Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління оборонної роботи Запорізької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.04.2025 № 240 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Велторс» (далі – ТОВ «Велторс»), товариства з обмеженою відповідальністю «Оболонь Групп» (далі – ТОВ «Оболонь групп»), товариства з обмеженою відповідальністю «Акоптерс» (далі – ТОВ «Акоптерс»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей ТОВ «Акоптерс» до 17.51 – 26.04.2025, протоколи уповноваженої особи Замовника від 18.04.2025 № 269, від 18.04.2025 № 270, від 25.04.2025, від 06.05.2025 № 298, пояснення Замовника, надані 13.05.2025 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
1) Керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону Держаудитслужба 08.05.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з підтвердними документами щодо надання інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Замовник 13.05.2025 через електронну систему закупівель надав пояснення та додатки до нього: запит Міністерства оборони України від 19.03.2025, інформацію про моніторинг цін від 07.04.2025 б/н (далі – інформація про моніторинг цін), запит на комерційну пропозицію від 21.03.2025 № 105, скріншоти оприлюднення запитів на комерційну пропозицію, комерційну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Розетка.уа» (далі – ТОВ «Розетка.уа») від 24.03.2025 № 240525 (вх. від 28.03.2025 № 1081), комерційну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Агенство продажу активів» (далі – ТОВ «Агенство продажу активів») від 24.03.2025
№ 24/03-1 (вх. від 24.03.2025 № 0990), комерційну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Інкас юа» (далі – ТОВ «Інкас юа») (вх. від 24.03.2025 № 0994).
Аналізом наданої інформації про моніторинг цін установлено, що розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі визначено на підставі таких комерційних пропозицій (ціна за одиницю товару): ТОВ «Розетка.уа» на суму 3330,00 грн, ТОВ «Агентство продажу активів» на суму 2 877,00 грн, ТОВ «Інкас юа» на суму 2 340,00 грн, магазина «Flymod» на суму 3 150,00 гривні.
При цьому, в інформацію про моніторинг цін включено пропозицію ТОВ «Розетка.уа» на постачання відеопередавача Skyzone TX2501 CNC 4.9-6.2G 2.5 W VTX на суму 3 330,00 гривень (за одиницю товару).
Водночас аналізом комерційної пропозиції ТОВ «Розетка.уа» установлено, що запропоновано товар, інформація про який розміщена за посиланням https://rozetka.com.ua/ua/452718536/p452718536/, за яким розміщена інформація про інший ніж той, що зазначено в інформації про моніторинг цін, відеопередавач Skyzone ATOMRC TX2500 2.5W 5.8G X-band, характеристики роботи якого обмежені в частотному діапазоні виключно на частоті 5.8G, що не відповідає вимогам до характеристик предмету закупівлі, якими визначено можливість роботи відеопередавача в частотному діапазоні 4.9G-6.2G.
Отже, Замовником комерційна пропозиція ТОВ «Розетка.уа» на суму 3 330,00 грн (за одиницю товару ) до розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі включена необгрунтовано.
Слід зазначити, що Замовник надав пояснення та додатки до нього, серед яких комерційна пропозиція магазина «Flymod» відсутня. При цьому, відповідно до інформації про моніторинг цін до розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі включено його комерційну пропозицію на суму 3 150,00 грн за одиницю товару.
При цьому, за посиланням https://flymod.net/item/skyzone_tx2501_ cnc_58g_25w_l_x_band_vtx розміщено інформацію про те, що магазином «Flymod» пропонував для продажу відеопередавач SKYZONE TX2501 CNC 4.9-6.2G 2.5W на 64 канали L/X/S band VTX, який відповідає вимогам до технічних характеристик установлених Замовником до предмета закупівлі, вартість якого складає 2 054,00 гривні (з ПДВ).
Отже, Замовником до розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі включено комерційну пропозицію магазина «Flymod» на суму 3 150,00 грн за одиницю товару, яка перевищує ціну, яка зазначена на його вебсайті, на суму 1 096,00 грн (3 150,00 грн – 2 054,00 грн).
Зважаючи на зазначене, з урахуванням комерційних пропозицій та інформації з відкритих джерел, розрахунково очікувана вартість предмета закупівлі становить 19 389 333,33 грн (2 877,00 грн (комерційна пропозиція ТОВ «Агенство продажу активів» за одиницю товару) + 2 340,00 грн (комерційна пропозиція ТОВ «Інкас юа» за одиницю товару) + 2 054,00 грн (комерційна пропозиція магазина «Flymod» за одиницю товару з урахуванням інформації зазначеної на вебсайті) / 3 )* 8000 шт.) .
Отже, очікувана вартість предмета закупівлі завищена на 3 810 666,67 грн (23 200 000,00 грн – 19 389 333,33 грн).
Зазначене свідчить про недотримання принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону з боку Замовника (максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель).
2) Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено.
Відповідно до вимог додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності технічним, якісним характеристикам предмету закупівлі Учасник подає у складі своєї тендерної пропозиції:
- довідку у формі таблиці-порівняння з інформацією про запропонований товар (за кожним параметром визначеним в таблиці 2 додатку 2 до тендерної документації) із зазначенням моделі запропонованого товару, технічних, якісних характеристик, комплектації та ознак його відповідності (не відповідності) характеристикам предмету закупівлі, складену на основі
таблиці 2 додатку 2 до тендерної документації;
- паспорт на запропонований товар та / або інструкція (посібник користувача) на запропонований товар та / або технічний опис на запропонований товар.
Учасник процедури закупівлі ТОВ «Велторс» надав у складі своєї тендерної пропозиції, зокрема: порівняльну таблицю від 14.04.2025 № 12 та технічний опис товару від 14.04.2025 № 12.
Замовником відповідно до протоколу уповноваженої особи від 18.04.2025 № 269 прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Велторс» відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (у технічному описі відсутня інформація про комплект гвинтів який повинен бути в складі комплектації товару).
При цьому, інформація про технічні характеристики товару у порівняльні таблиці відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації (у порівняльній таблиці зазначено інформацію про комплект гвинтів, який повинен бути в складі комплектації товару).
Учасник процедури закупівлі ТОВ «Оболонь групп» надав у складі своєї тендерної пропозиції, зокрема: цінову пропозицію від 14.04.2025 № 22/2, порівняльну таблицю від 14.04.2025 № 22/3/3 та технічний опис товару.
Замовником відповідно до протоколу уповноваженої особи від 18.04.2025 № 270 прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Оболонь групп» відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (технічний опис товару від учасника містить іншу назву моделі товару, ніж зазначена модель запропонованого товару в ціновій пропозиції та порівняльній таблиці).
При цьому, інформація про назву моделі товару (Skyzone TX2501 CNC 4.9G-6.2G 2.5W VTX) у ціновій пропозиції та порівняльні таблиці відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації.
Зазначене вказує на те, що ТОВ «Велторс» ТОВ «Оболонь групп» було запропоновано товар, який відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації в частині відповідності його технічних характеристик та марки моделі, відповідно, невідповідність була виключно в технічних описах наданих у складі їх тендерних пропозицій.
Слід зазначити, що ТОВ «Велторс» та ТОВ «Оболонь групп» не є виробниками товару, який є предметом закупівлі, отже, технічні описи, які були надані у складі їх тендерних пропозицій це документи, які складені ними, а не виробником.
Отже, Замовник не скористався можливістю перевірки показників технічних характеристик запропонованого товару у складі тендерних пропозицій ТОВ «Велторс» та ТОВ «Оболонь групп», зокрема, на офіційному сайті виробника (https://www.skyzonefpv.com/collections/goggles?srsltid=
AfmBOoqqrJSccyMZ5ndTvOSnT974tKXYja4IzStRSvjqt6atArcxINyL) чи його офіційних дистриб’юторів.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, на порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме щодо надання учасниками процедури закупівлі ТОВ «Велторс» та ТОВ «Оболонь групп» паспорту на запропонований товар та/або інструкції (посібник користувача) на запропонований товар та/або уточнений технічний опис на запропонований товар, чим не надав можливість учасникам усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі тендерних пропозицій.
Отже, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник безпідставно відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Велторс» та ТОВ «Оболонь групп».
Цінова пропозиція учасника торгів, який очікує рішення про визначення його переможцем процедури закупівлі, ТОВ «Агентство продажу активів» (19 920 000,00 грн) на 3 520 001,00 грн більша за цінову пропозицію учасника ТОВ «Велторс» (16 399 999,00 грн).