Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 16 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену Протоколом уповноваженої особи №39/25 від 10.04.2025; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ФІРМА «СМАРАГД ЛТД» (далі – ТОВ «ФІРМА «СМАРАГД ЛТД»); протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.04.2025; протокол Замовника від 18.04.2025 № 40/25 про визначення Учасника переможцем закупівлі; повідомлення про намір укласти договір від 18.04.2025; договір від 24.04.2025 № 25 (далі – Договір); пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 08.05.2025 (далі – Пояснення).
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції учасника - ТОВ "ФІРМА "СМАРАГД ЛТД" встановлено наступне.
Відповідно пункту 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” Додатку 1 до тендерної документації передбачено: Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази повинна обов’язково включати інформацію про сервісний центр (для виконання гарантійного та післягарантійного обслуговування товару), із зазначенням його адреси, телефону, адреси електронної пошти та режиму роботи.
В складі тендерної пропозиції Учасника - ТОВ "ФІРМА "СМАРАГД ЛТД" оприлюднено Довідка від 14.04.2025 б/н (файл довідка про наявність обладн.pdf), проте вказана довідка, інші оприлюднені Учасником документи, не включають інформацію про сервісний центр (для виконання гарантійного та післягарантійного обслуговування товару), із зазначенням його адреси, телефону, адреси електронної пошти та режиму роботи, згідно з вимогами пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 05.05.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного. Замовник 08.05.2025 надав пояснення наступного змісту: «В складі тендерної пропозиції Учасника - ТОВ "ФІРМА "СМАРАГД ЛТД" оприлюднено Довідку від 14.04.2025 б/н. Вищезазначена довідка містить інформацію про юридичної адресу, телефон, адресу електронної пошти та адресу виробництва учасника з переліком обладнання, інформація про сервісний центр з режимом роботи (для виконання гарантійного та післягарантійного обслуговування товару) не зазначена. Проте обов’язок гарантійного та післягарантійного обслуговування товару закріплений умовами Договору у розділі 4. ГАРАНТІЇ ТА ЯКІСТЬ ТОВАРУ, виконання якого Учасник підтвердив у п.1 Додатку 5 до тендерної документації ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ».
Надані пояснення не спростовують наявність порушення, оскільки Замовником в пункті 1 Додатку 1 до тендерної документації вказано вимогу про зазначення у Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази інформації про сервісний центр, проте відповідна вимога не була виконана ТОВ фірма "СМАРАГД ЛТД".
Поряд з вказаним, відповідно з пунктом 43 Особливостей: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, на порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ фірма "СМАРАГД ЛТД", тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності.
Також, моніторингом встановлено, що відповідно підпункту 3.1 пункту 3 Переліку документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку 1 до тендерної документації передбачено надання інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, складеної відповідно до вимог ДОДАТКУ 2 до тендерної документації.
Однак, у складі тендерної пропозиції Учасника - ТОВ "ФІРМА "СМАРАГД ЛТД" Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, складену відповідно до вимог ДОДАТКУ 2 до тендерної документації Учасником не надано, що не відповідає вимогам підпункту 3.1 пункту 3 ДОДАТКУ 2 до тендерної документації.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 05.05.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Замовник 08.05.2025 надав пояснення наступного змісту: «Листом – гарантією від 14.04.2025 року Учасник гарантував поставку предмету закупівлі належної якості, відповідно до вимог замовника, у встановлений замовником строк та відповідно до технічних вимог, які визначені у Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2025-04-10-012998-а, та гарантував їх виконання в повному обсязі. Станом на 08.05.2025 Постачальник не поставляв, а Замовник не приймав предмет закупівлі - Почесні відзнаки та нагороди за Договором №25 від 24.04.2025 року».
Надані пояснення не спростовують наявність порушення, оскільки Замовником у підпункті 3.1 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації передбачено вимогу про надання саме Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, складеної відповідно до вимог ДОДАТКУ 2 до тендерної документації.
Таким чином, Замовник, на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ фірма "СМАРАГД ЛТД" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, протоколом від 18.04.2025 № 40/25 визначив и?ого переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір.
В електронний системі закупівель оприлюднено додаткову угоду №1 від 09.05.2025 про дострокове розірвання Договору №25 від 24.04.2025 року та звіт про виконання договору про закупівлю, відповідно до якого оплата за договором не здійснювалася.