Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 20 травня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Інститут міста» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-04-04-013949-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 21.04.2025, від 30.04.2025 та від 15.05.2025; тендерну пропозицію ТОВ «Проектно-лабораторний центр» та опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Проектно-лабораторний центр» (щодо правомірності відхилення Замовником тендерної пропозиції вказаного учасника); тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Бокала Михайла Івановича (далі – ФОП Бокало М.І.) та опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Бокала М.І. (щодо правомірності відхилення Замовником тендерної пропозиції вказаного учасника); тендерну пропозицію Консорціуму «ЗемАрхКонсалт»; опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції Консорціуму «ЗемАрхКонсалт» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені Консорціумом «ЗемАрхКонсалт» як переможцем тендеру документи; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
При цьому у запиті зазначено, що до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Замовником у наданій відповіді на вишевказаний запит, зокрема, зазначено, що розмір очікуваної вартості залежав від виділених грантових коштів за угодою SPARCS №864242, що фінансується Європейською комісією та що проводився аналіз ринку через систему Prozorro, за результатами аналізу було пораховано середню вартість на топографічну зйомку.
Також у поясненні Замовника зазначено, що технічне завдання складалось на основі даних Теплоенерго, а також попередніх напрацювань в рамках співпраці з GIZ щодо оцифрування мереж ТЕЦ, технічне завдання розроблено для отримання максимально точних координат теплових мереж та їхніх елементів, створення GIS теплових мереж міста Львів.
Проте, документального підтвердження наведеної у вищевказаному поясненні інформації Замовником до моніторингу не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Проведеним моніторингом також встановлено, що Замовником 24.04.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «Проектно-лабораторний центр» невідповідностей у тендерній пропозицій, у якому вказано, що учасник не підтвердив наявність виконаного договору за предметом «послуги із топографічно-геодезичних знімань» та для усунення невідповідності встановлено вимогу до учасника - повинен надати виконаний договір про надання послуг із топографічно-геодезичних знімань та документи, передбачені підпунктами 1.1.1 та 1.1.2 пункту 1.1 частини 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовника.
В подальшому Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Проектно-лабораторний центр» на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178 із зазначенням у протоколі розгляду тендерних пропозицій по закупівлі від 21.04.2025 про те, що учасник не усунув вищезазначені невідповідності впродовж 24 годин з дати подачі повідомлення.
Так, відповідно до вимог підпункту 1.1.1 пункту 1.1 розділу 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовника для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію (наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору) учасники подають: довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, а у підпункті 1.1.2 пункту 1.1 розділу 1 Додатку №2 до тендерної документації зазначено, що учасник повинен надати копію повністю виконаного (завершеного) аналогічного договору (з усіма додатками, що є його невід’ємними частинами, змінами та доповненнями, відповідними актами, що свідчать про виконання наданого договору у повному обсязі).
Крім цього, Замовником у примітці у пункті 1.1. розділу 1 Додатку №2 до тендерної документації зазначено, що під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти договір про надання послуг із топографічно-геодезичних знімань.
При цьому, за умовами у примітці у пункті 1.1. розділу 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовника учасник повинен підтвердити відповідний досвід роботи: не менше 1 (одного) виконаного аналогічного договору.
Учасником ТОВ «Проектно-лабораторний центр» у складі своєї тендерної пропозиції було надано довідку від 11.04.2025 №48-Т про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), у якій зазначено 3 виконані договори: від 11.01.2024 №1, від 30.05.2024 №141; від 03.06.2024 №167.
Також ТОВ «Проектно-лабораторний центр» у складі тендерної пропозиції надані копії вищезазначених договорів та актів виконаних робіт.
Так, учасником надано копії:
- договору №1 від 11.01.2024 на виконаннч робіт з проведення геодезичних вишукувань на площадці «Очисні споруди ОКВП «Дніпро-Кіровоград» м. Кропивницький;
- договору №141 від 13.05.2024 на виконання робіт з проведення контрольної геодезичної зйомки по об’єкту «Реконструкція каналізаційної насосної станції №9 «Криворізька» за адресою: м. Кропивницький, вул. Преображенська, 103а» (не більше 100 контрольних точок);
- договору №167 від 03.06.2024 на виконання робіт з проведення контрольної геодезичної зйомки по об’єкту «Реконструкція каналізаційної насосної станції №21 «Покровська» за адресою: м. Кропивницький, вул. Покровська, 50н.» (не більше 100 контрольних точок).
Слід зазначити, що у тендерній документації Замовника не визначено поняття «послуги з топографічно-геодезичних знімань».
Натомість, Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «Проектно-лабораторний центр» встановлено невідповідність, а саме: учасник не підтвердив наявність виконаного договору за предметом «Послуги із топографічно-геодезичних знімань» та опубліковано в електронній системі закупівель вимогу щодо усунення такої невідповідності із зазначенням у повідомленні, що для усунення невідповідності учасник повинен надати виконаний договір про надання послуг із топографічно-геодезичних знімань та документи, передбачені підпунктами 1.1.1. та 1.1.2. пункту 1.1. розділу 1 Додатку №2 до тендерної документації по даному договору.
За визначеннями у Законі України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» топографо-геодезична і картографічна діяльність – наукова, виробнича і управлінська діяльність, спрямована на визначення параметрів фігури, гравітаційного поля Землі, координат точок земної поверхні та їх змін у часі, створення і використання державної геодезичної і гравіметричної мереж України, мережі постійно діючих станцій супутникового спостереження, топографічних, тематичних карт (планів), створення та оновлення картографічної основи для державних кадастрів, банків (баз) геопросторових даних та геоінформаційних систем; топографо-геодезичні та картографічні роботи – процес створення геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів, даних, топографо-геодезичної та картографічної продукції; результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності – геодезичні, топографічні, картографічні матеріали, продукція, інформація тощо.
Вищезазначений Закон щодо поняття «зйомка» містить лише визначення «кадастрові зйомки – комплекс робіт, спрямованих на вивчення необхідних топографічних елементів місцевості щодо пунктів геодезичної мережі (зокрема меж земельних ділянок з їх найменуваннями, кількісними та якісними показниками) і нанесення їх на планшет для створення планів (карт), що служать основою для кадастрів».
У статті 13 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» визначено види топографо-геодезичних і картографічних робіт спеціального призначення, серед яких: роботи із топографо-геодезичного і картографічного забезпечення містобудівної діяльності - створення геодезичних та картографічних матеріалів і даних для планування території, проектування, будівництва і реконструкції об’єктів капітального будівництва, створення інженерної та транспортної інфраструктури, а також проведення необхідних для цього інженерних вишукувань.
З врахуванням положень Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», зокрема вищенаведених, учасником ТОВ «Проектно-лабораторний центр» виконано вимоги у пункті 1.1. розділу 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовника щодо підтвердження відповідного досвіду роботи, а саме надання не менше 1 виконаного аналогічного договору (договору про надання послуг із топографічно-геодезичних знімань).
З врахуванням вищеописаного, Замовником неправомірно застосовано норми пункту 43 Особливостей №1178 та встановлено до учасника ТОВ «Проектно-лабораторний центр» вимогу (з оприлюдненням відповідного повідомлення) щодо надання виконаного договору про надання послуг із топографічно-геодезичних знімань та документів про його виконання і, як, наслідок, неправомірно відхилено тендерну пропозицію вказаного учасника на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178.
Згідно з нормами частини дев’ятої статті 11 Закону рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Відповідно до пункту 46 Особливостей №1178 інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Одночасно, відповідно до пункту 7 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, протокол розгляду тендерних пропозицій – протягом одного дня з дня його затвердження.
Відповідно до оприлюдненого в електронній системі закупівель звіту про результати проведення процедури закупівлі за ID: UA-2025-04-04-011683-a Замовником тендерну пропозицію ФОП Бокала М.І. відхилено на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178 (учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей).
Однак, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Бокала М.І. у визначений законодавством строк (протягом одного дня з дати ухвалення рішення), а також на дату прийняття рішення про проведення моніторингу процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про проведення моніторингу в електронній системі закупівель Замовником не оприлюднено (Замовником за результатами розгляду тендерної пропозиції ФОП Бокала М.І. оприлюднено протокольне рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Проектно-лабораторний центр»), чим порушено вимоги пункту 46 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо зазначення причин не опублікування протоколу відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Бокала М.І. Замовником під час моніторингу зазначено, що у процесі оформлення рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Бокала М.І. в електронній системі закупівель помилково було оприлюднено інший (неналежний) протокол, причиною є технічна помилка під час завантаження документів до системи Prozorro.
Також, Замовником надано до моніторингу (опубліковано 12.05.2025) протокол розгляду тендерних пропозицій по закупівлі від 23.04.2025 щодо прийняття уповноваженою особою рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Бокала М.І. із зазначеними у ньому підставами такого відхилення.
Слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей №1178 замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 3 та 46 Особливостей №1178, а також пункту 7 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Проектно-лабораторний центр» встановлено порушення норм пункту 43 та підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178.
Крім того, Замовником допущено порушення частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок не надання документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій ФОП Бокала М.І. та Консорціуму «ЗемАрхКонсалт» – порушень не встановлено.