Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 08 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції ФОП «ТОРЯНИК ОЛЕГ МИКОЛАЙОВИЧ»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Господар» Богодухівської міської ради, (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджено Piшeнням упoвнoвaжeнoї ocoби (протокол від 31.03.2025 №23), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти від 09.04.2025, Договір від 16.04.2025 №148-Б, пояснення Замовника від 25.04.2025 та від 01.05.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Разом з цим, відповідно до статті 117 Конституції України постанови і розпорядження, видані Кабінетом Міністрів України, є обов'язковими до виконання.
Згідно з абзацом десятим пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Так, згідно з Додатком 3 до тендерної документації Замовника, Учасник процедури закупівлі повинен підтвердити відповідність Учасника вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей.
Проте, зазначена вимога відсутня в Додатку 6 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника.
Поряд з цим, в Додатку 3 до тендерної документації Замовника, зазначена інформація щодо Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним п.47 Особливостей.
Проте, зазначена вимога відсутня в Додатку 7 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації Замовника.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 24.04.2025 та 01.05.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно вищезазначеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.04.2025 та 01.05.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «…Відповідно до вимог Додатку 3 тендерної документації, та п.47 Особливостей Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту) шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель БУДЬ-ЯКИХ ДОКУМЕНТІВ, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47. Учасником в електронній системі підтверджено відсутність підстав шляхом самостійного декларування, та цю інформацію можливо перевірити на сторінці закупівлі в розділі «Підстави для відмови» на сторінці нового дизайну, та в розділі відповідність критеріям на сторінці старого дизайну. Особливостями не встановлено, та термінами не визначено, що самостійне декларування відсутності підстав є документом та/або інформацією, які подаються учасником процедури закупівлі У СКЛАДІ тендерної пропозиції, а зазначено що самостійне декларування здійснюється під час ПОДАННЯ тендерної пропозиції.Повідомляємо, що в Додатку 3 до тендерної документації Замовника зазначена інформація щодо переліку документів та інформації, які подаються переможцем для підтвердження відповідності вимогам, визначеним пунктом 47 Особливостей. Додаток 7 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі», в свою чергу, містить чіткий перелік документів, які мають бути надані переможцем процедури закупівлі, відповідно до п. 47 Особливостей. Водночас звертаємо увагу, що тендерна документація є цілісним документом, і її положення слід тлумачити у взаємозв’язку. Додаток 3 містить посилання на вимоги пункту 47 Особливостей для Учасників процедури закупівлі, а також для Переможця процедури закупівлі, що є обов’язковими до виконання переможцем процедури закупівлі, і є невід’ємною частиною тендерної документації, а Додаток 7 є точним переліком документів для надання переможцем процедури закупівлі. Відсутність в додатку 7 тендерної документації посилання на п.47 Особливостей, згідно якого вимагається той чи інший документ для підтвердження вимог пункту 47 (що перелічені у Додатку 3), не є порушенням, оскільки законодавством, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями, не передбачено обов’язку Замовника дублювати вимоги пункту 47 Особливостей або посилатися на нього саме в структурі Додатку 7 тендерної документації. Вимоги до підтвердження інформації, визначеної у даному пункті, є обов’язковими до виконання переможцем процедури закупівлі незалежно від того, в якому саме додатку до тендерної документації вони відображені. З урахуванням викладеного, вважаємо, що відсутність прямого посилання на пункт 47 Особливостей у Додатку 7 не порушує вимоги чинного законодавства та не обмежує права учасників, а також додаток 7 містить точний перелік документів, що подаються Переможцем процедури закупівлі, відповідно до законодавства.».
Таким чином, Замовником порушено вимоги пункту 28 Особливостей, в частині того, що Додаток 6 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та Додаток 7 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації Замовника не містить вимоги, що передбачені Додатком 3 «Підтвердження відповідності Учасника вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей» до тендерної документації Замовника.