Звернення:
За тендером : Екскаватор-навантажувач (код ДК 021:2015: 43260000-3
Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка)
Тема:
порушення принципів доброчесності, прозорості і недискримінації
Зміст:
Шановний Замовнику! У попередніх зверненнях потенційні учасники не висловлювали жодних конкретних вимог чи пропозицій стосовно змін до тих чи інших технічних умов. Проте, незважаючи на це, Ви завантажили абсолютно нову технічну специфікацію, яка спеціально написана під одного конкретного постачальника. Це свідчить про прямі домовленості з представниками JCB.
Як ви спите вночі, коли на дворі війна, а ви, замість того, щоб сприяти розвитку чесного бізнесу, занурюєтеся в корупційні схеми і заробляєте на відкатах? Чи легко піти на компроміс із совістю в той час, як наша країна бореться за своє майбутнє, а ви намагаєтесь перекроїти правила під себе і забезпечити перемогу певному постачальнику через фальшиві технічні специфікації?
Це не просто порушення етики – це зрада всіх тих, хто чесно працює і сподівається на справедливість. Ви зраджуєте принципи прозорості в тендерних процедурах, ви зраджуєте нашу країну і кожного українця, хто намагається жити за правдою.
Дата оприлюднення звернення:
21.03.2025 09:53
Шановний учаснику!
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості або Постанова). Терміни, що стосуються правових відносин щодо організації та проведення закупівлі вживаються у значеннях, наведених в Законі та з урахуванням Особливостей. Форми документів затверджені у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Пунктом 28 Постанови про особливості визначено: «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.»
Статтею 22 Закону серед іншого унормовано: «2. У тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);»
Виходячи із вказаного на Замовника покладено обов’язок сформувати технічні вимоги до товару, що підлягає закупівлі.
З урахуванням низки поставлених питань потенційними учасниками, що вказували на низькі параметри якості до товару, що в підсумку могло б спровокувати поставку товару невисокої якості в розрізі бюджету закупівлі, нами прийнято рішення про більшу деталізацію конкретних вузлів, агрегатів та систем до Товару, що надасть можливість в підсумку отримати якісний товар в розрізі очікуваної вартості закупівлі. При цьому задля відсутності ознак дискримінації нами не зазначався конкретний бренд виробника товару, що в свою чергу надає можливість учасникам закупівлі запропонувати товар саме згідно технічних вимог, а не виробника товару.
Частиною 6 «Розділу 2. Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації: «У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Вказане свідчить про можливість запропонувати учасниками аналогічний товар із технічними показниками, що визначені тендерною документацією.
Тобто, якщо вимоги тендерної документації встановлено таким чином, що обмежують участь окремих учасників закупівлі, або обмежують можливість таким учасникам закупівлі запропонувати товар, ними повинні бути надані документальні докази, що підтверджують об’єктивність встановлених заперечень за Вимогою.
Потенційний Учасником не надано доказів та не доведено, що ним, подавались звернення до відповідних виробників або їх офіційних представників (дилерів) щодо можливості забезпечити поставку товару, технічні вимоги до якого передбачені тендерною документацією та отримано відповідні відмови.
Не надаючи доказів, оскарження вказаних параметрів до товару, Ваші вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Також Вами не визначено, який товар є кращим за вимоги, що передбачені тендерною документацією і який товар Вами конкретно запропоновано, щоб можливо було встановити підстави для коригування технічного завдання до предмету закупівлі.Виходячи із вказаного, в силу відсутності об’єктивної доведеності в порушенні Вашого права Уповноважена особа змушена відмовити у задоволенні вказаної Вимоги.
Дата оприлюднення відповіді:
24.03.2025 09:51