Шановний учаснику,
на підставі розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне:
1. У встановленому порядку документацією для спрощеної закупівлі, а саме відповідно до пункту 4.2 Додатку №3 документації, від учасника вимагалося надати документальне підтвердження права на здійснення діяльності щодо предмета закупівлі. Для цього учасник мав надати виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців або інший документ, що підтверджує наявність відповідного виду діяльності (КВЕД), пов'язаного з продажем предмета закупівлі.
Однак документацією не було встановлено обов’язкової вимоги щодо наявності саме конкретних кодів КВЕД 46.73 «Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та сантехнікою» або КВЕД 08.12 «Добування піску, гравію, глин і каоліну». Вимога містила загальне формулювання щодо наявності діяльності, пов’язаної із продажем предмета закупівлі, без уточнення обов'язковості певних кодів.
Крім того, слід звернути увагу, що КВЕД 08.12 взагалі стосується добування корисних копалин і стосується виробничої діяльності, а не діяльності з продажу. Тобто в даному випадку згадування КВЕД 08.12 є помилковим, оскільки продаж товару, що є предметом закупівлі, не має жодного відношення до добувної діяльності.
Учасником ПП "СТІК" було надано виписку з ЄДР, яка підтверджує наявність у нього відповідного виду діяльності за КВЕДом 46.90 "Неспеціалізована оптова торгівля", який охоплює оптову торгівлю різними товарами без їх деталізації за окремими групами, включно з будівельними матеріалами та пов'язаними товарами. Саме цей код КВЕД цілком відповідає загальним вимогам документації щодо права на продаж предмета закупівлі, а також підтверджує факт здійснння такої діяльності відповідно до аналогічного досвіду і публічної інформації про виконанні договори учасником на електронному майданчику.
Таким чином, ПП "СТІК" належним чином виконав вимоги документації шляхом надання виписки з ЄДР з КВЕДом 46.90. Жодних конкретних вимог щодо наявності саме КВЕД 46.73 чи інших кодів встановлено не було.
Враховуючи зазначене, твердження про невідповідність документального підтвердження учасника є безпідставним.
2. Відповідно до розділу ІІІ Документації спрощеної закупівлі встановлено:
1.14.Під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
1.16. Всі документи пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель.
1.17.Пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1.17.1. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання).
1.17.2. Під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) або удосконалений електронний підпис (УЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.5. Розділу III цієї документації.
Інформація для учасників фізичних осіб-підприємців: вважатиметься достатнім виконання вимог цієї документації накладення фізичною особою-підприємцем КЕП/УЕП як фізичної особи.
Файл накладеного електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify.
Недотримання зазначених вимог та/або неможливість перевірити електронний підпис на сайті Центрального засвідчувального органу є підставою для відхилення учасника такого чия пропозиція не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Учасники нерезиденти можуть не накладати КЕП/УЕП на пропозицію.
Учасник належним чином виконав вимоги документації щодо підписання та подання документів у складі пропозиції, так як Додаток 8 в складі пропозиції надано окремо у форматі «pdf», а також із електронним підписом.
Зокрема, відповідно до положень розділу ІІІ Документації спрощеної закупівлі, а саме пунктів 1.14, 1.16 та 1.17, передбачено, що під час використання електронної системи закупівель документи та дані мають створюватися та подаватися з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Усі документи пропозиції подаються в електронному вигляді через систему шляхом завантаження сканованих документів або створення електронних документів із накладеним кваліфікованим електронним підписом (КЕП) або удосконаленим електронним підписом (УЕП).
Відповідно до вищевказаних норм, учасник ПП «СТІК» подав у складі пропозиції файл «Додаток 8», який містить опитувальник, підписаний накладеним кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи. Згідно з вимогами документації, наявність КЕП/УЕП, що може бути перевірений на сайті Центрального засвідчувального органу (http://czo.gov.ua/verify), є достатнім для визнання документа належним чином підписаним.
Таким чином, навіть за відсутності фізичного підпису у графі "підпис" в тілі самого документа, сам факт накладення електронного підпису на файл є підтвердженням справжності документа та погодження із повною інформацією/кожною сторінокою, відповідно до положень Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». У разі застосування електронного підпису, документ набуває юридичної сили, а вимога про обов'язкове фізичне підписання кожної сторінки документу стає недоречною.
3. Учасник належним чином виконав вимоги документації щодо підписання та подання документів у складі пропозиції, так як Додаток 6 в складі пропозиції надано окремо у форматі «pdf», а також окремо файл із електронним підписом.
Зокрема, відповідно до положень розділу ІІІ Документації спрощеної закупівлі, а саме пунктів 1.14, 1.16 та 1.17, передбачено, що під час використання електронної системи закупівель документи та дані мають створюватися та подаватися з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Усі документи пропозиції подаються в електронному вигляді через систему шляхом завантаження сканованих документів або створення електронних документів із накладеним кваліфікованим електронним підписом (КЕП) або удосконаленим електронним підписом (УЕП).
Інформація, щодо бенефіціарного власника перебуває у публічному доступі, внесена учасником до відповідних реєстрів. Службою комплаєнса Замовника здійснено перевірку учасника у відповідності до внутрішньої процедури.
4. У відповідь на зауваження замовника щодо відсутності належних підтверджуючих документів щодо якості товару, ПП "СТІК" надає пояснення, що всі вимоги документації виконано належним чином.
Згідно з пунктом 4 Додатку №3 до документації спрощеної закупівлі, замовник встановлює вимогу щодо надання паспорта на товари або сертифікатів відповідності якості або декларацій відповідності або протоколів відповідності, що підтверджують якість товару, запропонованого учасником.
У складі пропозиції ПП "СТІК" було надано файл "Договір постачання 2025 Кривий Ріг.rar", що містить сертифікати відповідності на пісок за ДСТУ Б В.2.7-210:2010 — стандарт, який, згідно з вимогами документації, є необхідним для підтвердження відповідності товару.
Що стосується протоколу контрольних випробувань на пісок по ДСТУ Б В.2.7.-32-95, то цей документ був наданий як додаткове підтвердження якості товару, однак основним документом, що підтверджує відповідність пісок вимогам замовника, є сертифікат відповідності за ДСТУ Б В.2.7-210:2010, який був наданий разом із іншими підтверджуючими документами.
Таким чином, учасник надав один із документів переліку, що підтверджують якість товару, зокрема сертифікати відповідності, що відповідають вимогам документації. Відсутність додаткового протоколу відповідності не є підставою для відхилення пропозиції, оскільки сертифікати є достатнім підтвердженням відповідності товару вимогам документації закупівлі.
Пропозиція ПП "СТІК" відповідає вимогам щодо підтвердження якості товару. Всі необхідні сертифікати відповідності, в тому числі за ДСТУ Б В.2.7-210:2010, були надані, а отже, пропозиція не повинна бути відхилена на підставі зазначеного зауваження.
5. У відповідь на зауваження замовника щодо відсутності сертифікату відповідності на щебінь з природного каменю, повідомляємо, що учасником ПП "СТІК" у складі пропозиції було надано сертифікати відповідності на щебінь з андезиту, що є підвидом природного каменю, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.7-75-98. Щебінь з андезиту є типом щебеню з природного каменю, тому цей сертифікат відповідає вимогам документації щодо підтвердження якості товару, що пропонується.
В технічних характеристиках предмета закупівлі зазначено щебінь з природного каменю, що є загальним найменуванням для групи товарів, до якої входять різні види природного каменю, зокрема андезит. Отже, сертифікат на щебінь з андезиту є цілком достатнім підтвердженням відповідності товару вимогам технічних характеристик.
Щодо протоколу випробувань на щебінь, то цей документ було надано як додаткове підтвердження якості товару. Водночас, згідно з вимогами документації, учасник надав сертифікат відповідності, що є достатнім підтвердженням якості товару. Замовником було надано можливість підтвердити якість товару протоколом відповідності, однак протокол випробувань на щебінь не є необхідним документом для підтвердження відповідності товару вимогам закупівлі, якщо є наявність сертифіката відповідності, що підтверджує якість товару.
Отже, наданий сертифікат відповідності на щебінь з андезиту відповідає вимогам документації, оскільки андезит є підвидом природного каменю, а також є достатнім підтвердженням якості товару, що пропонується. Протокол випробувань є додатковим документом, який не є обов'язковим, оскільки сертифікат відповідності достатній для підтвердження відповідності товару вимогам документації.
Пропозиція ПП "СТІК" відповідає вимогам документації, оскільки надано сертифікат відповідності на щебінь з андезиту, який є підвидом природного каменю. Відсутність протоколу відповідності не є підставою для відхилення пропозиції, оскільки наданий сертифікат є достатнім підтвердженням якості товару.
6. Відповідно до пунктів 1.11 та 1.12 розділу ІІІ Спрощеної закупівлі встановлено, що Замовником передбачено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких Учасником не призведе до відхилення його пропозиції. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції та не впливають на її зміст, а саме - технічні помилки та описки: Відсутність визначеної Замовником інформації (її окремих фрагментів) у змісті певного документа, подання якого вимагалось згідно з оголошенням/документацією закупівлі, та за умови наявності такої інформації в повному об’ємі у змісті іншого документа, наданого у складі пропозиції.
Учасник належним чином виконав вимоги документації спрощеної закупівлі щодо надання гарантійного листа, що підтверджує інформацію про товар, який буде поставлятися. В складі пропозиції був наданий Гарантійний лист під назвою «ГЛ щодо поставки товару та країна походження», в якому міститься інформація про країну походження товару — Україну, а також учасник зазначає, що окремо надає інформацію про виробника/виробників.
Що стосується вимоги пункту 4.4 Додатку №2, в якому зазначено, що в гарантійному листі учасник має вказати інформацію про виробника предмета закупівлі, то учасник подав окремі документи, що містять підтвердження цієї інформації. Зокрема, у складі пропозиції були надані договори, які містять відомості про виробника предмета закупівлі. Ці документи були розглянуті разом з іншими частинами пропозиції.
В документації спрощеної закупівлі не було чітко зазначено, в якому саме документі має бути надана інформація про виробника, тому подання цієї інформації окремо від гарантійного листа є допустимим і відповідає вимогам щодо документального підтвердження.
Документація спрощеної закупівлі передбачає, що формальними (несуттєвими) є помилки, які пов’язані з оформленням пропозиції, але не впливають на її зміст. До таких помилок відносяться технічні помилки та описки. Якщо відсутня визначена Замовником інформація в певному документі, але ця інформація є в іншому документі, що також подано в складі пропозиції, то це є несуттєвою помилкою, яка не повинна бути підставою для відхилення пропозиції.
Таким чином, гарантійний лист містить інформацію про країну походження товару — Україна, а інформація про виробника підтверджена окремими документами, які були надані у складі пропозиції та розглянуті в цілому.
Учасник повністю виконав вимоги документації спрощеної закупівлі щодо надання інформації про виробника предмета закупівлі та країну його походження. Всі документи, що стосуються виробника, були надані та розглянуті разом з іншими частинами пропозиції. Відсутність конкретної вказівки на виробника в гарантійному листі не є підставою для відхилення пропозиції, оскільки ця інформація була надана в інших документах.
На підставі наведеного вище повідомляємо, що відсутні підстави для задоволення вимоги та скасування рішення про визнання ПП "СТІК" переможцем спрощеної закупівлі UA-2025-03-28-008214-a.
Повідомляємо, що рішення в даній процедурі закупівлі прийнять на основі висновків відповідальних підрозділів у відповідності до вимог та встановленої процедури внутрішніми документами Замовника, який належить до категорії: «Підприємство, установа або організація, в тому числі міжнародна, що не належить до замовників».
Крім того, звертаємо увагу, що надані Вами, як учасником, сертифікати, щодо товарів(предметів закупівлі) в складі пропозиції спрощеної закупівлі є не чинним на момент проведення даної закупівлі.