Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 06 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини А0310 (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця «Сороковий Валентин Володимирович» (далі – ФОП «Сороковий Валентин Володимирович»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.04.2025 № 29, повідомлення про намір укласти договір, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.04.2025 № 40 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 25.04.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АКВАВІКА-Т» установлено наступне.
Так, у пункті 14 Додатку 7 тендерної документації, Замовник встановив вимогу щодо надання анкети для проведення антикорупційної перевірки ділових партнерів за визначеною формою.
Проте, учасник ФОП «Сороковий Валентин Володимирович» не надав в складі тендерної пропозиції зазначеної анкети, чим не дотримався вимог пункту 14 Додатку 7 тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 43 Постанови № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначеної невідповідності та на порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178 не надав можливість учаснику ФОП «Сороковий Валентин Володимирович» її усунути.
Згідно з абзацом п’ятим підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 не відхилив тендерну пропозицію ФОП «Сороковий Валентин Володимирович» у зв’язку з невідповідністю вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, моніторингом установлено, що у підпункті 5.2. пункті 5 розділу ІІІ та у Додатку 8 тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Постанови № 1178.
Однак, переможець торгів ФОП «Сороковий Валентин Володимирович» не надав у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Постанови № 1178, чим не дотримався вимог підпункту 5.2. пункту 5 розділу ІІІ та Додатку 8 тендерної документації Замовника.
Поряд з цим, Замовником в оприлюдненому оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено кількість великих змінних гумових сот для Д-5 с.2, AD-95, ДПС, Д-6 с.4, яку він має намір придбати, 635 штук, що не відповідає тендерній документації, а саме Додатку 4, в якому кількість таких великих змінних гумових сот для Д-5 с.2, AD-95, ДПС, Д-6 с.4 – 365 штук.
В ході моніторингу, згідно з протоколом уповноваженої особи від 24.04.2025 № 40, торги відмінені в зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.