Звернення:
За тендером : Залізний купорос
Тема:
Документи, що підтверджують відповідність технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі: п. 2.7.
Зміст:
Шановний замовнику,
Дякуємо за надану відповідь.
Задля унеможливлення застосування вимог статей Закону поза контекстом цих статей та Закону безпосередньо, будь ласка, зверніть увагу, на те, що стаття 21 Закону України "Про охорону праці" (надалі - Закону) стосується додержання вимог щодо охорони праці під час проектування, будівництва(виготовлення) та реконструкції підприємств, об'єктів і засобів виробництва.
Як зазначено в попередньому зверненні, залізний купорос не використовується для цілей, вимоги до яких регулює стаття 21 Закону.
Замовником цей факт у відповіді не оскаржено, отже, підтверджено.
Таким чином, застосування вимог статті 21 Закону до предмету поточної закупівлі є безпідставним.
До того ж частина статті 21, на яку Ви посилаєтесь, стосується дозвільної документації для виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Постачання залізного купоросу та його використання не відноситься до такого виду робіт, а залізний купорос не відноситься до небезпечних хімічних речовин (див. Переліквидів робіт підвищеної небезпеки Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу Група А постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107.
Якщо Ви трактуєте норми Закону в інший спосіб, зверніть, будь ласка, увагу на частину третю статті 3 Закону: "Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші норми, ніж ті, що передбачені законодавством України про охорону праці, застосовуються норми міжнародного договору".
Таким міжнародним договором є Конвенція про безпеку в застосуванні хімічних речовин на виробництві № 170, що ратифікована Україною 13.07.2023 р. та набрала чинності 06.12.2024 р.
Стаття 9 Конвенції визначає відповідальність постачальників, а саме:
1. Постачальники хімічних речовин, будь то виробники, імпортери чи дистриб’ютори, забезпечують, щоб:
a) такі хімічні речовини були класифіковані відповідно до статті 6 на основі знань про їхні властивості й пошуку наявної інформації або їм було дано оцінку згідно з нижченаведеним пунктом 3;
....
3. Постачальники хімічних речовин, які ще не були класифіковані відповідно до статті 6, ідентифікують хімічні речовини, які вони постачають, та оцінюють властивості цих хімічних речовин на основі пошуку доступної інформації для того, щоб визначити, чи є вони небезпечними хімічними речовинами.
Стаття 6. Системи класифікації.
1. Системи й специфічні критерії, відповідні для класифікації всіх хімічних речовин відповідно до типу та ступеня властивих їм небезпек для здоров’я та фізичних небезпек, а також для оцінки відповідності інформації, необхідної для визначення того, чи є хімічна речовина небезпечною, встановлюються компетентним органом або органом, затвердженим чи визнаним компетентним органом, відповідно до національних або міжнародних стандартів.
Якщо Ви вважаєте залізний купорос небезпечною речовиною, яка потребує експертного висновку, то відповідно до норм чинного законодавства, а саме Конвенції, просимо надати встановлений компетентним органом або органом, затвердженим чи визнаним компетентним органом, відповідно до національних або міжнародних стандартів, документ, що підтверджує небезпечність залізного купоросу.
Якщо такий документ відсутній, то посилаючись на пункт 3 Статті 9 Конвенції, постачальник ідентифікує залізний купорос як безпечну речовину, що не потребує надання жодних експертних висновків.
Таким чином, з огляду на безпідставність вимоги щодо надання висновку, зазначеного у п. 2.7. Додатку 1 до ТД, просимо внести зміни до ТД та вилучити даний пункт як такий, що є дискримінаційною вимогою для учасників та постачальників, що на момент оголошення процедури не мали підстав, обумовлених вимогами актуального законодавства, для отримання таких експертних висновків, так само, як не мають таких підстав й наразі.
Дата оприлюднення звернення:
17.03.2025 20:57
Відповідно до статті 21 Закону України "Про охорону праці" технологічні процеси, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, ХІМІЧНІ РЕЧОВИНИ І ЇХ СПОЛУКИ ТА ІНША НЕБЕЗПЕЧНА ПРОДУКЦІЯ, придбані за кордоном, допускаються в експлуатацію (до застосування) ЛИШЕ ЗА УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРТИЗИ НА ВІДПОВІДНІСТЬ ЇХ НОРМАТИВНОПРАВОВИМ АКТАМ З ОХОРОНИ ПРАЦІ, що чинні на території України. Отже, Законом України "Про охорону праці" передбачена необхідність проведення експертизи на відповідність, зокрема, хімічних речовин і їх сполук, придбаних за кордоном, на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України.
Отже, документ, що підтверджує пройдену на території України експертизу для іноземного продукту не є дискримінацією, а обов’язковою умовою відповідно до ст.21 ЗУ «Про охорону праці».
Дата оприлюднення відповіді:
20.03.2025 18:19