Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Вінницької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 11.04.2025 № 95), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозиція приватного підприємства «БМП КЕНТАВР» (далі – ПП «БМП КЕНТАВР»), вимога про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.05.2025 № 126, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 09.05.2025, договір підряду від 19.05.2025 № 20/05-25 на суму 44 577 300,00 грн з ПДВ (далі – Договір № 20/05-25), пояснення та документи Замовника надані 02.06.2025 та 09.06.2025 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до пунктів 1, 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпункту 1 пункту 1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу до учасників торгів про надання документів на підтвердження відповідності учасника встановленого кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», зокрема, учасник надає довідку на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) в довільній формі, де Учасник зазначає інформацію про наявність необхідного обладнання та інструменту, в тому числі зазначається інформація про наявність електроінструменту, транспорту, приміщень, що планує використовувати учасник під час проведення робіт, адресу офісу та складських або виробничих приміщень учасника, контактні телефони офісу учасника.
До довідки додаються: - підтверджуючі бухгалтерські документи на обладнання, машини і механізми або договір на оренду, користування, надання послуг та інше з переліком наявного обладнання та техніки;
- документи, що підтверджують право власності або користування (оренди) офісних, виробничих (складських) приміщень.
- наявність в Учасника власного автотранспорту (будівельних машин) підтверджується копіями свідоцтв про реєстрацію (копіями технічних паспортів) транспортних засобів,
- наявність в Учасника орендованого автотранспорту (будівельних машин) підтверджується копіями договорів оренди транспортних засобів, з обов’язковим документальним підтвердженням наявності у іншої сторони договору транспортних засобів (копіями свідоцтв про реєстрацію (копіями технічних паспортів) транспортних засобів).
Учасник ПП «БМП КЕНТАВР» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 01.05.2025 № 01/05\05 «Про наявність матеріально технічної бази» (далі – Довідка № 01/05\05 ), в пункті 52 якої зазначив орендоване приміщення по вул. Академіка Янгеля, 4-С, м. Вінниця згідно договору оренди приміщення від 01.04.2023 № 30/03 (далі – Договір № 30/03), укладеного з приватним підприємством «Стам» (далі – ПП «Стам»).
Згідно з пунктом 2.1 Договору № 30/03 « Приміщення надається в оренду на строк два роки з моменту прийняття його за актом здачі приймання, який є невід'ємною частиною цього Договору».
При цьому акт прийому-передачі датований 01.04.2023, а отже строк оренди приміщення становить до 01.04.2025.
Слід зазначити, що пунктом 2.4. Договору № 30/03 передбачено: «ОРЕНДАР має право відмовитися від цього Договору і припинити оренду приміщення, попередивши ОРЕНДОДАВЦЯ» в термін 30 (тридцять) календарних днів…».
Пунктом 8.1. Договору № 30/03 передбачено: «За взаємною згодою Сторін дія цього Договору може бути продовжена (пролонгована) шляхом пролонгації строку оренди приміщення, що оформляється додатковою угодою Сторін до цього Договору. В названій додатковій угоді зазначаються нові строки оренди, відповідні корективи щодо прав, обов’язків і відповідальності Сторін».
Пункт 9.3. Договору № 30/03 передбачено: «Зміни в цей Договір можуть бути внесені за взаємною згодою Сторін, що оформляються додатковою угодою до цього Договору».
Пункт 9.4. Договору № 30/03 передбачено: «Зміни та доповнення, додаткові угоди та додатки до цього Договору є його невід’ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі та підписані уповноваженими на те представниками Сторін.».
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «БМП КЕНТАВР» документи, що підтверджують продовження строку дії Договору № 30/03 відсутні.
Водночас, слід зазначити, що учасник ПП «БМП КЕНТАВР» тендерну пропозицію оприлюднив в електронній системі закупівель 09.05.2025, тобто після 30 (тридцяти) календарних днів, з дати закінчення терміну дії договору (01.04.2025). Отже, наданий Договір № 30/03 на дату подання тендерної пропозиції учасника ПП «БМП КЕНТАВР» не є діючим.
На запит Держаудитслужби від 04.06.2025, Замовник через електронну систему закупівель 09.06.2025 надав пояснення, у якому зазначив: «Умовами договору оренди приміщення від 01.04.2023 року №30/03 між ПП «БМП КЕНТАВР» та ПП «СТАМ» передбачено строк дії до 01.04.2025 року. Однак, п.2.4 строк оренди може бути змінений з згодою Сторін, а п.2.4 Орендар зобов’язувався попередити орендодавця в термін 30 календарних днів припинення чи продовження строку оренди. Враховуючи те, що оголошення про проведення процедури закупівлі було оприлюднено 11.04.2025 року, тобто в період цих 30 календарних днів, замовник не міг знати про дії учасника стосовно продовження чи не продовження оренди приміщення..».
Вищезазначені пояснення не спростовують факту порушення вимог пункту 43 Особливостей в частині не виявлення зазначених невідповідностей Замовником та не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ПП «БМП КЕНТАВР» невідповідностей.
Пунктом 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «БМП КЕНТАВР» відсутні документи, що підтверджують право власності або користування (оренди) офісних, виробничих (складських) приміщень, чим не дотримано вимоги пунктів 1, 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпункту 1 пункту 1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Крім того, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «БМП КЕНТАВР» виявив невідповідність, зокрема: «ПП БМП КЕНТАВР необхідно в строки передбачені законом їх виправити, а саме: підтвердити вимогу пункту 1 додатку 1 до тендерної документації, а саме наявність в Учасника власного автотранспорту (будівельних машин) підтверджується копіями свідоцтв про реєстрацію (копіями технічних паспортів) транспортних засобів, наявність в Учасника орендованого автотранспорту (будівельних машин) підтверджується копіями договорів оренди транспортних засобів, з обов’язковим документальним підтвердженням наявності у іншої сторони договору транспортних засобів (копіями свідоцтв про реєстрацію (копіями технічних паспортів) транспортних засобів) – надати документи щодо Автокрана 10-20Т-С КС 3571 база МАЗ 5337…».
Слід зазначити, що автокран 10-20Т-С КС 3571 база МАЗ 5337 учасником ПП «БМП КЕНТАВР», зазначений в пункті 3 Довідки № 01/05\05, використовується на підставі договору оренди від 03.01.25 №03/01/1, укладеного з ПП «Стам».
Учасник ПП «БМП КЕНТАВР» на виконання вимоги про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель надав 2 файли «техпаспорт кран». В даних файлах відображена завірена від імені директора ТОВ «ШЛЯХБУД» Шарємета А.С. копія технічного паспорту на автомобіль ЗИЛ 133 за реєстраційним номером 12356 ВІ, власником якого є ТОВ «ШЛЯХБУД».
При цьому, автомобіль ЗИЛ 133 за реєстраційним номером 12356 ВІ, власником якого є ТОВ «ШЛЯХБУД», у Довідці № 01/05\05 відсутній.
Проте, учасник ПП «БМП КЕНТАВР» не надав оновленої довідки про наявність матеріально технічної бази, в якій було б зазначено автомобіль ЗИЛ 133 за реєстраційним номером 12356 ВІ, власником якого є ТОВ «ШЛЯХБУД», та не надав копії договору оренди транспортного засобу укладеного з ТОВ «ШЛЯХБУД» на даний автомобіль.
Також на виконання вимоги про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель щодо автокрану 10-20Т-С КС 3571 база МАЗ 5337 (копія свідоцтв про реєстрацію (копіями технічних паспортів) транспортних засобів) учасник ПП «БМП КЕНТАВР» не надав.
Отже, учасник ПП «БМП КЕНТАВР» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у складі тендерної пропозиції, що були зазначені в повідомлені, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме: не надав документи щодо автокрану 10-20Т-С КС 3571база МАЗ 5337 (копії технічного паспорту на даний автомобіль), та або оновлену довідку та договір оренди транспортного засобу укладеного з ТОВ «ШЛЯХБУД» на автомобіль ЗИЛ 133 за реєстраційним номером 12356 ВІ, власником якого є ТОВ «ШЛЯХБУД».
На запит Держаудитслужби від 04.06.2025 щодо виконання учасником ПП «БМП КЕНТАВР» вимоги про усунення невідповідностей, розміщені Замовником в електронній системі закупівель, зокрема надання копії технічного паспорту транспортних засобів на Автокран 10- 20Т-С КС 3571 база МАЗ 5337, Замовник 09.06.2025 надав пояснення, яке не спростовує порушення, а саме: «…учасник надав документи на відповідну техніку, чим дотримався умов тендерної документації.».
Слід зазначити, що відповідно до абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей, не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «БМП КЕНТАВР», як таку, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та уклав з ним Договір № 20/05-25.
Крім того, за результатами моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова КМУ № 668).
Пунктом 5 Постанови КМУ № 668 визначено, що істотними умовами договору підряду, зокрема, є: джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта).
Пунктом 83 Постанови КМУ № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду.
Відповідно до пункту 84 Постанови КМУ № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовник оприлюднив Договір № 20/05-25, який містить План фінансування робіт на 2025-2026 рік по об’єкту «Нове будівництво споруди цивільного захисту, протирадіаційне укриття комунального закладу «Заклад дошкільної освіти № 38 Вінницької міської ради» по вул. Барвиста, 6-А в м. Вінниці (Коригування)», Додаток № 1 до Договору № 20/05-25, який є невід’ємної частини Договору № 20/05-25 (далі – План фінансування).
Зазначений План фінансування складений на весь період будівництва по рокам на 2025 та 2026 з визначенням джерел та напрямів фінансування.
При цьому інформація щодо плану фінансування будівництва на поточний рік (2025) за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат) відсутня, чим не дотримано вимоги вимог пункту 84 Постанови КМУ № 668.
На запит Держаудитслужби 04.06.2025 щодо відповідності Плану фінансування робіт на 2025-2026 рік до пункту 84 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668, Замовник 09.06.2025 надав пояснення, яке не спростовує порушення, а саме: «…План фінансування, як додаток до договору оприлюднено разом із договором (файл «договір пру ЗДО38.pdf)».
Отже, Замовником укладено Договір № 20/05-25 з ПП «БМП КЕНТАВР» з порушенням вимог, встановлених пунктом 84 Постанови КМУ № 668, пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону.