Зміст
Згідно пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до ст. 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень п. 43 Особливостей. Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично. Положенням ч. 9 ст. 29 Закону передбачено, що після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення згідно із ч. 10 ст. 29 Закону. За результатом розгляду тендерної пропозиції Учасника, замовником було виявлено невідповідності умовам тендерної документації, а саме: 1. Згідно із п.п. 7 п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації – в складі тендерної пропозиції завантажується інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічна специфікація, плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі тощо. Подаються документи, що передбачені Додатком №3 тендерної документації. Відповідно до п.п.2 п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, встановлено вимоги стосовно підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним характеристикам предмету закупівлі. Так, учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку № 3. Підпунктом 5.1. цього ж пункту та розділу документації встановлено, що у разі пропозиції учасниками еквіваленту – вони зазначають інформацію про назву (найменування) такого предмету для можливості його подальшої ідентифікації замовником і визначення відповідності умовам Додатку №3 в ході розгляду тендерних пропозицій. Додатком №3 визначено, що будь-яке посилання на торгову марку або виробника товару слід читати зі словами «або еквівалент» та конкретний спосіб/перелік документів, яким підтверджується відповідність - для підтвердження відповідності товару технічним вимогам в складі тендерної пропозиції, Учасник повинен надати порівняльну таблицю вимог зазначених в цьому додатку з обов’язковим вказанням фірми виробника та моделі пропонованого товару, в тому числі найменування складових частин обладнання. Учасником запропоновано еквівалент предмету Закупівлі – «Генератор інверторний бензиновий LIFAN KP2800i-2 (2,2/2,4 кВт, ручний стартер)». На підтвердження відповідності товару технічним вимогам, Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає Порівняльну таблицю з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі на закупівлю товару (документ «Порівняльна.pdf») згідно із якою запропонований товар має такі характеристики, зокрема як: 1) Оснащення - Автоматичний регулятор напруги (AVR) – так (згідно Додатку № 3: Оснащення - Автоматичний регулятор напруги (AVR)). 2) Датчик рівня палива – так (згідно Додатку № 3: Датчик рівня палива – так). 3) Вага, кг – 18 (згідно Додатку № 3: Вага, кг – не більше 18). 4) Габарити – 51х32х47 см. (згідно Додатку № 3: Габарити – не більші за 51х32х47 см.). Пунктом 7 Приміток до тендерної документації замовником передбачено, що замовник розглядає тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі щодо її відповідності вимогам тендерної документації, використовуючи додаткові необхідні відкриті джерела інформації, в т.ч. розміщені в мережі інтернет, якщо така необідність існує, відповідно до положень Законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про рекламу» та ін., з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель. Так, здійснивши порівняльний аналіз технічних та якісних характеристик запропонованого Учасником еквіваленту, які зазначені ним у Порівняльний таблиці із інформацією розміщеною у мережі Інтернет про товар з найменуванням «Генератор інверторний бензиновий LIFAN KP2800i-2 (2,2/2,4 кВт, ручний стартер)», за різними джерелами було встановлено, що: 1) Габаритні розміри д/ш/в, мм - 515/325/485. (посилання на джерела: https://lifanpower.com.ua/invertornij-generator-lf2800i-2; https://storgom.ua/ua/product/lifan-188007.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=21875612330&utm_content=&utm_term=&utm_id=&gad_source=1&gbraid=0AAAAADpqI8sqPf8rSnqrW8iD-94CdKVsl&gclid=EAIaIQobChMInMjnkabXjAMVBhiiAx2DlxIeEAQYASABEgJPQPD_BwE#properties-tab; https://avtogeshik.com.ua/p1915038127-generator-invertornyj-lifan.html?source=merchant_center&gad_source=1&gbraid=0AAAAADEeu80T1Q-_MVV9wa9jm3wfMkxAI&gclid=EAIaIQobChMInMjnkabXjAMVBhiiAx2DlxIeEAQYAiABEgJ88vD_BwE; https://ecostroy-market.com.ua/p2008121486-invertornyj-generator-lifan.html?source=merchant_center&gad_source=1&gbraid=0AAAAABM01ZxwLb0yEmOcE-_ZviN3gAyMe&gclid=EAIaIQobChMInMjnkabXjAMVBhiiAx2DlxIeEAQYBiABEgJJbPD_BwE) 2) Споряджена маса (без урахування палива), кг - 18,5. (посилання на джерела: https://lifanpower.com.ua/invertornij-generator-lf2800i-2; https://avtogeshik.com.ua/p1915038127-generator-invertornyj-lifan.html?source=merchant_center&gad_source=1&gbraid=0AAAAADEeu80T1Q-_MVV9wa9jm3wfMkxAI&gclid=EAIaIQobChMInMjnkabXjAMVBhiiAx2DlxIeEAQYAiABEgJ82vD_BwE; https://ecostroy-market.com.ua/p2008121486-invertornyj-generator-lifan.html?source=merchant_center&gad_source=1&gbraid=0AAAAABM01ZxwLb0yEmOcE-_ZviN3gAyMe&gclid=EAIaIQobChMInMjnkabXjAMVBhiiAx2DlxIeEAQYBiABEgJJbPD_BwE) 3) Маса запакованого виробу, кг – 20. (посилання на джерела: https://lifanpower.com.ua/invertornij-generator-lf2800i-2; https://storgom.ua/ua/product/lifan-188007.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=21875612330&utm_content=&utm_term=&utm_id=&gad_source=1&gbraid=0AAAAADpqI8sqPf8rSnqrW8iD-94CdKVsl&gclid=EAIaIQobChMInMjnkabXjAMVBhiiAx2DlxIeEAQYASABEgJPQPD_BwE#properties-tab; https://ecostroy-market.com.ua/p2008121486-invertornyj-generator-lifan.html?source=merchant_center&gad_source=1&gbraid=0AAAAABM01ZxwLb0yEmOcE-_ZviN3gAyMe&gclid=EAIaIQobChMInMjnkabXjAMVBhiiAx2DlxIeEAQYBiABEgJJbPD_BwE) 4) Датчик рівня палива в баку – ні. (посилання на джерело: https://lifanpower.com.ua/invertornij-generator-lf2800i-2; https://ecostroy-market.com.ua/p2008121486-invertornyj-generator-lifan.html?source=merchant_center&gad_source=1&gbraid=0AAAAABM01ZxwLb0yEmOcE-_ZviN3gAyMe&gclid=EAIaIQobChMInMjnkabXjAMVBhiiAx2DlxIeEAQYBiABEgJJbPD_BwE) Таким чином, запропонований товар не відповідає технічним та якісним характеристикам предмету Закупівлі щодо ваги та габаритів та оснащення обладнання датчиком рівня палива у баку. Також, у замовника наявні підстави припускати, що товар також не відповідає вимогам технічних характеристик в частині оснащення запропонованого Учасником генератора Автоматичним регулятором напруги (AVR) з причин, викладених далі. 2.1. Згідно із п.п. 7 п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації – в складі тендерної пропозиції завантажуються документи, що підтверджують відповідність ступеню локалізації виробництва товарів, відповідно до п. 8 цього розділу та Додатку №2 до тендерної документації. Відповідно до п. 8 «Вимоги до локалізації. Створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: 1. За наявності складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, підтверджується, що ступінь локалізації виробництва товару, що є предметом закупівлі, перевищує або дорівнює ступеню локалізації виробництва, встановленому на відповідний 2025 рік, а саме 25 %. 2. На підставі п. 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 Учасником на підтвердження даної вимоги у складі тендерної пропозиції надаються: 1) Інформація в довільній формі (у вигляді довідки, листа, тощо) про наявність запропонованого учасником товару(ів), в переліку товарів, у яких підтверджений ступінь локалізації з обов’язковим зазначенням - ID товару з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, що дає змогу ідентифікації відповідного товару замовником; 2) Сканована копія чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. 3. Вимоги ураховувати відсоток з локалізації виробництва не застосовують до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016 № 1029-VIII, а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згоду на обов’язковість яких надала ВРУ. 4. Замовник відхилятиме тендерні пропозиції учасників, які пропонуватимуть товари, що не мають підтвердженого ступеня локалізації, або сертифікатів, що підтверджують походження товару, з тих країн, на які поширюється дія міжнародних угод. Згідно із п. 4 «Підтвердження відповідності ступеню локалізації виробництва товарів» розділу 2 «Інші документи» Додатку № 2 до тендерної документації учасниками в складі пропозиції надається: 1)Інформація в довільній формі (у вигляді довідки, листа, тощо) про наявність запропонованого учасником товару(ів), в переліку товарів, у яких підтверджений ступінь локалізації з обов’язковим зазначенням - ID товару з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, що дає змогу ідентифікації відповідного товару замовником. 2) Сканована копія, чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. 3) Вимоги ураховувати відсоток з локалізації виробництва не застосовують до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016 № 1029-VIII, а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згоду на обов’язковість яких надала ВРУ. В такому випадку, учасник надає скановану(і) копію(ї) сертифікату(ів), що підтверджує походження товару, з тих країн, на які поширюється дія міжнародних угод. На підтвердження відповідності вимогам тендерної документації та відповідності ступеню локалізації виробництва товарів, Учасник у складі пропозиції надає наступні документи: - Zertifikat Nr. Certificate № S 50174391 (документ «Сертифікат.pdf»); - Довідка про підтвердження ступеню локалізації (документ «Довідка про підтвердження ступеню локалізації.pdf»). Так, згідно із п.7 «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинні бути складено тендерні пропозиції» розділ І «Загальні положення» тендерної документації мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою, а також, за рішенням учасника, одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні готуватись українською мовою, у такому випадку: офіційні документи, видані органом іноземної держави, повинні бути легалізовані в установленому в Україні порядку або засвідчені шляхом проставлення апостилю, з додаванням перекладу цих документів українською мовою та з урахуванням пунктів 11 та 12 статті 34 та статті 79 Закону України “Про нотаріат”; неофіційні документи (що не підлягають легалізації / апостилюванню), які готуються учасником-нерезидентом та складені не українською мовою, повинні бути перекладені українською мовою. Документ «Сертифікат.pdf», що містить Zertifikat Nr. Certificate № S 50174391, наданий Учасником у пропозиції викладено іноземною мовою. У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній переклад даного документа українською мовою. Також, провівши загальний огляд та вивчення тексту наданого сертифікату замовником не було виявлено його причетність до запропонованого Учасником товару відповідної моделі, а саме «Генератор інверторний бензиновий LIFAN KP2800i-2 (2,2/2,4 кВт, ручний стартер)». 2.2. У Довідці про підтвердження ступеню локалізації (документ «Довідка про підтвердження ступеню локалізації.pdf») Учасник процедури закупівлі гарантує, що запропонований у складі тендерної пропозиції товар є в Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який формується та ведеться Уповноваженим органом відповідно до Постанови КМУ від 02.08.2022 р. № 861. Разом з тим, надаю інформацію про підтвердження ступеню локалізації запропонованого товару, який перевищує 25 відсотків, а саме: Генератор інверторний бензиновий LIFAN KP2800i-2 (2,2/2,4 кВт, ручний стартер) має ступінь локалізації – 44.44%. ID: e48338fc67bc4691906d440551906886. https://prozorro.gov.ua/uk/product/e48338fc67bc4691906d440551906886. Виробник Chongqin Lifan Power Co., Ltd (Китай). Відповідно до інформації в електронній системі закупівель «Prozorro» про підтвердження відповідності ступеню локалізації за посиланням https://prozorro.gov.ua/uk/product/e48338fc67bc4691906d440551906886, Учасником у визначених характеристиках товару зазначено - Автоматичний регулятор напруги AVR: Ні. В свою чергу, у Порівняльній таблиці з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі на закупівлю товару (документ «Порівняльна.pdf»), наданій учасником зазначається наявність Автоматичного регулятора напруги AVR у запропонованому товарі, у відповідності до вимог Додатку № 3 до тендерної документації. Таким чином, у інформації зазначеній Учасником у документах «Довідка про підтвердження ступеню локалізації.pdf» та «Порівняльна.pdf» містяться розбіжності та невідповідності, які унеможливлюють визначення дійсності та відповідності пропозиції, оскільки можуть свідчити, що: тендерна пропозиція Учасника не відповідає технічним та якісним вимогам до предмету Закупівлі, що полягає у відсутності Автоматичного регулятора напруги AVR у запропонованому генераторі або генератор, наявний в переліку товарів, у яких підтверджений ступінь локалізації за номером ID e48338fc67bc4691906d440551906886, не є таким (тим самим), що запропоновано Учасником у складі пропозиції. 3. Згідно із п.п. 7 п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації – в складі тендерної пропозиції завантажуються документи, що підтверджують відповідність ступеню локалізації виробництва товарів, відповідно до п. 8 цього розділу та Додатку №2 до тендерної документації. Відповідно до п. 8 «Вимоги до локалізації. Створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та п.п.2 п. 4 «Підтвердження відповідності ступеню локалізації виробництва товарів» розділу 2 «Інші документи» Додатку № 2 до тендерної документації учасниками в складі пропозиції надається сканована копія, чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. У складі тендерної пропозиції Учасника копія, чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Відповідно до абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей - замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Згідно із положенням п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Враховуючи результат розгляду тендерної пропозиції Учасника - виявлені невідповідності не підпадають під визначення невідповідностей, що можуть бути усунені відповідно п. 43 Особливостей. Таким чином, враховуючи результати розгляду першого питання порядку денного, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню згідно підстав, передбачених абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей. Згідно із п. 46 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Відповідно до абз. 6 п. 49 Особливостей, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями.