Обгрунтування використання процедури
ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ
для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості)
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: ПрАТ «Укргідроенерго» Україна, 07300, Київська область, Вишгородський р-н, м. Вишгород код ЄДРПОУ 20588716; Категорія Замовника: відповідно до п. 4 ч. 4 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" – IV.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015 код 48210000-3 Пакети мережевого програмного забезпечення (Постачання ліцензій на використання програмного забезпечення системи інформаційно-правового забезпечення ПрАТ «Укргідроенерго»).
Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): закупівля без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу.
Очікувана вартість закупівлі: 5 172 480.00 грн з ПДВ .
Підстави для здійснення закупівлі: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
Підстави та обґрунтування здійснення закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) запроваджений воєнний стан.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника.
Оскільки ТОВ «ЛІГА ЗАКОН 1» володіє інтелектуальними правами згідно з Ліцензійним договором №26-11-2020/ИАЦ від 26.11.2020 р. про надання дозволу на використання авторських майнових прав та додатковою угодою №1 від 01.12.2022 року, укладеними між ним та володільцем авторських майнових прав Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИЙ ЦЕНТР «ЛІГА». Вказаним договором передані виключні авторські майнові права на використання зазначеної Комп’ютерної програми «ЛІГА:КОРПОРАЦІЯ» (у комплектації з LIGA360), в тому числі:
- з правом дозволяти чи забороняти використання зазначених об’єктів авторського права третім особам (п.2.1 Ліцензійного договору);
- здійснення інформаційного (абонентського) обслуговування абонентів (п.п. «з», п. 2.3 Ліцензійного договору);
- надання дозволів на видачу ліцензій на використання програм третім особам (п.п. «ж» п. 2.2 Ліцензійного Договору).
- переробки, адаптації, аранжування та інші подібні зміни Об’єктів; (п.п. «е» п. 2.2 Ліцензійного Договору).
Згідно п.13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», наявні умови для застосування процедури укладання прямого договору.
Зважаючи на вищезазначене, просимо розглянути можливість укладання договору на закупівлю ДК 021:2015 код 48210000-3 Пакети мережевого програмного забезпечення (Постачання ліцензій на використання програмного забезпечення системи інформаційно-правового забезпечення ПрАТ «Укргідроенерго») з контрагентом ТОВ “ЛІГА ЗАКОН 1”.
Отже, з огляду на зазначене застосовується вищевказане виключення.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.