Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 02 червня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель та обґрунтування здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі), дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього, своєчасності надання пояснень у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Святогірської міської ради Краматорського району Донецької області (далі – Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю укладений без використання електронної системи закупівель, протокол розкриття, договір про постачання (закупівлю) електричної енергії у постачальника від 24.03.2025 №2229 на суму 395 500, 00 грн. з ПДВ укладений без використання електронної, системи закупівель, додаткова угода №1 від 24.03.2025, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення з додатками надані через електрону систему закупівель 21.05.2025
Моніторингом питання оприлюднення обґрунтування щодо здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі) встановлено наступне:
Підпунктом 6 пункту 13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації
Поряд з цим, пунктом 13 Особливостей визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Відповідно до Звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-04-04-006074-a оприлюднений 04.04.2025, Замовником 24 березня 2025 року укладено Договір про постачання (закупівлю) електричної енергії у постачальника №2229 з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОНЕЦЬКИ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ».
Разом з тим, Замовником в електронній системі закупівель 04.04.2025 оприлюднено протокол уповноваженої особи замовника про намір укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару №2-44 від 12.03.2025 з обґрунтуванням наміру укласти договір відповідно до підпункту 6 пункту 13 постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 не у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Замовником з відповідного питання через електронну систему закупівель 21.05.2025 надано пояснення, в якому зазначено, що «порушення ненавмисне і спричинене технічною помилкою»
Отже, на порушення пункту 13 Особливостей наведений в електронній системі закупівель протокол уповноваженої особи замовника про намір укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару №2-44 від 12.03.2025 оприлюднено не у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання правильності оприлюднення обґрунтування щодо здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі) встановлено, порушення пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав укладання договору без застосування електронної системи, дотримання вимог Закону та Особливостей, оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього, своєчасності надання пояснень у випадках передбачених законодавством – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на усунення встановленого порушення, зокрема шляхом оприлюднення обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, недопущення встановлених порушень в подальшому, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.