Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вінницької регіональної державної лабораторії державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 27.03.2025) із внесеними змінами, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 07.04.2025, відповідь Замовника від 08.04.2025, тендерну пропозицію приватного підприємства «Рослана» (далі – ПП «Рослана»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.04.2025, повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 28.04.2025 № 87 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткову угоду від 30.04.2025 № 1 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 09.05.2025 та 23.05.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником із переможцем торгів ПП «Рослана» укладено Договір, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Так, учасник ПП «Рослана» у складі тендерної пропозиції на виконання вимог пункту 3 Розділу 1. Додатку 3 тендерної документації надав довідку від 04.04.2025 № 41 (файл «Довідка щодо договору.pdf»), в якій зазначив, що погоджується укласти договір про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно зі змістом проєкту договору, що передбачений Додатком 2 тендерної документації.
Поряд з цим, Додаток 2 тендерної документації містить проєкт договору з додатками, які є його невід’ємними частинами, серед яких «План фінансування робіт», у якому зазначена інформація щодо періоду фінансування робіт – 2025 рік.
Водночас, моніторингом установлено, що у додатку «План фінансування робіт» до Договору, укладеного за результатами торгів, зазначений період фінансування робіт – 2025 та 2026 роки.
Пунктом 18 Постанови № 1178 визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Отже, враховуючи вищевикладене, умови Договору, укладеного Замовником з ПП «Рослана» відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця ПП «Рослана», чим порушено вимоги пункту 3 Розділу 1. Додатку 3 тендерної документації Замовника та пункту 18 Постанови №1178.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області щодо зазначеного, Замовник повідомив, що «При оприлюдненні тендерної документації на відкриті торги з особливостями по предмету закупівлі: Капітальний ремонт частини приміщень 1-го поверху будівлі Вінницької регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, за адресою:21036, м. Вінниця, вул. Праведників світу, 19 уповноваженою особою Вінницької регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів було допущено формальну помилку…».
Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Постанови № 1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення його з порушенням вимог пункту 18 Постанови № 1178.
Абзацом першим пункту 17 Постанови № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Постанови № 1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Постанови № 1178.
Згідно з абзацом 2 пункту 46 Постанови № 1178 договір про закупівлю в електронній системі закупівель оприлюднюється відповідно до статті 10 Закону.
Крім цього, абзацом 11 пункту 19 Постанови № 1178 визначено, що у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Постанови № 1178, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Постанови № 1178.
Пунктами 10 та 11 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема:
- договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;
- повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня: внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону).
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Разом з тим, вимогами пункту 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строк, встановлений пунктами 10 та 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник на порушення вимог пунктів 10 та 11 частини першої статті 10 Закону, абзацу другого частини першої статті 41 Закону не оприлюднив в електронній системі закупівель Договір, додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), зміни до договору (додаткову угоду від 30.04.2025 № 1) у машинозчитувальному форматі, а також, не оприлюднив додаток «Підсумкова відомість ресурсів» до договору, який є його невід’ємною частиною.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області щодо зазначеного, Замовник повідомив, що «Зазначену інформацію було враховано, Договір про закупівлю, додатки до нього, а також додаткову угоду до договору оприлюднено у машинозчитувальному форматі. Окрім цього, хочемо зазначити, що згідно п.15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки від 11.06.2020 за № 1082 (зі змінами) «Договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF».
В ході моніторингу 23.05.2025 Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив Договір, додатки з додатками (календарний графік виконання робіт, план фінансування робіт, договірна ціна, локальні кошториси), а також зміни до договору (додаткову угоду від 30.04.2025 № 1) у машинозчитувальному форматі.