Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 11 червня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; виконання замовником рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Стрийського ліцею імені Івана Франка Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-04-08-007186-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 24.04.2025 №21 та від 21.05.2025 №25; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Корніцького Віталія Володимировича (далі – ФОП Корніцький В.В.); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження рішення Замовника про визначення ФОП Корніцького В.В. переможцем тендеру (скарга UA-2025-04-08-006009-a.с1) та прийняття Органом оскарження рішення за результатами розгляду такої скарги (рішення №7543-р/пк-пз від 12.05.2025); оприлюднену Замовником інформацію щодо виконання рішення Органу оскарження; оприлюднене повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Корніцького В.В. та наданий учасником документ стосовно усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені ФОП Корніцький В.В. як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 04.06.2025 №54 з додатками; надані під час моніторингу Замовником пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги UA-2025-04-08-006009-a.с1 та прийняття рішення за результатами такого розгляду (рішення від 05.09.2023 №14115-р/пк-пз), моніторинг щодо питань та порушень, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів та розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
При цьому, за нормами частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо питання, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість Замовником у наданій під час моніторингу інформації зазначено, що очікувана вартість послуг з поточного ремонту визначена на основі кошторисних норми України у будівництві (наказ Мінрегіону від 01.11.2021 №281), складеного під час обстеження подвір’я дефектного акту, при визначенні очікуваної вартості використовувався зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» та глави 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд» на основі проектно-кошторисної документації, в проектній документації міститься детальний опис послуг, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих послуг.
Також, в інформації Замовника зазначено, що для обґрунтування розміру бюджетного призначення враховувалися затверджені в установленому порядку Засновником бюджетні призначень по КЕКВ 2240 на закупівлю.
Однак, документального підтвердженні щодо зазначеної вище інформації (зокрема, дефектного акту, проектно-кошторисної документації, розпорядчих документів щодо затвердження кошторисних призначень тощо) до моніторингу Замовником не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
У підпункті 1 пункту 2 розділу І Додатку №1 до тендерної документації Замовника щодо підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» встановлено вимогу, за якою кваліфікація спеціаліст(а)ів, що відповідатиме(уть) за охорону праці підтверджується додатково документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій, а саме: учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань спеціалістів із загального курсу з охорони праці.
ФОП Корніцьким В.В. надано копію наказу від 03.03.2025 №03 про покладення виконання обов’язків відповідального за охорону праці на ФОП Корніцького В.В., копію посвідчення з охорони праці №ЗОП-9-2025 та копію витягу з протоколу №81-ЗОП-2025 до зазначеного посвідчення.
Водночас, моніторингом встановлено, що ФОП Корніцьким В.В. надано копію посвідчення з охорони праці №ЗОП-9-2025, яке видане Корніцькому В.В. за посадою інженера з якості за місцем роботи ДП «ЕКРАНБУД» ТОВ «ЕКРАН».
Проте, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» (далі – Закон №2694-XII) роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
За нормами пункту 1.6 НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки.
Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15).
Згідно з пунктом 3.16 Типового положення №15, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці. Також, у пункті 5.6 Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці.
Слід зазначити, що у наданому у складі тендерної пропозиції листі-поясненні від 10.04.2025 ФОП Корніцький В.В. повідомив, що не планує залучати субпідрядників.
Таким чином, подані учасником ФОП Корніцьким В.В. документи не підтверджують проходження перевірки знань з охорони праці Корніцьким В.В. як фізичною особою – підприємцем чи як працівником (виконроб) учасника.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що ним було здійснено перевірку діяльності ДП «ЕКРАНБУД» ТОВ «ЕКРАН» у відкритих реєстрах, та встановлено що основним видом діяльності товариства є КВЕД 42.11 Будівництво доріг і автострад, а також що оскільки посвідчення з охорони праці №ЗОП-9-2025 видане на ім’я Корніцького В.В., де зазначено що комісія перевірила та підтвердила знання ним Закону України «Про охорону праці», Кодекс законів з охорони праці, Кодекс Цивільного захисту України, Правила пожежної безпеки, Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», НПАОП 40.1-1.21-98, НПАОП 0.00-4.12-05, НПАОП 0.00-4.15-98), НПАОП 0.00-1.15-07, та що ФОП Корніцьким В.В. надано наказ №03 від 03.03.2025, де вказано що відповідальним за охорону праці є ФОП Корніцький В.В., можна дійти висновку що додаткових знань з питань охорони праці для виконання робіт зазначених в технічній частині тендерної документації ФОП Корніцькому В.В. не потрібно.
Однак, за нормами статті 13 Закону №2694-XII саме роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці, а відповідно до 3.16 Типового положення №15 не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці.
Окрім того, як зазначено вище, за вимогами пункту 5.6 Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці.
З врахуванням вищенаведеного у поданих учасником ФОП Корніцьким В.В. документах тендерної пропозиції наявні невідповідності, які підлягали виправленню в порядку пункту 43 Особливостей №1178.
Проте, на порушення норм пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником при оприлюдненні повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Корніцького В.В. не зазначено про вищеописану невідповідність та не встановлено вимоги щодо її усунення, чим не надано учаснику можливості усунути таку невідповідність у визначений законодавством строк.