Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Послуги з розробки адміністративної частини веб-ресурсу «Електронна черга» для організації ведення обліку відвідувань міських басейнів внутрішніми користувачами)
Тема:
приведення тендерної документації до вимог ЗУ "Про публічні закупівлі" у часті недискримінаційних вимог до учасників
Зміст:
Звертаємося з проханням видалити діскрімінаційні вимоги з тендерної документації у документі "Технічні вимоги" п.5.8 "З метою реалізації відповідного функціоналу адміністративної частини веб-ресурсу «Електронна черга» визначеного в пунктах 5.1.-5.8. цих Технічних вимог, Учаснику в складі тендерної пропозиції необхідно надати документ (гарантійний лист, довідка в довільній формі тощо) від розробника дизайну макетів інтерфейсу користувача на основі єдиної дизайн системи Дія веб-ресурсу «Електронна черга» – ФОП Половинка Олена Юріївна (РНОКПП 3339706366), щодо підтвердження можливості надання зазначених макетів інтерфейсів Учаснику (Виконавцю) для проведення розробки адміністративної частини веб-ресурсу «Електронна черга».
Звертаємо вашу на той факт, що ФОП Половинка Олена Юріївна (РНОКПП 3339706366) прямо приймала участь у аналогічному тендері замовника UA-2024-11-18-015287-a, тож вимога для учасників надати офіційне підтвердження від конкретного іншого учасника закупівлі, яка є обов'язковою для відповідності технічним вимогам та визначення переможцем, є дискрімінуючою умовою та може мати ознаки корупції. У разі залишення цієї вимоги залишаємо за собою право зверенння до СМІ та відповідних контролюючих органів.
Дата оприлюднення звернення:
10.04.2025 18:17
Приведення тендерної документації до вимог ЗУ "Про публічні закупівлі" у часті недискримінаційних вимог до учасників (Дата подання: 10 квітня 2025 18:17)
Звертаємося з проханням видалити діскрімінаційні вимоги з тендерної документації у документі "Технічні вимоги" п.5.8 "З метою реалізації відповідного функціоналу адміністративної частини веб-ресурсу «Електронна черга» визначеного в пунктах 5.1.-5.8. цих Технічних вимог, Учаснику в складі тендерної пропозиції необхідно надати документ (гарантійний лист, довідка в довільній формі тощо) від розробника дизайну макетів інтерфейсу користувача на основі єдиної дизайн системи Дія веб-ресурсу «Електронна черга» – ФОП Половинка Олена Юріївна (РНОКПП 3339706366), щодо підтвердження можливості надання зазначених макетів інтерфейсів Учаснику (Виконавцю) для проведення розробки адміністративної частини веб-ресурсу «Електронна черга». Звертаємо вашу на той факт, що ФОП Половинка Олена Юріївна (РНОКПП 3339706366) прямо приймала участь у аналогічному тендері замовника UA-2024-11-18-015287-a, тож вимога для учасників надати офіційне підтвердження від конкретного іншого учасника закупівлі, яка є обов'язковою для відповідності технічним вимогам та визначення переможцем, є дискрімінуючою умовою та може мати ознаки корупції. У разі залишення цієї вимоги залишаємо за собою право зверенння до СМІ та відповідних контролюючих органів.
ВІДПОВІДЬ:
Шановний учасник, розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне.
Організація закупівельного процесу та формування тендерної документації здійснюється замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», зі змінами (далі – Закон) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», змінами (далі – Особливості).
Частино 3 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Поряд з цим, Законом та Особливостями визначення поняття «дискримінаційні вимоги» не наведено.
Однак, Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі №826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов`язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно-правових форм.
Так, дотримуючись принципу ефективності та результативності, з наміром розпочати реалізацію е-сервісу для організації ведення обліку відвідувань міських басейнів, замовником було укладено договір з ФОП Половинка О.Ю. на надання послуги зі створення дизайну макетів інтерфейсу користувача на основі єдиної дизайн системи Дія веб-ресурсу «Електронна черга». Відповідно до умов зазначеного договору будь-які майнові права на об'єкти інтелектуальної власності, що створені в процесі надання Виконавцем Послуг за Договором, не передаються Замовнику. Замовнику надається право безстрокового використання на створений/розроблений Виконавцем функціонал веб-ресурсу на виконання даного Договору, з можливістю передачі його у користування третім особам.
Отже, наразі ФОП Половинка О.Ю. є документально підтвердженим розробником (володільцем) дизайн макетів інтерфейсу користувача на основі єдиної дизайн системи Дія веб-ресурсу «Електронна черга», тому використання цих макетів іншими особами (в тому числі учасником/переможцем тендеру) без належного погодження з розробником може бути кваліфіковано як порушення авторських прав, що може спричинити юридичну відповідальність як для замовника, так і для виконавця.
Поряд з цим, розробка адміністративної частини веб-ресурсу «Електронна черга» має здійснюватись у відповідності до вже розроблених дизайн-макетів. Без підтвердження правомірного доступу до цих матеріалів Виконавець не зможе технічно та візуально забезпечити відповідність дизайну адміністративної частини раніше створеним інтерфейсам, у зв’язку з чим Виконавець буде вимушений буде створювати нові макети, що може призвести до необґрунтованих додаткових витрат для Замовника, затягування процесу впровадження веб-ресурсу та до отримання результату, що суперечить існуючому дизайну.
Відповідно, вимога щодо отримання належного документального від ФОП Половинка О.Ю. є необхідною для забезпечення цілісності, функціональної єдності та безперервності реалізації складових веб-ресурсу «Електронна черга».
Враховуючи вище викладене, дана вимога є рівною для всіх учасників, не створює жодних обмежень конкуренції, оскільки вона передбачає лише надання підтвердження правомірного доступу до матеріалів, необхідних для виконання технічних вимог. Жоден учасник не позбавлений можливості безоплатно отримати відповідний документ від ФОП Половинка О.Ю. – розробника за умови дотримання добросовісного підходу та попередньої комунікації.
Звертаємо Вашу увагу, що стосовно прийняття ФОП Половинка О.Ю. участі у процедурі відкритих торгів замовника UA-2024-11-18-015287-a, які не відбулися за їх відміни, то положення Закону та Особливостей не містять обмежень щодо участі в процедурах закупівель учасників, які брали участь у попередніх закупівлях Замовника. Дана позиція підтверджена рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №80-р/пк-пз від 14.01.2025 в рамках проведення замовником однієї із процедур закупівель.
Щодо висловленого Вами наміру звернення до ЗМІ та контролюючих органів, у разі збереження у тендерній документації вимоги про надання гарантійного листа (довідки або іншого документального підтвердження) від розробника дизайн-макетів, вважаємо за необхідне підсумувати все вище викладене та зазначити, що ця вимога є:
- повністю законною – оскільки вона випливає з умов раніше укладеного договору, відповідно до якого майнові права інтелектуальної власності на створені дизайн-макети не передавалися Замовнику. Це зумовлює необхідність дотримання авторського права при подальшому використанні цих матеріалів третіми особами;
- технічно необхідною – для забезпечення коректної, сумісної та цілісної реалізації адміністративної частини веб-ресурсу, з урахуванням вже затверджених (створених) рішень в інтерфейсі;
- такою, що не обмежує конкуренцію – оскільки не встановлює жодних преференцій або дискримінаційних вимог до учасників. Вона передбачає лише документальне підтвердження можливості правомірного використання відповідних елементів дизайну, що є стандартною практикою у випадках, коли йдеться про об'єкти інтелектуальної власності.
Отже, не вбачаємо, що наявні підстави для задоволення Вашого звернення та внесення змін до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
12.04.2025 17:40