Звернення:
За тендером : Послуги з розробки технічних звітів про результати обстеження та визначення стану будівельних конструкцій нежитлових споруд
Тема:
місцеві
Зміст:
Замовник вимагає: "- документи на підтвердження наявності не менше двох осіб, які відповідають кваліфікаційним вимогам (п. 2 табл. 1 цього додатку до тендерної документації) та знаходяться або мають можливість знаходитись безпосередньо у м. Харків/Харківській області (такими документами можуть бути, зокрема, але не виключно: документи, що посвідчують право власності/користування на об’єкт нерухомості, розташований у м. Харків/Харківській області, документи, що містять інформацію про місце реєстрації такої особи у м. Харків/Харківській області); у разі, якщо такі особи є військовозобов’язаними, необхідно надати документ/-и, що підтверджують, що хоча би 1 (одна) з цих осіб має відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації відповідно до підстав, зазначених у статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (або інформацію в довільній формі, що такі особи не є військовозобов’язаними)." Дана вимога неправомірна та корупційна, що націлена на обмеження кола потенційних учасників з метою максимізації ціни договору та лобіювання конкретного виконавця. Вимагаємо прибрати в повній мірі дану вимогу оскільки, немає різниці де проживає людина, сьогодні вона у Львові, а завтра у Харкові і.т.д. До чого тут місце реєстрації, відстрочки і.т.д. Якщо компанія виграє дану закупівлю, то вона розуміє, що потрібно їхати в місто Харків і що там потрібно буде десь жити (для цього орендується або номер в готелі, або квартира. Також, всі розуміють, що потрібно проїжати друзів з тцк та сп і потрібно, щоб була відстрочка і.т.д. Вимагаємо прибрати оскаржувану вимогу!!!!!
Дата оприлюднення звернення:
04.04.2025 00:18
На час дії воєнного стану в Україні замовники здійснюють закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі – Особливості).
Згідно з пунктом 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Пунктом 3 частини другої статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначається, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно з пунктом 6 розділу 3 тендерної документації на закупівлю послуг з розробки технічних звітів про результати обстеження та визначення стану будівельних конструкцій нежитлових споруд, код ДК 021:2015: 71630000-3: Послуги з технічного огляду та випробовувань (71631300-3 Послуги з технічного огляду будівель), затвердженої рішенням уповноваженої особи від 31.03.2025, необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені у додатку 1 до тендерної документації.
Частиною першою статті 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Так, додатком 1 до тендерної документації, на підставі вимог чинного законодавства, встановлені обов’язкові складові обстеження, серед яких: візуальне обстеження конструкцій, інструментальні вимірювання, фотофіксація. Також додатком 1 встановлено порядок надання послуги, що є предметом закупівлі, в тому числі доволі стислі строки надання послуги, а також порядок взаємодії замовника та виконавця в процесі надання послуги. Тобто надання послуги неможливо без перебування спеціалістів за місцем знаходження об’єктів обстеження.
Таким чином, з урахуванням вимог технічної специфікації, що обумовлені вимогами чинного законодавства до предмета закупівлі та потребами замовника, зазначена Вами вимога спрямована на підтвердження можливості спеціалістів, залучених для надання послуги, знаходитись безпосередньо у м. Харків/Харківській області в період надання послуги за договором, що буде укладений за результатами процедури закупівлі.
Слід зазначити, що замовник зацікавлений у більшій конкуренції серед учасників, тому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних вимог, як, наприклад, вимоги щодо певного місця реєстрації учасника – юридичної особи чи фізичної особи-підприємця. Вимога стосується лише підтвердження можливості перебування спеціалістів, залучених для надання послуги, у м. Харків/Харківській області в період надання послуги, що є повністю обґрунтованим. При цьому тендерна документація жодним чином не обмежує способи залучення учасником необхідного персоналу. Спеціалісти можуть перебувати з учасником як в трудових, так і в цивільно-правових відносинах, крім того законодавство дозволяє за необхідності залучити до надання послуг субпідрядників/ співвиконавців.
Учасники з будь-яких регіонів України, що мають впевненість в своїй спроможності надавати послуги якісно та у встановлені строки та можуть підтвердити відповідність своєї тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, можуть брати участь у тендері.
Водночас, для забезпечення максимально ефективної закупівлі, право та обов’язок замовника мати впевненість, що учасник зможе надати послугу якісно, під чим мається на увазі і відповідність усім встановленим тендерною документацією вимогам до предмета закупівлі, та у встановлені строки.
Таким чином, в тендерній документації не встановлено жодних дискримінаційних вимог до учасників, а також вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а лише обґрунтовані вимоги до предмета закупівлі згідно з чинним законодавством України та потребами замовника, тому у замовника відсутні підстави вносити зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
05.04.2025 11:12