Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 24 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 12.03.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Шосткинської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.03.2025 (протокол №23), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.04.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «Н.О.В.А.»» (далі – ТОВ «УБК «Н.О.В.А.»»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.04.2025 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 04.04.2025, договір від 10.04.2025 №21/25-УБК, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 23.04.2025.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Згідно пунктами 2, 3 Додатку 3 «Перелік документів та інформації для підтвердження ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей» (далі – Додаток 3), пунктом 1 Додатку 8 «Перелік документів та /або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (далі – Додаток 8) до тендерної документації Замовника, переможець процедури закупівлі для підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі.
При цьому, переможцем процедури закупівлі – ТОВ «УБК «Н.О.В.А.»», після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір з ним, не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі, чим не дотримано вимоги пунктів 2, 3 Додатку 3 та пункту 1 Додатку 8 до тендерної документації Замовника та є порушенням абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 22.04.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, щодо того, яким чином переможцем торгів ТОВ «УБК «Н.О.В.А.»» підтверджено відсутність підстав, визначених в підпунктах 6, 12 пункту 47 Особливостей.
На зазначений запит Управління Замовник 23.04.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що переможець торгів ТОВ «УБК «Н.О.В.А.»» надав відповідні документи на паперових носіях.
Таким чином, Замовник підтвердив, що переможець торгів ТОВ «УБК «Н.О.В.А.»» не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації документ, який підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Однак на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ «УБК «Н.О.В.А.»», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документу, що підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей та уклав з ним договір від 10.04.2025 №21/25-УБК.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.