Обгрунтування використання процедури
Відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з постачання теплової енергії регулює Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VIII (далі — Закон № 2189). Відповідно до частини 1 статті 3 Закону № 2189 державна політика у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується, зокрема, на принципах забезпечення контролю у сфері діяльності природних монополій та регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги у випадках, визначених законом.
Органом державного регулювання у сфері комунальних послуг є НКРЕКП (ст. 2 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» від 09.07.2010 № 2479-VI). НКРЕКП застосовує, зокрема, такі засоби регуляторного впливу на суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках, як ліцензування господарської діяльності, контроль за дотриманням ліцензійних умов та встановлення тарифів на комунальні послуги для суб'єктів природних монополій, суб'єктів господарювання на суміжних ринках.
Господарська діяльність з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії підлягає ліцензуванню в порядку, встановленому законом (ст. 23 Закону України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 № 2633-IV; далі — Закон № 2633).
При провадженні господарської діяльності з виробництва теплової енергії ліцензіат повинен провадити ліцензовану діяльність виключно в межах місць провадження господарської діяльності та із застосуванням заявлених засобів провадження господарської діяльності, зазначених у відомостях про них, поданих до органу ліцензування згідно з вимогами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 № 308.
Відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2012 № 385 (переоформлено рішенням від 15.03.2016 № 319) «Про видачу ліцензії з постачання теплової енергії Комунальному підприємству «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради» провадить господарську діяльність з виробництва теплової енергії згідно з діючою ліцензією з постачання теплової енергії.
З технічних причин з огляду на розташування тепломереж замовника в місцях провадження господарської діяльності ліцензіата постачання теплової енергія для потреб замовника може бути забезпечено тільки Комунальним підприємством «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради.
Відповідно до статті 16 Закону № 2633 ціни на ринку теплової енергії, зокрема тарифи на теплову енергію суб’єктам природних монополій у сфері теплопостачання, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП, а також тарифів на теплову енергію, що виробляється за допомогою систем автономного теплопостачання, суб’єктам господарювання, регулюються державою шляхом затвердження відповідних тарифів.
Тариф на оплату за теплову енергію до 30 вересня 2025 року для КП «Житомиртеплокомуненерго» затверджено рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 05.02.2025 № 100.
Отже, замовник проводить закупівлю теплової енергії за предметом закупівлі Теплова енергія за кодом ДК 021:2015 09320000-8 (Пара, гаряча вода та пов’язана продукція) в Комунальному підприємстві «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради у зв’язку з відсутністю конкуренції щодо вибору постачальника з технічних причин, оскільки тепломережі замовника приєднані безпосередньо до потужностей постачальника Комунальне підприємство «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради та за затвердженими тарифами на постачання теплової енергії для цього постачальника.
Природні монополії регулюються нормами Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-III (далі — Закон № 1682). Природна монополія — стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги) (абз. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 1682).
Відповідно до частини 2 статті 5 Закону № 1682 зведений перелік суб’єктів природних монополій (далі — Зведений перелік) веде АМКУ на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, які формує НКРЕКП, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, — нацкомісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Відповідно до пункту 7 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням АМКУ від 28.11.2012 № 874-р, Зведений перелік розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті АМКУ (https://amcu.gov.ua).
Відповідно до інформаціїї, зазначеної у Зведеному переліку природних монополій, розміщеному на офіційному сайті АМКУ станом на 28.02.2025 року, Комунальне підприємство «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради, включеного до Зведеного переліку на території Житомирської області.