Звернення:
За тендером : Наконечник для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України зі стрільби з лука в міжнародних змаганнях ДК 021:2015:37460000-0: Ігри на влучність, настільні ігри та інвентар (наказ 1756)
Тема:
Фіксація невідповідності відповідей Замовника принципам публічних закупівель
Зміст:
Шановний Замовнику!
У межах тендеру за ідентифікатором UA-2025-04-04-011521-a на закупівлю "Наконечник для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України зі стрільби з лука в міжнародних змаганнях" (30 комплектів) ми неодноразово зверталися до вас із проханням надати чітку позицію національної збірної команди України зі стрільби з лука щодо використання вольфрамових наконечників іншої торгової марки, які відповідають технічним вимогам Додатка 4 (матеріал — вольфрам, вага 100-120 гранів, сумісність зі стрілами Easton X10, 12 наконечників в упаковці) та стандартам World Archery, і забезпечують економію бюджетних коштів (до 3 разів порівняно з очікуваною вартістю 420,000 грн).
Звернення були подані 09-04-2025 (22:08), 10-04-2025 (16:58) та 11-04-2025 (17:51), але у відповідях (від 10-04-2025, 11-04-2025 та 14-04-2025) ви не надали чіткої позиції національної збірної команди, про яку ми просили, а лише повторювали, що тендерна документація дозволяє використання еквівалентів, та перенаправляли нас до представника виду спорту, хоча ми наголошували, що роз’яснення мають надаватися через систему ProZorro відповідно до принципів прозорості та рівного доступу (стаття 5 Закону України "Про публічні закупівлі").
Повідомляємо, що ваші відповіді є формальними, розмитими та не відповідають суті поставлених питань, що може свідчити про некомпетентність або умисне ухилення від надання інформації, необхідної для підготовки пропозиції, яка враховує потреби кінцевих користувачів і сприяє економії бюджетних коштів. Відсутність чіткої відповіді щодо позиції національної збірної команди створює невизначеність, яка обмежує конкуренцію та порушує принципи недискримінації, прозорості та економії, закріплені в Законі України "Про публічні закупівлі".
Цим зверненням ми фіксуємо порушення з вашого боку та повідомляємо, що ваші відповіді будуть використані як письмові докази у разі виникнення судового спору щодо цього тендеру. Просимо врахувати, що ненадання чітких роз’яснень може бути розцінено як дія, що має ознаки злочинного зговору або перешкоджання конкуренції.
Дякуємо за увагу!
Дата оприлюднення звернення:
14.04.2025 16:49
Доброго дня шановний Учаснику.
Дякуємо Вам за інтерес до нашої закупівлі. За результатами розгляду Вашого питання повідомляємо наступне.
Згідно із статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною четвертою статті 23 Закону визначено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Як зазначалося Замовником в попередніх відповідях, Додатком 4 до тендерної документації передбачено закупівлю наконечників вольфрамових X10 Ballistic Tungsten або еквівалент у відповідності до вимог частини четвертої статті 23 Закону. Еквівалент товару - такий товар, що повністю відповідає встановленим технічним вимогам Замовника.
Таким чином, Замовник на виконання вимог Закону розширив конкуренцію та надав право учасникам запропонувати товар різних виробників, який відповідає технічним характеристикам, встановленим у тендерній документації в межах очікуваної вартості предмету закупівлі.
Вкотре наголошуємо, що наведені Замовником в тендерній документації технічні характеристики предмету закупівлі визначені на підставі листа Департаменту спорту вищих досягнень Міністерства молоді та спорту України від 26.03.2025 № 2956/3.1. з урахуванням пропозицій, наданих головним тренером штатної команди національної збірної команди України зі стрільби з лука.
Відповідно до статті 18 Закону з урахуванням "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Ви маєте право звернутися до органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту Ваших прав і законних інтересів.
Дата оприлюднення відповіді:
17.04.2025 15:13