Обгрунтування використання процедури
Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв’язку» від 05.03.2009 № 270 закупівля марок необхідна для підтвердження оплати послуг поштового зв’язку з пересилання письмової кореспонденції. Відповідно до пунктів 1 та 2 Положення про знаки поштової оплати, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.06.2010 № 388, це положення визначає порядок видання, введення в обіг та організації розповсюдження знаків поштової оплати, до яких належать поштові марки, блоки, марковані конверти та картки, а також виведення їх з обігу.
Пунктом 2 вищевказаного Положення передбачено, що його дія поширюється тільки на національного оператора поштового зв’язку, виконання функцій якого покладено на українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта». У Законі України «Про поштовий зв'язок» зазначено, що національний оператор поштового зв’язку – оператор, який в установленому законодавством порядку надає універсальні послуги поштового зв’язку на всій території України і якому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв’язку (пересилання простих, рекомендованих поштових відправлень, маркувальної машини тощо).
Статтею 15 Закону України «Про поштовий зв'язок» перелічені виключні права національного оператора, частиною 3 якої, зокрема, передбачено виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про національного оператора поштового зв’язку» від 10.01.2002 № 10-р виконання функцій національного оператора поштового зв’язку покладено на Публічне акціонерне товариство «Укрпошта». Наказом Міністерства інфраструктури України від 14.12.2018 № 611 змінено тип Публічного акціонерного товариства «Укрпошта» з публічного на приватне та товариство перейменоване в Акціонерне товариство «Укрпошта» (далі – АТ «Укрпошта»). Таким чином, АТ «Укрпошта» набула виключного право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за абзацом 4 підпунктом 5 пункту 13 Особливостей.