Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 12 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель; відповідності вимог до закупівлі без використання електронної системи вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) в редакції станом на дату проведення закупівлі; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) (далі – Замовник) КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНФРАСТРУКТУРНОГО РОЗВИТКУ ТА БЛАГОУСТРОЮ МАРГАНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ" на 2025 рік (UA-P-2025-04-03-004683-a), звіт про договір про закупівлю укладений без використання електронної системи закупівель від 03.04.2025, договір про закупівлю від 02.04.2025 № 11/4-25 на суму 1 680 000,00 грн. без ПДВ укладений без використання електронної системи закупівель, звіт про виконання договору від 23.04.2025, пояснення з додатками надані через електрону систему закупівель 28.04.2025.
Моніторингом питання оприлюднення обґрунтування щодо здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі) встановлено наступне: Підпунктом 2 пункту 13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли замовник або його відокремлений підрозділ, що здійснює закупівлю згідно з абзацом другим пункту 15 Особливостей, перебуває на території активних бойових дій, які не були завершені на дату укладення договору про закупівлю. Поряд з цим, абзацем 29 пункту 13 Особливостей визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Відповідно до Звіту про договір про закупівлю від 03.04.2025, укладений без використання електронної системи закупівель (UA-2025-04-03-003859-a) Замовником укладено Договір про закупівлю від 02.04.2025 № 11/4-25 з Роншиним Анатолієм Анатолійовичем.
Так, 03.04.2025 разом з договором від 02.04.2025 № 11/4-25 Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено обґрунтування здійснення закупівлі за предметом «Легковий автомобіль SKODA KODIAQ» шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до підпункту 2 пункту 13 Особливостей у вигляді документу, що підготовлений уповноваженою особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника, в якому зазначено: «Відповідно до Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № З09 (із змінами) (далі – Наказ № 309) Марганецька міська територіальна громада віднесена до території активних бойових дій.»
Проте, Наказ № 309 наказ втратив свою чинність (згідно з наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28 лютого 2025 року № 376). Замовником з відповідного питання через електронну систему 28.04.2025 надано відповідь, в якій зазначено, що «Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 376 від 28.02.2025 року Марганецька міська територіальна громада (код UA12080010000029838) віднесена до зони активних бойових дій на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси починаючи з 01.12.2024 року.» Отже, на порушення пункту 13 Особливостей в електронній системі закупівель відсутнє обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту, що свідчить про недотримання вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у частині належного обґрунтування та оприлюднення інформації, передбаченої пунктом 13 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України.
В ході моніторингу Замовник 23.04.2025 оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю (UA-2025-04-03-003859-a), дата формування звіту: 23.04.2025, чим унеможливив усунення виявлених порушень в ході моніторингу та у подальшому в поточній закупівлі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання правильності оприлюднення обґрунтування щодо здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі) встановлено, порушення абзацу 29 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав укладання договору без застосування електронної системи, дотримання вимог Закону та Особливостей, оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання пояснень у випадках передбачених законодавством – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.