Закупівля Поточний ремонт споруд цивільного захисту (тимчасового укриття) Житомирського дошкільного навчального закладу №57 за адресою: м. Житомир, вулиця Довженка, 11 (ДК 021:2015 - 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) від Житомирський дошкільний навчальний заклад № 57.
Поточний ремонт споруд цивільного захисту (тимчасового укриття) Житомирського дошкільного навчального закладу №57 за адресою: м. Житомир, вулиця Довженка, 11 (ДК 021:2015 - 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Поточний ремонт споруд цивільного захисту (тимчасового укриття) Житомирського дошкільного навчального закладу №57 за адресою: м. Житомир, вулиця Довженка, 11 (ДК 021:2015 - 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
Очікувана вартість
2 202 544 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
22025,44
1,0 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Позиція
Опис предмета закупівлі
Поточний ремонт споруд цивільного захисту (тимчасового укриття) Житомирського дошкільного навчального закладу №57 за адресою: м. Житомир, вулиця Довженка, 11
Код ДК 021:2015
45450000-6 -
Інші завершальні будівельні роботи
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
10002, Україна, Житомирська область, м. Житомир, вул. Довженко, 11
Дата постачання по
31.12.2025 23:03
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Замовник перераховує Виконавцю кошти у сумі, яка вказана в актах виконаних робіт тільки при наявності всіх відповідних документів, протягом 30 календарних днів.
- Довідку в довільній формі з інформацією про обладнання та матеріально-технічну базу Учасника процедури закупівлі. (Учасник повинен вказати в довідці яке саме обладнання та матеріально- технічну базу він має в наявності).
- Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням інформацію про: ПІБ, освіту (або кваліфікацію) кожного працівника.
- Копію аналогічного договору (за 2020 рік або 2021 рік або за 2022 рік або за 2023 рік або 2024 рік). Під аналогічним договором Замовник розуміє договори з виконання послуг що є предметом закупівлі у даних торгах. - Позитивний відгук (або рекомендаційний лист, тощо) від замовника згідно аналогічного договору, інформацію про виконання якого надано у складі тендерної пропозиції, що має бути складений на фірмовому бланку замовника (за наявності), окрім цього відгук повинен містити інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надається такий відгук (дата укладення, номер за наявності), а також найменування предмету закупівлі згідно договору, та інформацію про: суму договору та дотримання учасником умов договору.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
- Довідку в довільній формі з інформацією про обладнання та матеріально-технічну базу Учасника процедури закупівлі. (Учасник повинен вказати в довідці яке саме обладнання та матеріально- технічну базу він має в наявності).
- Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням інформацію про: ПІБ, освіту (або кваліфікацію) кожного працівника.
- Копію аналогічного договору (за 2020 рік або 2021 рік або за 2022 рік або за 2023 рік або 2024 рік). Під аналогічним договором Замовник розуміє договори з виконання послуг що є предметом закупівлі у даних торгах. - Позитивний відгук (або рекомендаційний лист, тощо) від замовника згідно аналогічного договору, інформацію про виконання якого надано у складі тендерної пропозиції, що має бути складений на фірмовому бланку замовника (за наявності), окрім цього відгук повинен містити інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надається такий відгук (дата укладення, номер за наявності), а також найменування предмету закупівлі згідно договору, та інформацію про: суму договору та дотримання учасником умов договору.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Лот № 1
Поточний ремонт споруд цивільного захисту (тимчасового укриття) Житомирського дошкільного навчального закладу №57 за адресою: м. Житомир, вулиця Довженка, 11 (ДК 021:2015 - 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
02.04.2025 22:58
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
- Довідку в довільній формі з інформацією про обладнання та матеріально-технічну базу Учасника процедури закупівлі. (Учасник повинен вказати в довідці яке саме обладнання та матеріально- технічну базу він має в наявності).
- Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням інформацію про: ПІБ, освіту (або кваліфікацію) кожного працівника.
- Копію аналогічного договору (за 2020 рік або 2021 рік або за 2022 рік або за 2023 рік або 2024 рік). Під аналогічним договором Замовник розуміє договори з виконання послуг що є предметом закупівлі у даних торгах. - Позитивний відгук (або рекомендаційний лист, тощо) від замовника згідно аналогічного договору, інформацію про виконання якого надано у складі тендерної пропозиції, що має бути складений на фірмовому бланку замовника (за наявності), окрім цього відгук повинен містити інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надається такий відгук (дата укладення, номер за наявності), а також найменування предмету закупівлі згідно договору, та інформацію про: суму договору та дотримання учасником умов договору.
Поточний ремонт споруд цивільного захисту (тимчасового укриття) Житомирського дошкільного навчального закладу №57 за адресою: м. Житомир, вулиця Довженка, 11
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
21.04.2025
№ 47-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 21.04.2025 № 47-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2025-04-02-014177-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 12 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Житомирського дошкільного навчального закладу № 57 (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 02.04.2025, тендерна пропозиція переможця фізичної особи-підприємця Ковальчука Олександра Миколайовича (далі - ФОП Ковальчук Олександр Миколайович), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.04.2025 №4/4-25, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 14.04.2025, договір на надання послуг від 25.04.2025 № 21/4-ЦЗ, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 25.04.2025 року.
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим законом, інформацію про закупівлю, а саме, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Вимогами пункту 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), у форматі PDF, замовниками оприлюднюються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 29.04.2025 не оприлюднено договір на надання послуг від 25.04.2025 № 21/4-ЦЗ та додатки до нього у машинозчитувальному форматі, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Ковальчук Олександр Миколайович, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
На Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-04-02-014177-a від 12.05.2025 року по предмету закупівлі Поточний ремонт споруд цивільного захисту (тимчасового укриття) Житомирського дошкільного навчального закладу №57 за адресою: м. Житомир, вулиця Довженка, 11 (ДК 021:2015 - 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) повідомляємо наступне.
Щодо встановленого Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області порушення, повідомляємо що з Уповноваженою особою проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення в їх в подальшому. Уповноважена особа Замовника пройде додаткове навчання щодо питань здійснення публічних закупівель.
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Поточний ремонт споруд цивільного захисту (тимчасового укриття) Житомирського дошкільного навчального закладу № 57 за адресою: м. Житомир, вул. Довженка, 11» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-02-014177-a) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п. 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надайте пояснення та долучіть відповідні документи щодо джерела фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
2. Просимо надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертні звіти, локальні кошториси тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
3. Надайте посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
4. Замовником в підп. 1.7 п. 1 розділу ІІІ тендерної документації, підп. 1.3 п.1 та п. 3 розділу V тендерної документації встановлено вимогу, що до оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що ПЕРЕДБАЧЕНІ ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.
Слід відмітити, що до Податкового кодексу України було внесено зміни Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» від 10.10.2024 № 4015-IX (набрання чинності 01.12.2024) та Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» від 04.12.2024 № 4113-IX (набрання чинності 01.01.2025).
Так, відповідно до абзацу 1 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України передбачено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
Підпунктом 3 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України передбачено, що платниками збору є, зокрема, платники єдиного податку третьої групи, крім електронних резидентів (е-резидентів).
Абзацом п'ятий підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України визначено, що військовий збір для платників збору, зазначених у підпунктах 2 та 3 цього підпункту, встановлюється з 1 січня 2025 року по 31 грудня року, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Підпунктом 3 підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України передбачено, що об’єктом оподаткування збором є, зокрема, для платників, зазначених у підпункті 3 підпункту 1.1 цього пункту, - доходи, визначені статтею 292 цього Кодексу (обсяг коштів, зарахованих на рахунок такого платника податків у банку).
Відповідно до абзацу п'ятого підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України ставка збору становить для платників, зазначених у підпункті 3 підпункту 1.1 цього пункту, - 1 відсоток від доходу, визначеного згідно із статтею 292 цього Кодексу.
Слід відмітити, що відповідно до Витягу з реєстру платників єдиного податку учасник ФОП Ковальчук Олександр Миколайович є платником єдиного податку третьої групи.
Однак, аналізом встановлено, що учасником ФОП Ковальчук Олександр Миколайович при розрахунку договірної ціни не включено витрати на сплату військового збору, який є обов’язковим до сплати відповідно до положень пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.
Враховуючи вище викладене, поясність, яким чином Замовником підтверджено відповідність поданої учасником ФОП Ковальчук Олександр Миколайович договірної ціни вимогам, встановленим Замовником в підп. 1.7 п. 1 розділу ІІІ тендерної документації, підп. 1.3 п.1 та п. 3 розділу V тендерної документації?
Слід зазначити, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог ст. 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або апробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
1. На Ваш запит повідомляємо, що джерелом фінансування закупівлі за предметом Поточний ремонт споруд цивільного захисту (тимчасового укриття) Житомирського дошкільного навчального закладу №57 за адресою: м. Житомир, вулиця Довженка, 11 (ДК 021:2015 - 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) є місцевий бюджет. Довідка Департаменту освіти №9 від 23.04.2025, КПКВК – 0611010 Надання дошкільної освіти.
2. Замовником здійснено обгрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість на підставі дефектного акту, що складений за результатами огляду будівлі укриття в ЖДНЗ №57 постійно діючою комісію з охорони праці.
Акт обстеження, як документальне підтвердження потреби у проведені поточного ремонту додається до пояснень.
3. Надаємо посилання на сайт на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі - https://57.zdo.zhitomir.ua/documents/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli-2/ .
4. Замовнику закупівлі по предмету «Поточний ремонт споруд цивільного захисту (тимчасового укриття) Житомирського дошкільного навчального закладу № 57 за адресою: м. Житомир, вул. Довженка, 11» відомо, що до Податкового кодексу України було внесено зміни Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» від 10.10.2024 № 4015-IX (набрання чинності 01.12.2024) та Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» від 04.12.2024 № 4113-IX (набрання чинності 01.01.2025), якими передбачено встановлення військового збору з платників єдиного податку третьої групи, крім електронних резидентів (е-резидентів).
Проте, на час проведення оцінювання пропозиції по закупівлі за номером ID: UA-2025-04-02-014177-а, про жодні роз’яснення Міністерства розвитку громад та територій України та Державної податкової служби України щодо правомірності і механізму включення розміру військового збору до вартості підрядних робіт (виконаних підрядником – платником єдиного податку як третьої, так і іншої групи), визначеної у відповідності до КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281 (зі змінами) Житомирському дошкільному навчальному закладу №57(далі – ЖДНЗ №57) – невідомо.
Також повідомляємо, що відповідно до вимог пункту 1.7. Розділу ІІІ тендерної документації, передбачено, що ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
Відповідно до пункту 1.3. Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, до оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.
Також варто зазначити, що пунктами 44-45 Особливостей визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасників закупівлі.
Питання розрахунків з бюджетом, сплата всіх зборів, податків чи інших платежів підрядниками, лежить поза компетенцією замовників закупівлі. Для ФОП 3-ї групи розмір військового збору становить 1% та розраховується від доходу. Сплата відбувається раз на квартал, у ті самі терміни, що і єдиний податок. Звітувати за військовий збір потрібно у складі податкової декларації платника єдиного податку, яка подається у визначені законом строки. Тому ще раз наголошуємо, що згідно вимог тендерної документації, учасники закупівлі повинні включити у цінову пропозиції всі необхідні платежі, податки та збори, але як вестимуть розрахунки по податках, скільки доходу матимуть протягом кварталу – лежить поза компетенцією замовників у розумінні Закону.
Оскільки на даний час не визначено механізму включення розміру військового збору до вартості підрядних робіт (виконаних підрядником – платником єдиного податку як третьої, так і іншої групи), визначеної у відповідності до КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281 (зі змінами), підстави для відхилення тендерної пропозиції ФОП Ковальчук О.М. згідно пунктів 44-45 Особливостей – відсутні.
Підсумовуючи вище викладене наголошуємо, що Уповноважена особа Замовника не є суб'єктом податкового контролю, а саме державним органом спеціальної компетенції. В повному об'ємі здійснювати податковий контроль вправі лише органи державної податкової служби.
В той же час, при оцінюванні пропозиції єдиного учасника закупівлі за номером ID: UA-2025-04-02-014177-а ФОП Ковальчук О.М., Замовник (ЖДНЗ №57) керувався вимогами Закону України
«Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, та принципами публічних закупівель передбаченими п.2 частини 1 статті 5 вищезазначеного Закону – максимальної економії, ефективності та пропорційності.