Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 – 35110000-8 Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (НК 024:2023 38355 – Фартух для захисту від випромінювання; 38356 – Нагрудник для захисту від випромінювання; 38369 - Засіб захисту від випромінювання, від іонізувального випромінювання; 43071 – Захисний чохол рентгенівської системи для операційної; 38358 – Комір для захисту від випромінювання; 38361- Пристосування для захисту очей від випромінювання)
Тема:
Порушення принципу рівноправності учасників торгів
Зміст:
Звертаємось до Вас з приводу дискримінаційних умов, які містяться в тендерній документації закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 35110000-8 Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (НК 024:2023 38355 – Фартух для захисту від випромінювання; 38356 – Нагрудник для захисту від випромінювання; 38369 - Засіб захисту від випромінювання, від іонізувального випромінювання; 43071 – Захисний чохол рентгенівської системи для операційної; 38358 – Комір для захисту від випромінювання; 38361- Пристосування для захисту очей від випромінювання):
Халат без рукавів на текстильній застібці 2ХLх110 см (Pb=0,35/0,35) – 1 шт
Жилет з максимальним запахом Мx60 см (Pb=0,35/0,35) – 2 шт
Жилет з максимальним запахом Lx70 см (Pb=0,35/0,35) – 1 шт
Жилет з максимальним запахом 3XLx65 см (Pb=0,35/0,35) – 1 шт
Спідниця захисна стандартна з виїмкою спинки Sх70 см (Рв=0,35/0,35) – 2 шт
Спідниця захисна стандартна з виїмкою спинки Lх65 см (Рв=0,35/0,35) – 1 шт
Спідниця захисна стандартна з виїмкою спинки 3XLх65 см (Рв=0,35/0,35) – 1 шт
Чохол для рентгенозахисних комірів – 5 шт
Комір захисний великий 6/16-60 см (Рb=0,50) – 5 шт
Окуляри рентгенозахисні PTG-025 (Pb=0.5 mm) – 2 шт
Під час аналізу технічних вимог тендерної документації ми виявили, що вони сформовані таким чином, що штучно обмежують конкуренцію, надаючи перевагу конкретному учаснику. Це порушує принципи рівноправності учасників торгів, вільного доступу до закупівлі та добросовісної конкуренції, закріплені в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Згідно Додатку №2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ позиція №8 Чохол для рентгенозахисних комірів Чохол для рентгенозахисних комірів – виріб медичного призначення та є засобом особистої гігієни персоналу, пацієнтів та осіб, що супроводжують хворих. Не стерильний. Виготовлений з тканини – спанбонд.
Чохол одягається поверх коміра перед його цільовим використанням.
Надати необхідні копії сертифікатів якості або паспортів виробника, декларацію про відповідність технічному регламенту або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства України.
Включення до складу закупівлі чохла взагалі не відповідає предмету закупівлі, оскільки така продукція не є засобом індивідуального захисту і мала би закуповуватися за іншим кодом класифікатора ДК 021:2015.
Закупівля 5 комірців і 5 чохлів свідчить про навмисне звуження кола потенційних учасників. Адже якби замовник дійсно використовував ці чохли за їхнім функціональним призначенням – для одноразового використання – їхня кількість мала б обчислюватися сотнями чи тисячами. Можливо, наступним етапом розвитку "гігієнічних вимог" стане закупівля одноразових чохлів для унітазів у рентгенкабінетах? Очікуємо на нові творчі ініціативи тендерного комітету, адже, схоже, потенціал у цьому напрямку ще далеко не вичерпаний. Це прямо вказує на можливі корупційні ризики.
Дані дії тендерного комітету порушують принципи добросовісної конкуренції, прозорості та ефективного використання бюджетних коштів, що закріплені у Законі України "Про публічні закупівлі" та суперечать державній політиці щодо раціонального використання фінансів в такий тяжкий для країни час. На нашу думку складається враження, що тендерний комітет або не компетентний у своїй діяльності, або ж умисно створює дискримінаційні умови для проведення закупівель.
Відповідно до чинного законодавства України, зокрема Технічного регламенту щодо медичних виробів (Постанова КМУ №753), під час процедури оцінки відповідності виробник або уповноважений представник зобов'язаний виконати визначений протокол дій, у тому числі подати фіксований перелік документів. Ні в протоколі, ні в супровідній технічній документації до рентгенозахисного одягу не передбачена наявність так званих "чохлів для комірців". Включення таких "аксесуарів" до складу закупівлі виглядає як нав'язування суб'єктивних побажань замовника, які не мають жодного нормативного або технічного підґрунтя.
Аналогічно до того, як лікар у своїй роботі має керуватися затвердженими протоколами лікування, а не власними "хотілками", так і при закупівлі медичних виробів замовник зобов’язаний дотримуватися норм чинного законодавства, а не впроваджувати суб’єктивні вимоги, які не підкріплені ані регламентом, ані обґрунтуванням доцільності. Зловживання правом формування технічних вимог у даному випадку порушує принципи законності та недискримінації.
Враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних вимог та забезпечення рівноправного доступу всіх виробників рентгенозахисного одягу та провести закупівлю згідно чинного законодавства.
2. Виключіть зі складу закупівлі "Чохол для рентгенозахисних комірців" так як він не відповідає предмету закупівлі, оскільки така продукція не є засобом індивідуального захисту і мала би закуповуватися за іншим кодом класифікатора ДК 021:2015.
3. Забезпечити відповідність тендерних вимог принципам відкритої конкуренції, неухильного дотримання норм Закону України "Про публічні закупівлі".
У разі невиконання зазначених вимог залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України та інших компетентних органів з метою оскарження дискримінаційних умов тендеру.
Дата оприлюднення звернення:
08.04.2025 17:06
Доброго дня. Відповідно до п.15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Згідно п. 22 ч.1 .ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Згідно п.34 ч. 1 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі», товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»: Предмет закупівлі товарів і послуг визначається за показником 4 цифри Єдиного закупівельного словника.
Єдиний закупівельний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр.
Предмет закупівлі товарів і послуг згідно з Порядком має визначатися за показником четвертої цифри, тобто за класом. Клас вказують перші чотири цифри (ХХХХ0000-У).
Відповідно п. 9 ч. 2 до Постанови Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 р. № 753 Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів, медичний виріб - будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти.
Отже, Замовник визначив предмет закупівлі за показником четвертої цифри на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а саме: код ДК 021:2015 – 35110000-8 Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання.
Дата оприлюднення відповіді:
10.04.2025 09:54