Обгрунтування використання процедури
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного
стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з абзацом сьомим пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною З7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості. Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, зокрема, у такому випадку: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про теплопостачання», тепловою енергією є товарна продукція, що виробляється на об’єктах сфери теплопостачання для опалення, підігріву питної води, інших господарських і технологічних потреб споживачів, призначена для купівлі-продажу. Згідно зі статтею 1 Закону України «Про теплопостачання», постачання теплової енергії (теплопостачання) - це господарська діяльність, пов’язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та розподілом теплової енергії на підставі договору. Транспортування теплової енергії - господарська діяльність, пов’язана з передачею теплової енергії (теплоносія) за допомогою мереж на підставі договору. Теплова мережа являє собою трубопроводи, призначені для транспортування пари або гарячої води до споживачів тепла і повернення конденсату пари та відпрацьованої гарячої води в системі теплопостачання. Відповідно до статті 19 Закону України «Про теплопостачання» теплопостачальна організація не має права відмовити споживачу теплової енергії у забезпеченні його тепловою енергією за наявності технічних можливостей на приєднання споживача до теплової мережі. В свою чергу, відповідно до статті 25 Закону України «Про теплопостачання», у разі наявності технічної можливості теплопостачальні організації, що здійснюють постачання теплової енергії на закріпленій території, не мають права відмовити споживачу, розташованого на цій території, в укладенні договору. Відповідно до статті 5 Закону України «Про природні монополії» транспортування теплової енергії є сферою діяльності суб’єктів природних монополій. Згідно зі статтею 6 Закону України «Про природні монополії» до суміжних ринків, що регулюються відповідно до цього закону належить ринок постачання теплової енергії.
Поставка товару в рамках закупівлі здійснюється за допомогою технічних засобів передачі та розподілу гарячої води та пари.
Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про природні монополії» зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, у яких діють суб’єкти природних монополій, національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Порядок складання та ведення Антимонопольним комітетом України (далі - Комітет) зведеного переліку суб'єктів природних монополій (далі - Зведений перелік) з метою виконання положень Закону України «Про природні монополії», визначений розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 № 874-р. Згідно з цим розпорядженням до Зведеного переліку включаються суб'єкти господарювання (юридичні особи), які виробляють (реалізують) товари на ринках, що перебувають у стані природної монополії та включені до реєстрів суб’єктів природних монополій у відповідних сферах органами, що здійснюють державне регулювання у сфері природних монополій. Зведений перелік суб’єктів природних монополій складається та ведеться Комітетом в електронному вигляді. Зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті Комітету (http://www.amc.gov.ua).
Відповідно до інформації зі зведеного переліку суб’єктів природних монополій (станом на 28.02.2025), встановлено, що КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», включено до зведеного переліку суб’єктів природних монополій на території м. Києва (за № 24) як суб’єкта, господарювання, що провадить діяльність з транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами у м. Києві.
Будівля в якій знаходиться Державне агентство резерву України, під’єднана до загальної мережі КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», отже, відсутня можливість отримувати послуги з постачання гарячої води від інших організацій, що здійснюють її постачання.
У зв’язку з вищевикладеним, товар, що є предметом закупівлі може бути придбаний виключно у КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, відтак згідно з п.п. 5 п. 13 Особливостей придбання замовником зазначених вище послуг може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3. розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Закон України «Про теплопостачання».
2. Закон України «Про природні монополії».
3. Розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 № 874-р «Про затвердження порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій».
4. Витяг зі зведеного переліку суб’єктів природних монополій станом на 28.02.2025р.
5. Закону України «Про природні монополії»;
6. Закон України від 25.12.2015 року №922-VIII "Про публічні закупівлі" (зі змінами);
7. Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022p. із змінами та доповненнями «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
8. Реєстр суб'єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення який ведеться НКРЕКП https://www.nerc.gov.ua/reyestri-nkrekp/reyestri-subyektiv-prirodnih-monopolij-nkrekp/reyestr-subyektiv-prirodnih-monopolij-u-sferah-teplopostachannya-centralizovanogo-vodopostachannya-ta-centralizovanogo-vodovidvedennya