Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 06 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Прилуцької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівлі від 10.04.2025 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ФОП Шурдука Олександр Олександрович та ФОП Рак Яків Олександрович, вимога про усунення невідповідностей до 23.04.2025 (17:22), протоколи прийняття рішення уповноваженою особою від 25.04.2025 № 69 (щодо відхилення) та від 01.05.2025 №72 (щодо визначення переможця), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.05.2025, договір 08.05.2025 № 25 укладений Замовником з ФОП Рак Яків Олександрович (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель 09.05.2025, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднене в електронній системі закупівель 27.05.2025.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 8.4 Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено, що учасник в тендерній пропозиції повинен надати «акт огляду об’єкта, який підписаний обома сторонами під час огляду об’ємів робіт за даним об’єктом. Для можливого огляду об’єкту учаснику необхідно подати заявку у робочий день з 8:00 до 17:00 на електронну адресу Замовника:
[email protected], але не пізніше ніж за 1 робочий день до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. До заявки додаються документи, що посвідчують особу та підтверджують повноваження особи учасника».
У складі тендерної пропозиції ФОП Рак Яків Олександрович надано акт огляду (обстеження) об’єкта від 16.04.2025. В акті зазначено: найменування об`єкту, найменування Замовника, дата складання та підписання цього акту, предмет закупівлі, найменування робіт і витрат, заміри відповідно до технічного завдання, тощо.
Отже, встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушує принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону, якими передбачено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Аналогічна позиція суду наведена у рішенні від 26 січня 2022 року № 520/15955/21.