактний номер телефону системи надання безоплатної правничої допомоги (0800 213 103) (контактний центр системи безоплатної правничої допомоги), електронної пошти або через комплексну інформаційно-аналітичну систему забезпечення надання безоплатної правничої допомоги (далі - система) відповідному регіональному/міжрегіональному центру з надання безоплатної правничої допомоги (далі - центр), крім випадків адміністративного затримання, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника, такі відомості:
? прізвище, ім'я, по батькові та дата народження затриманої особи (якщо вони відомі);
? час та підстави для затримання особи;
? точна адреса місця для конфіденційного побачення адвоката із затриманою особою;
? найменування (прізвище та ініціали) суб'єкта подання інформації, його поштова адреса, номери телефону та адреса електронної пошти;
? дата винесення постанови про застосування адміністративного арешту (постановлення ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді
тримання під вартою), найменування суду та/або прізвище та ініціали судді, що виніс постанову (постановив ухвалу) у відповідних випадках;
? прізвище, ім'я, по батькові та найменування посади особи, яка передала повідомлення, її номер телефону.
Згідно з пунктом 5 Порядку повідомлення про затримання осіб приймаються та обробляються уповноваженою службовою особою центру цілодобово.
Крім того, створені структурні підрозділи та організовано графік залучення фахівців для прийняття дзвінків (повідомлень) на єдиний контактний номер телефону системи надання безоплатної правничої допомоги (0800 213 103) (контактний центр системи надання безоплатної правничої допомоги), що спрямовано на спрощення доступу осіб до безоплатної правничої допомоги та оптимізацію процедур, пов’язаних з її наданням.
Дзвінки на такий номер є безкоштовними для абонентів стаціонарних телефонів та мобільного зв’язку в межах України – їх вартість сплачується Координаційним центром.
З 01 липня 2015 року, за єдиним контактним номером телефону системи безоплатної правничої допомоги (0800 213 103) також є доступною інформація щодо мережі точок доступу до безоплатної правничої допомоги – бюро правничої допомоги, які функціонують по усі території України (крім тимчасово окупованих), основними завданнями яких є:
? правопросвітництво у відповідних територіальних громадах;
? надання безоплатної первинної правничої допомоги громадянам України, іноземцям, особам без громадянства, у тому числі надання допомоги в забезпеченні доступу особи до медіації;
? забезпечення надання безоплатної вторинної правничої допомоги особам, визначеним пунктами частиною першою статті 14 Закону;
? проведення інтерв’ювання для досліджень, у тому числі соціологічних;
? вивчення потреб та рівня задоволеності осіб, які звертаються щодо надання безоплатної первинної правничої допомоги/безоплатної вторинної правничої допомоги та/або отримали таку допомогу.
Інформація про єдиний контактний номер телефону системи надання безоплатної правничої допомоги (0-800-213103) поширюється на вулицях, у громадському транспорті та у громадських місцях, а також висвітлюється у засобах масової інформації, соціальних мережах та на веб-сайтах.
Протягом 2013-2024 років, в рамках укладених договорів між Координаційним центром та ПрАТ «ДАТАГРУП», було забезпечено технічну можливість доступу абонентів електронної комунікаційної мережі загального користування (далі – ЕКМЗК) до електронного комунікаційного обладнання Координаційного центру, шляхом здійснення абонентами ЕКМЗК дзвінків на єдиний контактний номер телефону системи надання безоплатної правничої допомоги (0800 213 103).
У 2024 році та на поточний час ПрАТ «ДАТАГРУП» згідно договору
від 29.04.2024 р. № 0800213103/2024 про надання електронних комунікаційних послуг надає Координаційному центру послуги з використання єдиного контактного номера телефону системи надання безоплатної правничої допомоги, дзвінки якого надходять до операторів контактного центру
(ДК 021:2015 код 64210000-1 Послуги телефонного зв’язку та передачі даних).
Відповідно до Положення про державне регулювання номерного ресурсу телекомунікаційної мережі загального користування України, затвердженого рішенням Національної комісії з питань регулювання зв’язку України від 25.07.2017 №394, номерний ресурс формату 0-800-21Х-ХХХ, згідно з розподілом кодів глобальної послуги «Виклик за рахунок абонента, якого викликають», виділено ПрАТ «ДАТАГРУП».
Послуга «Виклик за рахунок абонента, якого викликають» – це послуга фіксованого зв’язку, суть якої полягає у прийманні голосової інформації (вхідних дзвінків) з її подальшим автоматичним передаванням (переадресацією) на визначені географічні номери. Номери, на які здійснюється переадресація зазначені у договорі.
Єдиний контактний номер телефону системи надання безоплатної правничої допомоги (0800 213 103) та географічні номери, на які здійснюється переадресація, належать ПрАТ «ДАТАГРУП».
Номер 0800 213 103 географічно незалежний і доступний з будь-якого кінцевого (термінального) обладнання в Україні, окрім таксофонів та кінцевого
(термінального) обладнання, яке не має виходу на міжміський зв’язок. На цей номер безоплатно можуть телефонувати абоненти фіксованого та мобільного зв’язку з будь-якої точки України.
Функціонування єдиного контактного номера телефону системи надання безоплатної правничої допомоги (0800 213 103) забезпечується обладнанням електронної комунікаційної мережі та магістральними кабельними лініями, що призначені для організації доступу до електронних комунікаційних послуг, власником яких є виключно ПрАТ «ДАТАГРУП»,.
ПрАТ «ДАТАГРУП» володіє міжміською оптоволоконною мережею загальною довжиною понад 21 тисячу кілометрів та понад 4 тисяч кілометрів внутрішньо міських волоконнооптичних мереж, в якій працюють більш ніж
1 800 вузлів зв’язку по всій території Україні.
ПрАТ «ДАТАГРУП» має особистий виділений номерний ресурс, який становить 210 000 номерів.
Для оперативного вирішення у найкоротший термін питань з надання послуг та усунення аварійних ситуацій, ПрАТ «ДАТАГРУП» має понад 40 регіональних офісів в Україні, а також власну службу технічної підтримки та більше 30 аварійних бригад, забезпечених автотранспортом, що працюють в цілодобовому режимі.
Враховуючи зазначене, можна зробити висновок, що зміна єдиного контактного номера телефону системи надання безоплатної правничої допомоги (0800 213 103) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням обладнання електронної комунікаційної мережі.
Зміна існуючого постачальника електронних комунікаційних послуг ПрАТ «ДАТАГРУП» на іншого можливого постачальника електронних комунікаційних послуг призведе до:
? зміни існуючого єдиного контактного номера телефону системи надання безоплатної правничої допомоги, дзвінки якого надходять до операторів контактного центру – 0800 213 103, який відомий вже великій кількості громадян України;
? невідповідності послуг, що надаються іншими операторами електронних комунікацій (незабезпечення сумісності різних протоколів та інтерфейсів ліній (каналів) зв’язку і як наслідок можлива заміна обладнання);
? порушення безперервності зв’язку, що стане причиною зупинення роботи єдиного контактного номеру телефону системи надання безоплатної правничої допомоги (0-800-213103);
? унеможливлення прийняття дзвінків територіальними відділеннями Координаційного центру, зокрема повідомлень про затримання осіб, які надходять від уповноважених правоохоронних органів;
? погіршення доступу громадян до безоплатної правничої допомоги;
? додаткових витрат на поширення інформації про новий контактний номер телефону системи надання безоплатної правничої допомоги (доведення до відома суб'єктів права на безоплатну правничу допомогу визначених статтями 8 та 14 Закону);
? необхідності приведення у відповідність (внесення змін) до нормативної бази.
Додатково до вище викладеного отримано від ПрАТ «Діпрозв’язок» експертний висновок стосовно закупівлі Координаційним центром з надання правничої допомоги за предметом: «Електронні комунікаційні послуги з використання єдиного контактного номера телефону системи надання безоплатної правничої допомоги, дзвінки якого надходять до операторів контактного центру», код 64210000-1 (Послуги телефонного зв’язку та передачі даних), визначений відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» на 2025 рік у Приватного акціонерного товариства «ДАТАГРУП», в якому зазначено, що Приватне акціонерне товариство «Український інститут із проектування і розвитку інформаційно-комунікаційної інфраструктури «Діпрозв’язок» підтверджує наявність підстав для здійснення закупівлі Координаційним центром з надання правничої допомоги за предметом: «Електронні комунікаційні послуги з використання єдиного контактного номера телефону системи надання безоплатної правничої допомоги, дзвінки якого надходять до операторів контактного центру», код 64210000-1 (Послуги телефонного зв’язку та передачі даних), визначений відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» на 2025 рік у Приватного акціонерного товариства «ДАТАГРУП» без застосування відкритих торгів з особливостями та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до абзацу четвертого підпункту 5 пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом та Особливостями, а саме: «роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником».
Відповідно до Кошторису замовника у 2025 році на оплату послуг з підключення мобільних телефонів та послуг мобільного зв’язку, оплата послуг фіксованого телефонного (місцевого, міжміського, міжнародного) зв'язку, спецзв'язку, факсимільного зв'язку, супутникового зв'язку, електронної пошти, плата за користування каналами зв'язку, оплата послуг з установки телефонів, абонентних телеграфних апаратів, телефаксів (КЕКВ 2240) Державним бюджетом закладено кошти у розмірі 1 058790,00 грн (Один мільйон п’ятдесят вісім тисяч сімсот дев’яносто гривень, 00 коп), з яких на послуги зв’язку гарячої лінії системи БПД 0800-213-103 – 875 000,00 грн (Вісімсот сімдесят п’ять тисяч гривень, 00 коп). Очікувана вартість для укладання договору про надання Електронних комунікаційних послуг з використання єдиного контактного номера телефону системи надання безоплатної правничої допомоги, дзвінки якого надходять до операторів контактного центру з ПрАТ «ДАТАГРУП» на 2025 рік складає: 875 000,00 грн (Вісімсот сімдесят п’ять тисяч гривень, 00 коп).
З огляду на зазначене, є підстави для здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару за предметом «Електронні комунікаційні послуги з використання єдиного контактного номера телефону системи надання безоплатної правничої допомоги, дзвінки якого надходять до операторів контактного центру», код 64210000-1 (Послуги телефонного зв’язку та передачі даних), визначений відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», відповідно до абзацу четвертого підпункту 5 пункту 13 Особливостей, а саме відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.