Обгрунтування використання процедури
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 09 травня 2025 року .
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару в разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Враховуючи необхідність проведення термінового ремонту пошкодженого даху будівлі Ліцею № 3 Охтирської міської ради Сумської області(з метою ліквідації наслідків надзвичайної ситуації збройної агресії - трьох влучань БПЛА 8.03.2025) за адресою м, Охтирка, вул. Шевченка,22 (акт додається), з метою відновлення частини закладу , що не зазнала суттєвих пошкоджень та ліквідації наслідків збройної агресії російської федерації, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого освоєння виділених коштів з резервного фонду бюджету Охтирської міської територіальної громади по коду програмної класифікації видатків 0618724 «Заходи із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайної ситуації у будівлі закладу освіти за рахунок коштів резервного фонду місцевого бюджету», застосовується вищевказане виключення.
Обсяг закупівлі визначається на підставі змін до річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період 2025 року.
З метою оперативної ліквідації наслідків незвичайної ситуації збройної агресії російської федерації у Замовника виникла необхідність проведення термінового поточного ремонту даху (розбирання покриттів покрівлі з рулонних матеріалів в 1-3 шари; улаштування примикань висотою 400 мм з рулонних покрівельних матеріалів до цегляних стін і парапетів із застосуванням газопламеневих пальників, з улаштуванням фартуха з оцинкованої сталі (демонтаж); улаштування покрівель рулонних з матеріалів, що наплавляються, із застосуванням газопламеневих пальників, в один шар; улаштування примикань висотою 400мм до цегляних стіні парапетів з рулонних покрівельних матеріалів; улаштування лат [решетування] суцільних із дощок; улаштування покриття з листової сталі тільки скатів) (скан-копія Протоколу позачергового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 08.03.2025 №5 та від 10.03.2025 №6). Враховуючи нагальну потребу та об’єктивні обставини, у Замовника відсутні можливості проведення цієї Закупівлі у строки встановлені Особливостями.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
З метою ефективного та економічно вигідного використання бюджетних коштів проведення Закупівлі було направлено запити на надання цінової пропозиції до потенційних надавачів послуг, що знаходяться на території громади. Враховуючи воєнний стан в Україні та брак спеціалістів необхідної кваліфікації (враховуючи мобілізацію населення чоловічої статі) отримали лише дві цінові пропозиції
від ФОП Голеня Інна Степанівна (ІПН 3141620900) – вартість послуг складає 1108127,00 грн без ПДВ;
від ФОП Рогачов Микита Олександрович (3106916314) – вартість послуг складає 1220000,00 грн без ПДВ. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося на підставі отриманої цінової пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною поданої від ФОП Голеня Інна Степанівна (ІПН 3141620900) і становить 1108127,00 грн.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби «Послуги з поточного ремонту даху будівлі Ліцею № 3 Охтирської міської ради Сумської області за адресою: вул. Шевченка, буд.22, м. Охтирка, Сумська область» за кодом ДК 021:2015:45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Протокол позачергового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 08.03.2025 № 5.
2. Протокол позачергового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2025 № 6.
3. Протокол позачергового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 14.03.2025 №7.
4. Наказ відділу освіти Охтирської міської ради від 14.03.2025 № 23.
5. Акт обстеження будівель і споруд, пошкоджених внаслідок збройної агресії російської федерації на території Охтирської міської територіальної громади від 14.03.2025 № 715-АО.